Blåsning på G på blocket.se eller?

NeOx Saab 9-3 bioPOWER
12 juli 2010 · 463 Inlägg

Tjo alla gasglada vänner här i värmen. uhhh
La för typ 30 min upp min leksak (husqvarna te 410cc) på blocket. Redan efter ca 5 min fick jag svar från en kille som hette Peter Lewis som ville köpa den. Bara det att han bor i Florida/USA. Han skulle betala med paypal och sedan fixa fraktningen själv. Skrev till han och frågade om han befann sig i Sverige nu då kanske och skulle titta på hojen.. Men nej nej, han skulle bara betala vad jag begärt och sen skickade den till USA. Låter lite skumt fan....  men när man väl fått pengarna på sitt paypal konto så kanske saken är klar?? eller hur fungerar det? Hur fungerar det även med papper och sånt? Den är ju enduroreggad och har regbevis-papper m.m
Tacksam för svar... vet inte om det är värmen som gör en extra nogrann eller om det stämmer att man lärt sig efter alla misstag.. smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
eacan
12 juli 2010 · 595 Inlägg

När du ser pengarna på ditt paypal konto skall det vara klart smile

BMW 545i Sport "eacan edition IV" (2004)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
12 juli 2010 · 3 180 Inlägg

Att folk aldrig lär sig...

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
12 juli 2010 · 463 Inlägg

Ofy fan... då är det verkligen han som tar en risk då ju... men frågan är hur man gör med regpapperna?

eacan skrev:
När du ser pengarna på ditt paypal konto skall det vara klart smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
martinn
12 juli 2010 · 2 624 Inlägg

Hade samma när jag sålde en telefon förut. Fast då hette säljaren nåt annorlunda. Då fick jag mail att jag skulle få pengarna direkt in på ett paypal konto men kände direkt vibbarna att det inte stämde så jag frågade om han hade nåt konto på nån svensk bank men icke.

Sen sa jag nej till en början men då började han att höja priset typ en tusenlapp för varje mail..


Suspekt kille!!

Senast redigerat av martinn (12 juli 2010)

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Edvinoo Hetast Just Nu!
12 juli 2010 · 1 355 Inlägg

PayPal är ju säkrast för kunden som köper genom det, men jag vet ej fan hur det är för säljaren.

Det enda jag kan tänka mig är att han kanske skulle försöka häva köpet när han får varan och försöka få tillbaka sina pengar, eller om han har kommit på att skicka pengar som han inte har inne på kontot, dvs att han går i minus på nått sätt på kontot sen att det inte dras alls.

Eller så är det bara så att han vill verkligen ha de du säljer...

Inspiration comes standard
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
12 juli 2010 · 463 Inlägg

NITROUS skrev:
Att folk aldrig lär sig...

????  förklaring följer:

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
12 juli 2010 · 463 Inlägg

Edvinoo skrev:
PayPal är ju säkrast för kunden som köper genom det, men jag vet ej fan hur det är för säljaren.

Det enda jag kan tänka mig är att han kanske skulle försöka häva köpet när han får varan och försöka få tillbaka sina pengar, eller om han har kommit på att skicka pengar som han inte har inne på kontot, dvs att han går i minus på nått sätt på kontot sen att det inte dras alls.

Eller så är det bara så att han vill verkligen ha de du säljer...

Visst blir man klyven.. smile  kanske ska ringa min bank imorgon och kolla med dom vad dom tro.... kanske bättre att sätta över pengarna direkt på mitt konto annars.... ??

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
aakesson
12 juli 2010 · 812 Inlägg

NeOx skrev:

Edvinoo skrev:
PayPal är ju säkrast för kunden som köper genom det, men jag vet ej fan hur det är för säljaren.

Det enda jag kan tänka mig är att han kanske skulle försöka häva köpet när han får varan och försöka få tillbaka sina pengar, eller om han har kommit på att skicka pengar som han inte har inne på kontot, dvs att han går i minus på nått sätt på kontot sen att det inte dras alls.

Eller så är det bara så att han vill verkligen ha de du säljer...

Visst blir man klyven.. smile  kanske ska ringa min bank imorgon och kolla med dom vad dom tro.... kanske bättre att sätta över pengarna direkt på mitt konto annars.... ??

i så fall skaffa ett transaktions konto som du bara använder till denna affären och sen stänger du kontot när du har fått pengarna

Senast redigerat av aakesson (12 juli 2010)

Iam2fast4U
12 juli 2010 · 1 534 Inlägg

NeOx skrev:

NITROUS skrev:
Att folk aldrig lär sig...

????  förklaring följer:

han menar att de kommer upp en sådan här tråd om skumma mail en gång i veckan där folk blivit lurade osv osv d.v.s folk lär sej aldrig..
jag hade aldrig sålt skiten...men jag är smart

BMW E34 "538" (1990)
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
12 juli 2010 · 463 Inlägg

Iam2fast4U skrev:

NeOx skrev:

NITROUS skrev:
Att folk aldrig lär sig...

????  förklaring följer:

han menar att de kommer upp en sådan här tråd om skumma mail en gång i veckan där folk blivit lurade osv osv d.v.s folk lär sej aldrig..
jag hade aldrig sålt skiten...men jag är smart

Då borde man hålla sig borta från nätet... så länge man får in sina pengar säkert på kontot så är saken biff...  tänk om killen menar allvar då? Kanske en ovanlig och exlusive modell i Florida...  vad f*n vet jag! smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
jimbon
12 juli 2010 · 711 Inlägg

Vill du bli lurad så går du vidare med "affär" med honom..

Prova googla på mailadressen hans..

För att få dig förstå ännu bättre: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=228914

Senast redigerat av jimbon (12 juli 2010)

Iam2fast4U
12 juli 2010 · 1 534 Inlägg

NeOx skrev:

Iam2fast4U skrev:

NeOx skrev:

????  förklaring följer:

han menar att de kommer upp en sådan här tråd om skumma mail en gång i veckan där folk blivit lurade osv osv d.v.s folk lär sej aldrig..
jag hade aldrig sålt skiten...men jag är smart

Då borde man hålla sig borta från nätet... så länge man får in sina pengar säkert på kontot så är saken biff...  tänk om killen menar allvar då? Kanske en ovanlig och exlusive modell i Florida...  vad f*n vet jag! smile

seriöst, varför skulle en person på andra sidan jorden just hitta din annons och vilja ha just den
låter lite väl bra för att vara sant

BMW E34 "538" (1990)
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
12 juli 2010 · 463 Inlägg

jimbon skrev:
Vill du bli lurad så går du vidare med "affär" med honom..

Prova googla på mailadressen hans..

För att få dig förstå ännu bättre: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=228914

Thx.. har nog blivit övertygad... smile  skriver tillbaks att han kan skicka pengarna i ett kuvert om han vill ha hojen! smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
Grabber Dagdrömmare
12 juli 2010 · 2 836 Inlägg

Men snälla.... Det luktar illa på långt håll!

Nåt sånt har redan hänt o personer som skulle sälja nåt annat men på samma viss blev lurade.
Den ena fick inte ett öre för köparens konto saknade täckning o det andra fick sitt konto tömd till sista öre!

Att det finns folk som tror på sånt....

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Slash Saabifierad
12 juli 2010 · 2 027 Inlägg

Man får ställa det lite i realitet till fordonet/verkligheten, hur troligt är det att en amerikan är sugen på en endurohoj i Sverige då han/hon får betala en dyr frakt? förövrigt är det billigare i USA att köpa fordon än vad det är i Sverige plus att dom oftast har ett större utbud av fordonen än vad vi har. Jag säger som många andra, bluff, jag misstänker att du får pengarna via paypal så skickar du hojen, dock efter ett tag tar paypal tillbaka pengarna då det saknas teckning från köparen och du står utan pengar och hoj.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
falmo
1 augusti 2010 · 473 Inlägg

har precis fått samma mail från två st som vill köpa min eclipse som jag har ute på försäljning .
båda jobbar ute i annat land den ena i kambodja och den andra i haiti . de lovar på heder och samvete att de ska sätta in pengaran på paypal konto och att det sedan kommer en annan person som hämtar bilen . det som sker är att det sätter in pengarna så att de syns på paypalkontot samtidigt som den hämtas när man sedan åkt gör den andra personen ett återtag med motivering att pengarna gått till fel konto .
Så mitt svar till samtliga dessa är att tag med pengarna i handen så gör vi affär på plats .

alexxe En gång till nu
1 augusti 2010 · 760 Inlägg

om vi säger du har begärt 30 000:- så kommer han skicka 33 000:- till dig, och sen "ser han sitt misstag och ber dig skicka tbx 3 000:-. vips så har han tjänat 3 000:- då dom pengarna han skicka från början kommit ifrån ett stulet kort/fejk check eller dyl där han inte kan ta ut cash i staterna utan måste göra sånna här "överföringar" via internet...

skit i det säger jag. och lycka till

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
1 augusti 2010 · 463 Inlägg

märkligt att dom alltid lyckas hitta genvägar i allt.. och det värsta är att dom alltid kommer undan med det... för 3 år sedan skulle jag köpa en mobil på blocket och satte över pengar i förväg men fick ingen mobil.. polisanmälde hela skiten och dom sa att dom kände igen denna mannen då flera hade anmält honom för samma sak. Dom hade namn, kontonr,  adress, personnummer.. allt.. men fick 2 veckor efter ett brev att dom tagit bort anmäla pg.a. av brist på bevis m.m. Trots att jag hade lämnat mejl om köpet med killen och överföringskvitto m.m.   sjukt hur det fungerar... där gick den killen 2000kr plus och kan göra samma sak dagen efter igen pga av att ingen gör något... kanske ska sluta jobba och börja med sånt här istället... smile

Senast redigerat av NeOx (1 augusti 2010)

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
falmo
1 augusti 2010 · 473 Inlägg

det är hemskt att det finns mäniskor som lever som iglar som bara ska ta från oss hederliga det värsta av allt är att de inte har några skuldkänslor utan gör samma sak om och om igen .
man blir så trött på dessa parasiter .
mitt råd till alla är att alltid ta cash face to face på de som man inte känner

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang