2267
Sök

Torka bilen HELT torr eftertvätt?

111 Inlägg
30 april 2011
Såg det var en och annan eldsjäl som testad meguiars water magnet drying towl.
Jag har två av dessa, de suger upp vattnet något så ofantligt mycket. Tre till fyra gånger mera suger de än en ordinarie sämskinn(och ja, jag har testad sämskinn) Visst kostar den en del vid inköp, men den håller länge och kan tvättas i tvättmaskin om och om igen utan att förlora dess uppsugande effekt.

Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=5pF2W_5jiUY/
Senast redigerat av StalkerK (30 april 2011)

188 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Den ska jag pröva tror jag.

950 Inlägg
1 maj 2011
Kivikoski skrev:
Torkar bilen med lövblåsaren, funkkar fint! smile inte en droppe kvar när man gasat på lite.

Kanon smile

40 Inlägg
1 maj 2011
StalkerK skrev:
Jag har två av dessa, de suger upp vattnet något så ofantligt mycket. Tre till fyra gånger mera suger de än en ordinarie sämskinn(och ja, jag har testad sämskinn) Visst kostar den en del vid inköp, men den håller länge och kan tvättas i tvättmaskin om och om igen utan att förlora dess uppsugande effekt.

Enjoy!

Har denna också, tror jag behöver krama ur den 1-2ggr på hela bilen, gillar den

111 Inlägg
1 maj 2011
Manglish skrev:
StalkerK skrev:

Enjoy!

Har denna också, tror jag behöver krama ur den 1-2ggr på hela bilen, gillar den

Mycket bra!

188 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
Fan vad dyr den var! Tror jag ska köpa den i staterna. Nån som vet vilka som säljer den och kan skicka utomlands? Såg att ett helt kit med 2 olika polish och trasan bara kostade 29$ - 180Kr.

2 624 Inlägg
2 maj 2011
http://www.gmcardetailingwebshop.se/mic … x60cm.html

denna torkduken kör jag.. och den är enormt stor och jag behöver aldrig vrida ur den smile tar upp vattnet sjukt bra! big_smile

111 Inlägg
2 maj 2011
Mattia-SS skrev:
Fan vad dyr den var! Tror jag ska köpa den i staterna. Nån som vet vilka som säljer den och kan skicka utomlands? Såg att ett helt kit med 2 olika polish och trasan bara kostade 29$ - 180Kr.

Då köpte jag hos mekonomen. Men hittar du en pålitlig säljare i staterna på Ebay, satsa på det.
En vän till mig köpte tre stycken wash mitt från meguiars genom ebay från usa, men pris + frak blev 185 sek kr! Så det går spara rejält med pengar om man vill.

188 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
StalkerK skrev:
Mattia-SS skrev:

Då köpte jag hos mekonomen. Men hittar du en pålitlig säljare i staterna på Ebay, satsa på det.
En vän till mig köpte tre stycken wash mitt från meguiars genom ebay från usa, men pris + frak blev 185 sek kr! Så det går spara rejält med pengar om man vill.

Ebay hade jag "glömt" !! Har ju redan paypal så... så jäkla dumt annars. Jag har en bil på väg hem från staterna. hade jag tänkt lite kunde de ju bara lagt grejerna i bagaget!!!! ibland glömmer man att tänka!

111 Inlägg
2 maj 2011
Mattia-SS skrev:
StalkerK skrev:
Mattia-SS skrev:

Ebay hade jag "glömt" !! Har ju redan paypal så... så jäkla dumt annars. Jag har en bil på väg hem från staterna. hade jag tänkt lite kunde de ju bara lagt grejerna i bagaget!!!! ibland glömmer man att tänka!

Synd, men det är genom misstagen man lär. och bara man kommer ihåg att lära sig genom misstagen, ja då blir det bra sen smile

40 Inlägg
3 maj 2011
martinn skrev:
http://www.gmcardetailingwebshop.se/microfiber-duken/285-valet-pro-large-drying-towel-90x60cm.html

denna torkduken kör jag.. och den är enormt stor och jag behöver aldrig vrida ur den smile tar upp vattnet sjukt bra! big_smile

Funkar på stranden också smile

188 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
7.89$ kostar den på ebay-48kr. Vad motiverar ett pris på 279kr här hemma!!???

663 Inlägg
3 maj 2011
Mattia-SS skrev:

slöheten! hej jag heter Fredrik och betalade 279kr=) haha usch ja

188 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
Freddeponken skrev:
Mattia-SS skrev:

Jo det är ju oftast det, och säkerheten. Men så mkt ska det inte få skilja. Det är ju snudd på kriminellt.
Ska beställa en iallafall o testa.

663 Inlägg
4 maj 2011
Mattia-SS skrev:
Freddeponken skrev:
Mattia-SS skrev:

Jo det är ju oftast det, och säkerheten. Men så mkt ska det inte få skilja. Det är ju snudd på kriminellt.

Jepp kikade och hittade för 7,89 dollares...blir väl en femtiribba...en jäkla skillnad. Men ta hem två iallafall så har du en extra då den inte suger en hel bil helt torr. Men den är riktigt bra ändå. har du två så är det klockrent!

188 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Freddeponken skrev:
Mattia-SS skrev:
Freddeponken skrev:

Jepp kikade och hittade för 7,89 dollares...blir väl en femtiribba...en jäkla skillnad. Men ta hem två iallafall så har du en extra då den inte suger en hel bil helt torr. Men den är riktigt bra ändå. har du två så är det klockrent!

Men denna kunde ju vridas ur?

663 Inlägg
5 maj 2011
Mattia-SS skrev:
Freddeponken skrev:
Mattia-SS skrev:

Men denna kunde ju vridas ur?

jo till en viss gräns men inte alls som sämskinn tyvärr...när den väl är genomblöt funkar den föga men den tar upp mer vatten än ett skinn...

27 Inlägg
6 maj 2011
Mattia-SS skrev:

http://www.detailing.com/store/detailin … cturer=128 Samma pris, och den här butiken jag kan verkligen rekomendera! Jag har handlat av dom tidigare och det funkar smidigt, sist tog det bara 30 min innan jag fick ett mail att min order var klar för upphämtning av USPS.
Meguiars i Sverige kör med någon jäkla rövartaktik, deras priser kan inte ens motiveras även om du räknar till tull och moms och andra normala omkostnader.

/Björn

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
6 maj 2011
Bear960 skrev:
Mattia-SS skrev:

http://www.detailing.com/store/detailin … cturer=128 Samma pris, och den här butiken jag kan verkligen rekomendera! Jag har handlat av dom tidigare och det funkar smidigt, sist tog det bara 30 min innan jag fick ett mail att min order var klar för upphämtning av USPS.
Meguiars i Sverige kör med någon jäkla rövartaktik, deras priser kan inte ens motiveras även om du räknar till tull och moms och andra normala omkostnader.

/Björn

Är 22 x 30 måttet i cm? Verkar isf va sinnesjukt liten ....

111 Inlägg
6 maj 2011
Jill skrev:
Bear960 skrev:
Mattia-SS skrev:

/Björn

Är 22 x 30 måttet i cm? Verkar isf va sinnesjukt liten ....

22 x 30 Inches! = 60 cm x 76 cm! wink

Sök