6994
Sök

Vad händer om jag inte betalar registreingsavgiften?

7 605 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
har en hel del bilar som aldrig kommer att rulla igen, jag skulle vilja veta vad som händer om jag skiter i att betala,, kommer transportstyrelsen att skicka fogden på en?? eller faller de bara bort,, vilket jag vill å skicka skiten som järnskrot

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
21 juli 2010
Om du kan bevisa att du skrotat bilen på ett miljömässigt sätt så kan du avregistrera den helt, enklast vore nog om du tar och ringer tps och frågar.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

299 Inlägg
22 juli 2010
du lär väl få inkasso o sen kronofogden utan att fundera så långt om du skiter i det.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
22 juli 2010
Bilen kommer falla ur registret om du inte betalar avgiften, vet dock inte om det blir någon påminnelseavgift. Bästa är väl att ringa transportstyrelsen och höra

Jonas

1 489 Inlägg
22 juli 2010
Vad kostar det? 50kr om året? Är det nåt och ens fundera på?

• Även den starka måste ta i när han skiter

982 Inlägg
22 juli 2010
glömde betala på nån av mina avställda bilar..kom en påminnelse efter ett halv år då hade den ökat med 50 kr..sedan kommer inkasso brev..då kom jag ihåg att betala tongue

7 605 Inlägg
22 juli 2010
Trådstartare
Beeenny skrev:
glömde betala på nån av mina avställda bilar..kom en påminnelse efter ett halv år då hade den ökat med 50 kr..sedan kommer inkasso brev..då kom jag ihåg att betala tongue

ok inkasso jaa då är det bara att betala,, och bara 50 kr,, nä för det första kostar det numer 65:- OCH jag har ca 17 bilar, och många av dem kommer aldrig mer i trafik, men bra å ha,, jag har 11 Granador roll fick påminelse på 4 st igår sad  pisspung
Senast redigerat av granadadr (22 juli 2010)

Sök