*SNÄLLA HJÄLP* Motorsport för yngre

victor97 Avstängd
17 juli 2010 · 11 Inlägg

Hej! jag är 13 år och är intreserad av bilar och motorer mm. och jag har länge velat syssla med någon motorsport och har föreslagit gokart för mina föreldrar men ingen har tid att köra mig dit och sånt för jag bor på världens tristaste ö tjörn. så om nån vänlig mäniska skulle tippsa mig om något som typ ligger i stenungsund eller något så skulle jag bli jätte tacksam ;D

Tias88 OEM Rox
17 juli 2010 · 245 Inlägg

Stenungsund har ju Folkrace samt Motocross. Tjörn har väl också en Folkrace bana, har dom inte det?

Edit: Man måste kanske vara 15 för o köra Folkrace kom jag på. Men motorcross får du ju börja med, behövs ingen släpkärra heller smile

Senast redigerat av Tias88 (17 juli 2010)

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
victor97 Avstängd
17 juli 2010 · 11 Inlägg

japp folkrace e dt 15 på och det finns det på tjörn. och cross har jag också tänkt på några gånger och så. men det beror ju på vad en kan kosta och vad underhållet kostar. och sen kostar det ju säkert att köra på bana å sånt och typ medlämsavgift.. skydd kostar ju också.. och jag är ju bara 13 som sagt så det är ju inga jätte stora möjligheter att få tag på pengar heller. men om man kan få tag i något och köra hemma, men det är ju förstås inte lika kul som att köra på bana, men kanske kan fixa något i skogen?

aja tack skaru ha allefall wink

Tias88 OEM Rox
17 juli 2010 · 245 Inlägg

Problemet är att det är olagligt att köra hemma, jag har själv en cross i garaget.

Men du kan säkert få tag på en äldre cross samt skydd som ofta följer med för en ganska hyffsad peng, sen tror jag inte själva medlemsavgiften är det dyra, utan snarare servicen på crossen, kolv ska bytas lite då och då samt olja och lite packningar. Crossen ska ju också tankas och köras mellan banan och hemmet. Så det är ju inget att rekommendera sålänge inte dina föräldrar har lust att bidra till det.

Min kompis som äger Ellös buss (ligger väl en hel del ute på tjörn också) hade dock cross o körde därute, kanske finns någon icke officiell bana som öborna får lov att köra på.

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
victor97 Avstängd
17 juli 2010 · 11 Inlägg

jasså det kanske det är hmm

ja det blir nog jäkligt dyrt för mej att stå för det ensam.. kanske får vänta 2 år endå tills man kan ta licens för folkrace då.

synd hmm

Tias88 OEM Rox
17 juli 2010 · 245 Inlägg

Jag var själv vansinnigt sugen på att skaffa mig en motorcross när jag var liten. Tjatade och tjatade på min mamma i evigheter, det blev aldrig något förrän jag nu är 22år och köpte en själv. Det är tyvärr så även om det inte är mycket till tröst! Men, du kanske iaf kan få ihop runt 2.000kr och köpa dig en bil att börja bygga på till folkracen. Då har du ju något att göra smile

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
victor97 Avstängd
17 juli 2010 · 11 Inlägg

Tias88 skrev:
Jag var själv vansinnigt sugen på att skaffa mig en motorcross när jag var liten. Tjatade och tjatade på min mamma i evigheter, det blev aldrig något förrän jag nu är 22år och köpte en själv. Det är tyvärr så även om det inte är mycket till tröst! Men, du kanske iaf kan få ihop runt 2.000kr och köpa dig en bil att börja bygga på till folkracen. Då har du ju något att göra smile

det har även jag tänkt på och har tjatat om dt och så men pappa har alltid sagt att vi inte har plats med en bil och så.. men NU, när vi har flyttat till en gård typ kan han ju inte säga något, eller hur ;D

tack för tipset wink

Polara
17 juli 2010 · 430 Inlägg

gokart finns ju i närheten av tjörn, cross, folkrace, offroad körning/finns lokala klubbar på tjörn för de flesta motorburna sporter...gå till klubben å kolla...mvh

Mopar or no car!
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
17 juli 2010 · 8 744 Inlägg

Ett förslag, radiostyrd bilsport! smile Finns bilar i alla storlekar och modeller och om du har intresse för motorer och teknik så klarar du nog även av att meka och reparera själv, samt att du kan köra hemma på gården och inte bara på bana.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Tias88 OEM Rox
17 juli 2010 · 245 Inlägg

Om du är intresserad av ChriZtoffers tips så har några vänner till mig startat en liten RC Klubb här på Orust och grävt fram en ganska stor bana smile

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
victor97 Avstängd
17 juli 2010 · 11 Inlägg

Polara skrev:
gokart finns ju i närheten av tjörn, cross, folkrace, offroad körning/finns lokala klubbar på tjörn för de flesta motorburna sporter...gå till klubben å kolla...mvh

ne det närmaste gokart ligger i gbg

victor97 Avstängd
17 juli 2010 · 11 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Ett förslag, radiostyrd bilsport! smile Finns bilar i alla storlekar och modeller och om du har intresse för motorer och teknik så klarar du nog även av att meka och reparera själv, samt att du kan köra hemma på gården och inte bara på bana.

Det hade vart ganska kul faktist. Fast det är ju inte samma sak som att köra något själv,asså ni fattar, men man får ju in tekniken smile

Senast redigerat av victor97 (17 juli 2010)

victor97 Avstängd
18 juli 2010 · 11 Inlägg

okej jag fick ingen bil, men jag fick en åkgräsklippare xD

vet någon hur man trimmar en sånom det går? den är ganska gammal och vet inte märket, men kan kolla imorrn och uppdatera mer xD

Pim_Pim
18 juli 2010 ·

haha dagens ! big_smile

tarmac
18 juli 2010 · 23 Inlägg

victor97 skrev:
okej jag fick ingen bil, men jag fick en åkgräsklippare xD

vet någon hur man trimmar en sånom det går? den är ganska gammal och vet inte märket, men kan kolla imorrn och uppdatera mer xD

http://www.youtube.com/watch?v=pz_wKltr … ature=fvst
smile

Helvete_racing Arg Snickare
18 juli 2010 · 875 Inlägg

du får väl börja köra moppe som alla andra. o börja trimma lite

te_wik Forummoderator
18 juli 2010 · 12 813 Inlägg

victor97 skrev:
okej jag fick ingen bil, men jag fick en åkgräsklippare xD

vet någon hur man trimmar en sånom det går? den är ganska gammal och vet inte märket, men kan kolla imorrn och uppdatera mer xD

Ta bort vartalsregulatorn eller vad den nu kallas så blir det lite mer fart på den.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Anton80
18 juli 2010 · 28 Inlägg

victor97 skrev:
okej jag fick ingen bil, men jag fick en åkgräsklippare xD

vet någon hur man trimmar en sånom det går? den är ganska gammal och vet inte märket, men kan kolla imorrn och uppdatera mer xD

Hahahaha den var för skönlol!
Din far är en mycket vis man, han ville såklart att sonen skulle få nåt med motor och samtidigt
så får far hjälp med trädgården hehehehe:D!

Detta var verkligen dagen om inte årets inlägg:lol:
Ante

victor97 Avstängd
18 juli 2010 · 11 Inlägg

Anton80 skrev:

victor97 skrev:
okej jag fick ingen bil, men jag fick en åkgräsklippare xD

vet någon hur man trimmar en sånom det går? den är ganska gammal och vet inte märket, men kan kolla imorrn och uppdatera mer xD

Hahahaha den var för skönlol!
Din far är en mycket vis man, han ville såklart att sonen skulle få nåt med motor och samtidigt
så får far hjälp med trädgården hehehehe:D!

Detta var verkligen dagen om inte årets inlägg:lol:
Ante

haha, ne men klippagregatet är borta ;D

Hamilton
18 juli 2010 · 8 868 Inlägg

Låser tråden med hänvisning till att garaget är för dem som är fyllda 18-år eller äldre.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang