Bara jag som är extremt rädd för polisen?

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
13 juli 2010 · 3 929 Inlägg

Jag är nog fasen mer paranoid än rädd för poliser.
Ser jag en nyare volvo eller saab så kollar jag direkt på hastighets mätaren.
Jag kör knappt 1 km/h för fort om det finns ens någon bil i närheten, någon av dom kan ju vara polisen!
Jag är extremt paranoid även fast jag vet att snuten knappt ens är ute och åker i Västerås.

Nyss fått körkort så är väl ganska okej ändå att vara paranoid.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Iam2fast4U
13 juli 2010 · 1 534 Inlägg

R-Mikkola skrev:
Som rubriken lyder.
Jag är helt otroligt skit rädd för polisen, även om jag inte gjort något är jag jätte rädd.
Skulle göra allt för att slippa att se en polis när jag är ute och kör!

Det är så man bajsar ner sig när man ser att polisen ligger bakom en i trafiken!

Så nu undrar jag om det är mig det är fel på eller lider andra av det här med!?

haha ja det är fel på dej mikkola  big_smilelol lol lol lol
jag minns så väl när vi åkte på stockholmsvägen och vi möter snuten, och direkt så vänder dem åker efter och stoppar oss, då var du nervös va?

Nervös kan man vara men du är ju fan otrolig;)

BMW E34 "538" (1990)
Andromeda Rumpmas
13 juli 2010 · 3 860 Inlägg

Jag var också "rädd" för polisen när jag precis fått körkort. En dag svängde en polisbil ut efter mig och följde efter mig genom hela Gideonsberg, ut på E18, av vid Skälbymotet, genom Skälby innan de svängde av. Jag skulle till 53:an mot E-tuna, så när de följt efter så långt blev jag mest irriterad över att de aldrig stoppade mig. Men de hade väl inget bättre för sig just då.

Sedan jag äntligen fick min första, välförtjänta, fortkörningsbot förra månaden efter 7 år med körkort har jag gått från att köra 10-15 km/h+ till att nästan alltid hålla hastighetsbegränsningen. Jag har sällan bråttom någonstans, och det är rätt mysigt att glida fram.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
R-Mikkola
13 juli 2010 · 39 Inlägg

Iam2fast4U skrev:

R-Mikkola skrev:
Som rubriken lyder.
Jag är helt otroligt skit rädd för polisen, även om jag inte gjort något är jag jätte rädd.
Skulle göra allt för att slippa att se en polis när jag är ute och kör!

Det är så man bajsar ner sig när man ser att polisen ligger bakom en i trafiken!

Så nu undrar jag om det är mig det är fel på eller lider andra av det här med!?

haha ja det är fel på dej mikkola  big_smilelol lol lol lol
jag minns så väl när vi åkte på stockholmsvägen och vi möter snuten, och direkt så vänder dem åker efter och stoppar oss, då var du nervös va?

Nervös kan man vara men du är ju fan otrolig;)

Jaa, det minns jag! finns ju på film med , så var jag ganska bajsnödig big_smile

Jag har förövrigt kommit fram till att jag är paranoid! Inte så lite heller!

volvoentusiasten
13 juli 2010 · 4 005 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Jag är nog fasen mer paranoid än rädd för poliser.
Ser jag en nyare volvo eller saab så kollar jag direkt på hastighets mätaren.
Jag kör knappt 1 km/h för fort om det finns ens någon bil i närheten, någon av dom kan ju vara polisen!
Jag är extremt paranoid även fast jag vet att snuten knappt ens är ute och åker i Västerås.

Nyss fått körkort så är väl ganska okej ändå att vara paranoid.

Jobbigt att äga en mustang då!

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
13 juli 2010 · 3 929 Inlägg

linuslinje skrev:

Thunderbird88 skrev:
Jag är nog fasen mer paranoid än rädd för poliser.
Ser jag en nyare volvo eller saab så kollar jag direkt på hastighets mätaren.
Jag kör knappt 1 km/h för fort om det finns ens någon bil i närheten, någon av dom kan ju vara polisen!
Jag är extremt paranoid även fast jag vet att snuten knappt ens är ute och åker i Västerås.

Nyss fått körkort så är väl ganska okej ändå att vara paranoid.

Jobbigt att äga en mustang då!

Speciellt när det är 2cm mellan varje 20km/h steg.
Dvs det är 2cm mellan 20 och 40 osv big_smile Och nålen är väl kanske 0.8cm bred

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Sweeper Rostskadad
13 juli 2010 · 194 Inlägg

Rädd eller rädd, har aldrig fått polisen bakom mig men har blivit stoppad för alkotest. Berättade då att det inte var så länge sen man tog kortet, fick ett gratis på köpet smile

Thunderbird88 är nog inte ensam om paranoia haha, jag brukar också kolla efter civilare när jag kör, speciellt volvo v70, vit, originalfälgar, tonade rutor!

tarmac
13 juli 2010 · 23 Inlägg

lodiseN skrev:

770_EVOLVE skrev:
Det är inte så konstigt att många är mer rädda för polisen en "respekterar" dom, 9/10 av dom jag sett i olika fall beter sig som nötter, dom hotar och nedvärderar sig själva på detta viset, jag har ingen som helst respekt till en trafikpolis ..

+1 man ska jävlas med dom så mycke de går, dom visar ingen jävla respekt alls då ska dom ha det tillbaka

Det är just precis sånt beteende som gör att andra "bilentusiaster" får obefogad skit, då det bara gör att de gör samma misstag som du och drar alla över samma kant.
En av mina bästa vänner är polis och han "pimpar" bilar och kör hoj så det ryker wink

Senast redigerat av tarmac (13 juli 2010)

Sheba Certifierad besserwisser
13 juli 2010 · 308 Inlägg

En vän till mig är polis och jag tror att det också ger mig en annan bild av poliser än de flesta andra. Har inga problem med poliser alls och när de mot förmodan stoppar en så är det bättre att vara trevlig och naturlig mot dem. Många poliser är ju auktoritära av en anledning, de måste ju frambringa en respekt hos folk och om man är reserverad och dryg mot dem så är de likadana tillbaka. Man kan ju vända de flesta polisers humör till det bättre om det nu inte är så att de har haffat en för att ha kört över 200 km/h...

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
R-Mikkola
14 juli 2010 · 39 Inlägg

Sheba skrev:
En vän till mig är polis och jag tror att det också ger mig en annan bild av poliser än de flesta andra. Har inga problem med poliser alls och när de mot förmodan stoppar en så är det bättre att vara trevlig och naturlig mot dem. Många poliser är ju auktoritära av en anledning, de måste ju frambringa en respekt hos folk och om man är reserverad och dryg mot dem så är de likadana tillbaka. Man kan ju vända de flesta polisers humör till det bättre om det nu inte är så att de har haffat en för att ha kört över 200 km/h...

Jo känner man en polis blir det ju lite skillnad!

Min väns mor är polis den enda bild jag fått av henne är att hon är milf smile

Tias88 OEM Rox
14 juli 2010 · 245 Inlägg

Polisen är ju huuur schyssta som helst, träffat och pratat med ganska många nu, både med bil och på fester och aldrig lyckats träffa en sur eller grinig en!

Jag är inte rädd för dom, men jag försöker kolla så mkt jag kan för att få ha kvar mitt körkort smile två böter till och kortet ryker tongue

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
Casy vinnarskalle!
14 juli 2010 · 907 Inlägg

R-Mikkola skrev:
Min väns mor är polis den enda bild jag fått av henne är att hon är milf smile

hahah bra där big_smile

BMW M3 "Crisis" (2002)
744GLT
15 juli 2010 · 809 Inlägg

nytaget körtkort (2 månader) så klart man blir lite nervös när dom hamnar bakom en för man vet ju aldrig vad man gjort wink men annars gör dom inget besvär. åkt in på ett par stycken alkh. test och det har itne varit några problem snälla och trevliga smile bara träffat 1 grinig och han tyckte mitt avgasrör lät för mkt så åkte på flygande besiktning och tvingad till kontroll besiktning :p annars är det bara möter man dom så glor dom ögonen av sig blir det ett glatt le'ende och en vink sen brum iväg ^^

Iam2fast4U
15 juli 2010 · 1 534 Inlägg

R-Mikkola skrev:
Min väns mor är polis den enda bild jag fått av henne är att hon är milf smile

Nu vet jag vad termen " Fuck police"  har för innebörd cool

Senast redigerat av Iam2fast4U (15 juli 2010)

BMW E34 "538" (1990)
FreddeK
15 juli 2010 ·

haha rädd för snuten? vad har du för lik i bagaget?

Noxxer
15 juli 2010 · 1 482 Inlägg

Jag orkar inte bry mig om dom längre. Bott väldigt nära en polisstation så jag ser dom hela tiden.

Blivit stoppad endel gånger för diverse småsaker. En granne är polis också.

Så nje nu är man inte direkt påverkad av dom. I början va man väll lite skitnödig. Men men tycker dom inte om hur jag kör så får dom väll ta min lilla plastlapp, kommer inte stoppa mig från att köra bil ändå...

BLT Service
Theracords Music Label
R-Mikkola
15 juli 2010 · 39 Inlägg

FreddeK skrev:
haha rädd för snuten? vad har du för lik i bagaget?

haha jaa, jag vet inte varför jag är rädd, eller rädd mest paranoid elelr nått..

Inget lik i bagagen men resten av bilen är ett rullande lik smile

770_EVOLVE GREASEMONKEY
30 juli 2010 · 822 Inlägg

linuslinje skrev:

lodiseN skrev:

770_EVOLVE skrev:
Det är inte så konstigt att många är mer rädda för polisen en "respekterar" dom, 9/10 av dom jag sett i olika fall beter sig som nötter, dom hotar och nedvärderar sig själva på detta viset, jag har ingen som helst respekt till en trafikpolis ..

+1 man ska jävlas med dom så mycke de går, dom visar ingen jävla respekt alls då ska dom ha det tillbaka

dem?

Aningen trångsynt att tro att alla människor i en yrkeskår är likadana.........!

Är man trevlig, ja då blir man behandlad trevligt.

Jag skrev 9/10 inte "alla" .. Sen pratade jag mest om trafikpoliser inte hela polishuset ..
Och man får faktiskt inte en chans att vara trevlig mot trafikpoliser om man inte har tur förstås, dom öppnar käften först ..

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
Muttley
30 juli 2010 ·

770_EVOLVE skrev:

linuslinje skrev:

lodiseN skrev:

+1 man ska jävlas med dom så mycke de går, dom visar ingen jävla respekt alls då ska dom ha det tillbaka

dem?

Aningen trångsynt att tro att alla människor i en yrkeskår är likadana.........!

Är man trevlig, ja då blir man behandlad trevligt.

Jag skrev 9/10 inte "alla" .. Sen pratade jag mest om trafikpoliser inte hela polishuset ..
Och man får faktiskt inte en chans att vara trevlig mot trafikpoliser om man inte har tur förstås, dom öppnar käften först ..

Aldrig nånsin haft problem med en trafikpolis de beter sig utmärkt här nere. Du måste helt enkelt bara ha otur.

wulvan
13 augusti 2010 · 154 Inlägg

Rätt nojig för snuten, har alltid ett öga i backspegeln och kollar alla suspekta bilar jag kör om. Har sett en hel del civilpoliser i GBG. 3 grundläggande saker man kan gå efter. 1: Extra antenn på. (dock så skall dom gå över till digital kommunikation) så det kommer en ny typ av antenn. 2:Tonade rutor 3: Extraljus fram eller på takrailsen. Har räddat mig ett ex antal gånger då jag inte alltid håller hastigheten smile

Men att alla snutar är otrevliga kan jag inte säga. Det är hugget som stucket, beror lite på deras humör och i vilket sammanband man möter i.

All respekt till kåren IMM

Volvo S60R AWD "Challenger" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang