6388
Sök

ägarbyte bekymmer!:(

1 Inlägg
19 juli 2010
Trådstartare
HEJ! Nu har jag gjort tabbarnas tabbe! jag sålde(eller gav bort ) min gamla bil,mottagaren av bilen uppgav att han var fordonshandlare och uppkopplad mot det här fordonsregiestret och kunde omförsörja ägarbytet samma dag, det var min första bil jag sålde, och där finns snyfthistoria som förklarar min sinnesförvirring, men de kan kvitta,han fick båda delarna av reg beviset, och har givetvis inte gjort något ägarbyte, han har ställt på bilen i mitt namn då, jag har fått försäkringsavgifter, fordonsskatt och parkeringsböter, det har gått en knapp månad, har suttit i telefon flera timmar med polis försäkringsbolag transportstyrelen, men ingen kan göra något för mej verkar det som, blir skickad fram och tillbaka, tillslut blev en polisanmälan gjord som rubricerades som bedrägeriförsök, de hjälper juh mej föga, jag ringde polis igen och ville få bilen anmälen som stulen, efter 10 omkopplingar fick jag tillslut prata med en polisman som upmande mej att anmäla bilen som stulen och förklara hur det låg till, han sa att jag skulle ringa samma telenr som jag gjort från början, sagt och gjort, kö igen smile jag prata med en polis som sa att jag var tvungen att gå till min närmsta polisstation och anmäla detta, så dom kunde ta kopior på alla dokument, så detta var precis vad jag gjorde, när jag kommer dit sa dom till mej att det var juh mitt problem, det fanns ingen brottsrubricering på detta, du får själv leta upp bilen sad JAA de borde juh inte vara så svårt hmm jag fick ett förnamn och ett telenr som är avstängt av köparen, och på allt hävdar polisen att det inte är min bil ty vi har kommit överens om att han fick bilen, så hittar jag den har jag ingen rätt att ta den, så här sitter jag nervös och orolig, helt knäckt om jag ska vara ärlig, VAD gör jag, var vänder man sej, kan detta verkligen stämma????? SNÄLLA nån som kan eller vet något, hjälp mej!
Senast redigerat av Peggyy (19 juli 2010)

Forummoderator
26 673 Inlägg
19 juli 2010
Vilken soppa du har hamnat i..
Hoppas det löser sig för dig.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
19 juli 2010
Du reggade dig här idag, och detta är ditt första inlägg.

börja med att ändra namnet på tråden så att man fattar vad du behöver hjälp med annars är du av med både bilen och tråden.

Lycka till.

Inspiration comes standard

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
19 juli 2010
skriv ner bilens reg. nr här, var den fått böter.
vad personen uppgav för telefonnummer samt ev. namn så folk kan börja leta.

lägg även upp samma tråd på www.flashback.org

653 Inlägg
19 juli 2010
Jävlar vad irriterande! Hoppas det löser sig smile Gör som sir_daniel sa så blir de lättare

Smoke tires not drugs

* Voff voff *
11 265 Inlägg
19 juli 2010
Till att börja med: Ställ av bilen så du slipper betala skatt och försäkring!

Antar att svaret är nej, men skrev ni något kvitto när han fick bilen av dig?

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (19 juli 2010)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

1 150 Inlägg
19 juli 2010
Peggyy skrev:
HEJ! Nu har jag gjort tabbarnas tabbe! jag sålde(eller gav bort ) min gamla bil,mottagaren av bilen uppgav att han var fordonshandlare och uppkopplad mot det här fordonsregiestret och kunde omförsörja ägarbytet samma dag, det var min första bil jag sålde, och där finns snyfthistoria som förklarar min sinnesförvirring, men de kan kvitta,han fick båda delarna av reg beviset, och har givetvis inte gjort något ägarbyte, han har ställt på bilen i mitt namn då, jag har fått försäkringsavgifter, fordonsskatt och parkeringsböter, det har gått en knapp månad, har suttit i telefon flera timmar med polis försäkringsbolag transportstyrelen, men ingen kan göra något för mej verkar det som, blir skickad fram och tillbaka, tillslut blev en polisanmälan gjord som rubricerades som bedrägeriförsök, de hjälper juh mej föga, jag ringde polis igen och ville få bilen anmälen som stulen, efter 10 omkopplingar fick jag tillslut prata med en polisman som upmande mej att anmäla bilen som stulen och förklara hur det låg till, han sa att jag skulle ringa samma telenr som jag gjort från början, sagt och gjort, kö igen smile jag prata med en polis som sa att jag var tvungen att gå till min närmsta polisstation och anmäla detta, så dom kunde ta kopior på alla dokument, så detta var precis vad jag gjorde, när jag kommer dit sa dom till mej att det var juh mitt problem, det fanns ingen brottsrubricering på detta, du får själv leta upp bilen sad JAA de borde juh inte vara så svårt hmm jag fick ett förnamn och ett telenr som är avstängt av köparen, och på allt hävdar polisen att det inte är min bil ty vi har kommit överens om att han fick bilen, så hittar jag den har jag ingen rätt att ta den, så här sitter jag nervös och orolig, helt knäckt om jag ska vara ärlig, VAD gör jag, var vänder man sej, kan detta verkligen stämma????? SNÄLLA nån som kan eller vet något, hjälp mej!

bilen står i ditt namn beställ nya papper och fyll i och skicka in med hans nanm och person nr om du har de ?funkar
mvh

I got Dubs!
2 423 Inlägg
19 juli 2010
Gå till polisen o säg den e stulen men säg INTE att du gav bort den

Offroad Racing
3 123 Inlägg
19 juli 2010
Som sagt, det första du ska göra är att gå in på transportstyrelsens hemsida och ställa av bilen igen. (går att logga in med e-legitimation) Du kan ju samtidigt beställa nytt ägarbevis, så fort det nya blir utskrivet så blir det gamla som du gav bort ogiltigt och därmed oanvändbart för "köparen".

Du kan ju även gå till polisen igen för att anmäla bilen stulen, säg inget om att du har gett bort bilen utan säg bara att den var borta en dag när du kom ut på parkeringen. Och oavsett vad som kommits överens om, står du som registerad ägare så är bilen din.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

4 001 Inlägg
19 juli 2010
henke_99 skrev:
Som sagt, det första du ska göra är att gå in på transportstyrelsens hemsida och ställa av bilen igen. (går att logga in med e-legitimation) Du kan ju samtidigt beställa nytt ägarbevis, så fort det nya blir utskrivet så blir det gamla som du gav bort ogiltigt och därmed oanvändbart för "köparen".

Du kan ju även gå till polisen igen för att anmäla bilen stulen, säg inget om att du har gett bort bilen utan säg bara att den var borta en dag när du kom ut på parkeringen. Och oavsett vad som kommits överens om, står du som registerad ägare så är bilen din.

+1

sen så är det tyvärr så att man inte kan lite på folk, särskilt inte denna typen av bilhandlare...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

6 731 Inlägg
19 juli 2010
Som många säger här.

Beställ nya papper via transportstyrelsen.
Anmäl bilen stulen och säg inte att den har "gets" bort, utan blivit stulen
Sen passa på att ställa av bilen när alla papper har kommit

De/Dem

1 827 Inlägg
19 juli 2010
Dubs skrev:

För att ljuga för polisen är det bästa han kan göra i denna situationen?

Killen som fått bilen har gjort fel oavsett och kommer åka dit på det, varför ljuga?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Offroad Racing
3 123 Inlägg
19 juli 2010
Eisenhut skrev:
Dubs skrev:

För att ljuga för polisen är det bästa han kan göra i denna situationen?

Killen som fått bilen har gjort fel oavsett och kommer åka dit på det, varför ljuga?

Han skrev ju att polisen inte brydde sig bara för att han sa att han hade gett bort bilen.

Man ska inte ljuga för polisen, men ibland får man hjälpa sanningen lite på traven...
Senast redigerat av henke_99 (19 juli 2010)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

4 005 Inlägg
19 juli 2010
Malheus skrev:
Som många säger här.

Beställ nya papper via transportstyrelsen.
Anmäl bilen stulen och säg inte att den har "gets" bort, utan blivit stulen
Sen passa på att ställa av bilen när alla papper har kommit

Killen gick ifrån ert avtal. Killen beter sig som skit.
Håller med dig, anmäl den stulen från dag 1.

3 235 Inlägg
19 juli 2010
Får man fråga vad killen, ev. firman heter och var det ligger?
Kan vara bra att infon ligger på nätet, så att andra kan passa sig för bilhandlaren...

Oseriöst att låta en nyköpt bil vara registrerad på den gamla ägaren en månad efter köpet. Beställ nya papper och ställ av den, så kommer duden  garanterat till dig själv:)

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
19 juli 2010
Du kan ju avregistrera bilen helt.
Lite krångligt, men det borde gå.

Skickar du efter nytt regbevis, och sen nya skyltar så borde du kunna skrota bilen på pappret.
Jag vet inte vad följderna blir om dom sen hittar "din" bil ståendes iofs.
Det är ju så man kan göra om man ska köra folkrace med bilen.

Mvh. David.
Senast redigerat av Torlejf (19 juli 2010)

Bygger rolig bil. :)

Forummoderator
26 673 Inlägg
19 juli 2010
Torlejf skrev:
Du kan ju avregistrera bilen helt.
Lite krångligt, men det borde gå.

Skickar du efter nytt regbevis, och sen nya skyltar så borde du kunna skrota bilen på pappret.
Jag vet inte vad följderna blir om dom sen hittar "din" bil ståendes iofs.
Det är ju så man kan göra om man ska köra folkrace med bilen.

Mvh. David.

Har nyss varit i ungefär samma sväng, och det jag fick höra från transportstyrelsen är att de normalt
sett inte avregistrerar ett fordon förrän det gått ungefär tre år, och ingenting har hänt fordonet.
Alltså inga böter eller liknande. Och gällande detta fall verkar det ju ha inkommit saker i alla fall tyvärr.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

283 Inlägg
19 juli 2010
Håller med föregående talare. Anmäll bilen stulen, beställ nya papper och ställ av den.

Fri fart för ett fritt folk!
15 167 Inlägg
19 juli 2010
finns som sagt inte mycket att göra
får du inte tag i den som köpte bilen beställ nytt ägarbevis anmäl bilen stulen
utan att säga sanningen säg att den stog hemma på parkeringen och nu är den borta

sen får idiotjävlen stå sitt kast när han kör runt med bilen
då kräver du honom på en massa pengar och får tillbaka bilen och idioten kan sitta där och tycka att han var så smart

han är säkert straffad sedan förut som bonus så kanske han t.o.m åker in så kanske han inte vågar blåsa någon mer på samma sätt smile

Kör fort så hinner inget hända...

1 738 Inlägg
19 juli 2010
Growe skrev:
finns som sagt inte mycket att göra
får du inte tag i den som köpte bilen beställ nytt ägarbevis anmäl bilen stulen
utan att säga sanningen säg att den stog hemma på parkeringen och nu är den borta

sen får idiotjävlen stå sitt kast när han kör runt med bilen
då kräver du honom på en massa pengar och får tillbaka bilen och idioten kan sitta där och tycka att han var så smart

han är säkert straffad sedan förut som bonus så kanske han t.o.m åker in så kanske han inte vågar blåsa någon mer på samma sätt smile

Helt rätt!!

Skulle någon jävlas så här med mig hade jag jävlats tillbaka smile

Går det till rättegång så skulle jag bara spela dum o säga att man alldrig sett honom, bara du inte skrivit nåt kvitto med honom så är det bara börja jävlas med honom!!!!

Är man med i leken får man leken tåla, o de ska han nog få känna tycker jag!!!!

Hoppas det löser sig för dig PEGGY!!!!

Sök