Motor byte 740 glt, lite puts.

Frizzox
30 september 2010 · 528 Inlägg

victor91 skrev:
han bygger smile http://www.mickegron.se/

tackar smile

Frizzox
1 oktober 2010 · 528 Inlägg

bilen uppför sig konstigt hmm känns som den typ går snett på vägen hmm har inte kännts så förut hmm

Slimbastard
1 oktober 2010 · 510 Inlägg

Dåligt me luft i nått däck, eller kass hjulinställning, eller glapp i nått lager. Åk in på en däckverkstad o kolla, kostar inte många kronor

Frizzox
1 oktober 2010 · 528 Inlägg

Slimbastard skrev:
Dåligt me luft i nått däck, eller kass hjulinställning, eller glapp i nått lager. Åk in på en däckverkstad o kolla, kostar inte många kronor

tack för svar smile får göra de när jag får pengar, eller så hissar jag upp bilen när jag blir frisk o kollar själv tongue

Slimbastard
1 oktober 2010 · 510 Inlägg

Kan vara många saker, men det e värt att kolla upp dom iallafall. Min 740 drar lite till höger pga glapp i fjäderbenslagret.

Frizzox
1 oktober 2010 · 528 Inlägg

Slimbastard skrev:
Kan vara många saker, men det e värt att kolla upp dom iallafall. Min 740 drar lite till höger pga glapp i fjäderbenslagret.

jo tänkte att lika bra o fråga ifall nån har nå bra ideer tongue min drar åt vänster xP

Robbaco1
1 oktober 2010 · 181 Inlägg

Nice projekt! Fin i karossen och allt, hög potensial.  Ang dina planer så kan jag tipsa om att L-M-R guter av vindavvisare i glasfiger nu så slipper du leta efter orginal. wink

Projektet Volvo 740 Turbo Intercooler.
Volvo 740 Turbo "VEMSad sjuförti" (1987)
Frizzox
1 oktober 2010 · 528 Inlägg

Robbaco1 skrev:
Nice projekt! Fin i karossen och allt, hög potensial.  Ang dina planer så kan jag tipsa om att L-M-R guter av vindavvisare i glasfiger nu så slipper du leta efter orginal. wink

tack så mkt big_smile

Frizzox
1 oktober 2010 · 528 Inlägg

var ute och putsa upp kofångarn bak och dörrlisterna smile de blev riktigt bra smile orkar inte slänga upp några bilder nu, bilen är för skitig wink

Frizzox
1 oktober 2010 · 528 Inlägg

life SUCKS!!! inte ett öre till körkort-.- så de kommer nog inte hända att jag får de på typ ett år känns de som, vilket gör att jag tappar sugen på de mesta! så händer de inge här e de för att de inte finns nån motivation att ens kolla på bilen!

Frizzox
2 oktober 2010 · 528 Inlägg

gått igenom en låda med gammla grejjer jag fick förut tongue lite kul grejjer fanns det allt smile det är lite "off topic" men lite bilder kmr på de iaf smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92165/1002153_m61rf6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92165/1002154_70au8t.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92165/1002160_ormsko.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92165/1002162_jpt3z2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92165/1002165_gahspq.jpg
blinkersspak till amazon om jag minns rätt smile


ingen anning om vad man anväder grejjerna till eller vilka bilar de ska va till tongue men lite kul va de xP

imorn tror jag att jag ska tvätta bilen och koppla in dimljusen till en separat knapp smile


kommentera gärna, det motiverar mig smile

Frizzox
2 oktober 2010 · 528 Inlägg

otroligt dött här ^^ ska koppla in dimljusen nån dag nu, hade tänkt koppla de till en separat knapp smile nån som har några bra tips? wink

Frizzox
4 oktober 2010 · 528 Inlägg

höhöh man ska inte koppla el när man är trött märkte jag ^^ ingen skada skedd, de är bara att göra om göra rätt tongue

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
4 oktober 2010 · 1 659 Inlägg

Frizzox skrev:
otroligt dött här ^^ ska koppla in dimljusen nån dag nu, hade tänkt koppla de till en separat knapp smile nån som har några bra tips? wink

Kör allt original wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Frizzox
4 oktober 2010 · 528 Inlägg

Robban_89 skrev:

Frizzox skrev:
otroligt dött här ^^ ska koppla in dimljusen nån dag nu, hade tänkt koppla de till en separat knapp smile nån som har några bra tips? wink

Kör allt original wink

njaa inte rätt bil att hålla original wink

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
4 oktober 2010 · 1 659 Inlägg

Frizzox skrev:

Robban_89 skrev:

Frizzox skrev:
otroligt dött här ^^ ska koppla in dimljusen nån dag nu, hade tänkt koppla de till en separat knapp smile nån som har några bra tips? wink

Kör allt original wink

njaa inte rätt bil att hålla original wink

Det blir smidigast om du kopplar in det som det är från fabrik så har du ju säkringen där och inga fula kabeldragningar och allt smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Frizzox
4 oktober 2010 · 528 Inlägg

Robban_89 skrev:

Frizzox skrev:

Robban_89 skrev:

Kör allt original wink

njaa inte rätt bil att hålla original wink

Det blir smidigast om du kopplar in det som det är från fabrik så har du ju säkringen där och inga fula kabeldragningar och allt smile

men de är nån innan mig som varit där och pillat så jag hittar inte original kablarna  yikes

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
4 oktober 2010 · 1 659 Inlägg

Frizzox skrev:

Robban_89 skrev:

Frizzox skrev:

njaa inte rätt bil att hålla original wink

Det blir smidigast om du kopplar in det som det är från fabrik så har du ju säkringen där och inga fula kabeldragningar och allt smile

men de är nån innan mig som varit där och pillat så jag hittar inte original kablarna  yikes

Fördelen med att inte köpa fabriksnytt roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Frizzox
4 oktober 2010 · 528 Inlägg

Robban_89 skrev:

Frizzox skrev:

Robban_89 skrev:

Det blir smidigast om du kopplar in det som det är från fabrik så har du ju säkringen där och inga fula kabeldragningar och allt smile

men de är nån innan mig som varit där och pillat så jag hittar inte original kablarna  yikes

Fördelen med att inte köpa fabriksnytt roll

hahaha tongue men jag lyckades iaf koppla de smile ska gömma kablarna nån dag också smile

Frizzox
7 oktober 2010 · 528 Inlägg

är de värt o byta volvon mot en bmw 525? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang