Jag var i precis samma sitiuation som dig, jag valde mellan dessa bilar, och jag valde 900:an, utav några anledningar.
Saaben är 5 dörrars, det är otroligt mycket skönare när du ska ha med mer än 1 i bilen, vilket ganska ofta händer, den är hållbar, desutom mycket enklare att hitta ett bra exemplar än en Nissan 200, som oftast (dock inte alla), är buskörda och ganska skabbiga. Vet ej hur delarna är till 200, men det är inte alltför dyrt till 900.
Desutom, jag betalar 6k i helförsäkring för min saab som står på mig (jag är 18), Nissan skulle kosta mig 8k...för halv försäkring, 15k för hel.
Om vi ska gå ner till hur det att köra 900:an, så tycker jag personligen den är skön att köra, komfort finns för 4, och är man 3 i baksätet, funkar det fint också, bra tryck i turbon, vilket enkelt (om man tröttnar dvs), går att chippa utan att modifera, bilarna ska tåla detta i regel.
Om du skaffar 900:an, så se till att fixa ett exemplar med underspolier i fram, då den ser lite sportigare/tuffare ut!
Med allt detta sagt, vill jag dock säga at Nissan 200 är ingen dålig bil, men det praktiska fick gå före här för mig

Lycka till!