5518
Sök

Lacka ventilkåpa

536 Inlägg
2 juli 2010
Trådstartare
Hej, vad ska man använda för färg för att lacka ventilkåpan? Antar att värmebeständig färg är att föredra, men var kan man köpa det?

Allting beror ju såklart på hur varm den blir, någon som vet hur varm en ventilkåpa blir ?

Mvh

1 489 Inlägg
2 juli 2010
Den blir inte särskilt varm, vanlig lack funkar bra.

• Även den starka måste ta i när han skiter

1 571 Inlägg
2 juli 2010
Satsa på motorfärg på sprayburk. Penslingsbar färg är svårt att få till riktigt bra finish med. Mitt ser hemmålat ut men det är ju lite rocknroll iofs. smile

500 Inlägg
2 juli 2010
Vanlig 2k billack fungerar fint.

1 105 Inlägg
2 juli 2010
Jag har sprayat ganska många detaljer på min motor med "vanlig" sprayfärg och det håller fin fint än så länge :p

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
2 juli 2010
Har helt vanlig billack på mina delar på motorn, håller bra smile Iofs skillnad på motor, men borde inte vara någon skillnad på en B230... Därimot håller inte vanlig 2k billack på själva motorn, gjorde misstaget att köra detta då en annan sa att det fungerade för honom, men spricker för mig!

MVH smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

536 Inlägg
2 juli 2010
Trådstartare
Tack för dom snabba svaren. Min idé är att lacka den i tex, röd och silver. därav vet jag inte om biltemas färg blir den snyggaste, men det borde ju bli ganska varmt tycker man.. hmm men tack för svaren, får testa mig fram smile

mvh

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
2 juli 2010
Sprayfärg får du ju inte samma "klass" på ytan som du får med riktig lack, men är ju bra mycket billigare med somsagt smile Men hotpainten blir ju inte blank iom att du inte ska ha klarlack på sådan, men det beror ju helt på vad du tänkt dig tongue Men vanlig färg och klarlack borde klara värmen från ventilkåpan tycker man smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Sök