Köpråd FM-sändare? Eller är det crap alltihop?

Asparagus
31 juli 2010 · 40 Inlägg

Hmm, rubriken talar för sig själv egentligen. Söker alltså en FM-sändare att koppla till Mp3-spelaren, nu när jag inte har annat än kassettspelare i bilen. Hört att kassettadaptrar sliter på läsaren i kassettspelaren och är ute efter en FM-sändare istället.

Finns en hel del trådar i ämnet men inga som ger konkreta tips på sändare som fungerar hmm

decib3L Körv
31 juli 2010 · 3 535 Inlägg

Ptja.. Man får väl vad man betalar för skulle jag vilja påstå. Har dock ingen som helst koll på vad som är bra eller inte. Bäst är ju givetvis att byta stereo.

Truckdriving Man
joakim89
31 juli 2010 · 1 265 Inlägg

köp en sådan som du sätter i cigg uttaget då får den ström hela tiden, har du en med batteri så blir de sämre ljud när batterierna håller på att ta slut

Asparagus
31 juli 2010 · 40 Inlägg

Okej, ska in och titta runt lite här och se vad dom har. Jo, byta stereo är ju det enda riktigt rätta men vill inte byta ut originalspelaren ;P så blir det installation av nån ny så blir det att montera den lite undangömd och hålla på och böka så tittar mig om efter enkllare och billigare alternativ ;P

MartinF
31 juli 2010 · 372 Inlägg

tror biltema har FM modulatorer som du skarvar på antenn sladden. Ej testat det själv men borde ju fungera bättre när signalen ej behöver gå luftburet.

AndrAAx
31 juli 2010 · 742 Inlägg

På min hemsida ligger det en med färgskärm som fungerar riktigt bra! Den har inbyggt minne så du behöver ingen extern MP3 spelare, mm. Sålt en hel del av dem och inte fått en enda i retur!

Senast redigerat av AndrAAx (31 juli 2010)

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab
Buick Grand National "Fast And The Furious" (1986)
volvoentusiasten
31 juli 2010 · 4 005 Inlägg

Audiax är bra! Belkin med för den delen.

Jag har en gammal audiax som kom innan PTS kom och införde längdbegränsningar på fm-sändare. Med min kan bilarna bakom spela musik. Låg en 50-80 meter ifrån utan problem!

Rickard-v
31 juli 2010 · 2 665 Inlägg

Köp inte!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Lozinmust "Unloaded"
31 juli 2010 · 1 557 Inlägg

Tycker min från Teknikmagasinet funkar utmärkt, gick lös på 350:- och har funkat i alla bilar jag kört den i med allt från originalstereos till taskiga eftermonterade historier. Tror den heter något med i stil med Zap.. Finns nog på deras hemsida. Klart värt enlig mig, som byter bil i jobbet rätt ofta och ej vet ifall man har cd-spelare/mp3/usb-ingång på stereon i bilen man får köra.

"When innovation meets passion!"
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
Asparagus
1 augusti 2010 · 40 Inlägg

Blev ett impulsköp av en för 199 spänn på Kjell och co. Mixtrade lite för att hitta nån bra frekvens och nu är det riktigt bra ljud (enligt mig då, har nog låga krav), men mottagningen är kass. Har jag den på sätet så blir ljudet genast sämre. Får köra på batteridrift istället för ciggpluggen och sen lägga den på instrumentbrädan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang