3902
Sök

Torka bilen HELT torr eftertvätt?

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
7 maj 2011
StalkerK skrev:
Jill skrev:
Bear960 skrev:

http://www.detailing.com/store/detailin … cturer=128 Samma pris, och den här butiken jag kan verkligen rekomendera! Jag har handlat av dom tidigare och det funkar smidigt, sist tog det bara 30 min innan jag fick ett mail att min order var klar för upphämtning av USPS.
Meguiars i Sverige kör med någon jäkla rövartaktik, deras priser kan inte ens motiveras även om du räknar till tull och moms och andra normala omkostnader.

/Björn

Är 22 x 30 måttet i cm? Verkar isf va sinnesjukt liten ....

22 x 30 Inches! = 60 cm x 76 cm! wink

Lovely! smile

27 Inlägg
8 maj 2011
Den är snarare nästan jobbigt stor tycker jag tongue

/Björn

663 Inlägg
8 maj 2011
Bear960 skrev:

/Björn

haha! På tal om deras priser i sverige, var till mekonomen idag och skulle kika lite...dom har en hel del meguiarsprodukter men tror alla flaskor är över 200kr styck...glasputs kan inte motiveras till dom summorna...fjantigt. sänk priserna och sälj prylar istället för att bara ha det fint i hyllorna...
Senast redigerat av Freddeponken (8 maj 2011)

188 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Ang glaspolish så köpte jag BVS, 55-60kr och funkar helt kanon.

27 Inlägg
9 maj 2011
Freddeponken skrev:
Bear960 skrev:

/Björn

haha! På tal om deras priser i sverige, var till mekonomen idag och skulle kika lite...dom har en hel del meguiarsprodukter men tror alla flaskor är över 200kr styck...glasputs kan inte motiveras till dom summorna...fjantigt. sänk priserna och sälj prylar istället för att bara ha det fint i hyllorna...

Ja det är helt galet! Dessutom saknar dom ju det gottaste som Meguiars har i USA.
Min fälgtvätt till kromfälgarna var slut, och jag behövde det omgående. Så jag försökte på Bilsportmässan på Elmia. Men där var det nit. Den enda som de hade var den så kallade All wheel cleanern. Men inte den som är avsedd för kromade fälgar.
Men enligt personalen på plats så var all wheel cleanern minst lika bra. Något som inte alls stämmer enligt flera rekondare som jag pratat med på Meguiars Online.

Så kort och gott så är deras förtroendekapital på Meguiars Sverige lite skadat hos mig.

/Björn

188 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
Har nu beställt två dukar och mothers power cone på firman som Bear960 tipsade om.

111 Inlägg
11 maj 2011
Mattia-SS skrev:
Har nu beställt två dukar och mothers power cone på firman som Bear960 tipsade om.

Thumbs up! Ge gärna ditt samtyck när dukarna har fått jobba wink
Senast redigerat av StalkerK (11 maj 2011)

188 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
StalkerK skrev:
Mattia-SS skrev:

Det ska jag göra. Äntligen kanske Gamle Svarten kan bli torr bakom öronen:-)

179 Inlägg
16 maj 2011
Nu har jag inte orkat läsa mer än första sidan men ialf..

Jag torkar alltid med bra sämskskinn och då får jag inte en droppe kvar, det gäller dock att ha ett fräscht skinn och vrida ur det efter varje drag, samt göra korta drag då det fylls fort och fullt skinn=vatten kvar på lacken.

Sen blir jag orolig när det är så många som får repor hela tiden ni tvättar/polerar, undrar om ni har sten i vattnet eller tvättar ni riktigt dåligt och sällan?

Håll bilen välpolerad och vaxad så ska ni se att det kommer gå mycket bättre, dvs om ni bryr er.

Man kan ju också mullra en runda innan man torkar den med skinn, mycket som blåser bort då, men är det damm och skit så bör man inte gå över bilen sen, p.g.a repmöjlighet.

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!

146 Inlägg
26 maj 2012
Hämtade min bil hos Mr Cap igår och frågade då hur jag ska torka bilen efter tvätt. Och han sa då att jag skulle använda en vanlig fronttehandduk kan det verkligen stämma ?

/Danne

4 418 Inlägg
26 maj 2012
OnlineEvil skrev:
Hämtade min bil hos Mr Cap igår och frågade då hur jag ska torka bilen efter tvätt. Och han sa då att jag skulle använda en vanlig fronttehandduk kan det verkligen stämma ?

/Danne

Lika illa som att Ditec rekommenderar YES som schampo i vissa fall.
Köp Mr.Caps eget sämskinn, det är riktigt bra!

188 Inlägg
26 maj 2012
Trådstartare
Mattia-SS skrev:
StalkerK skrev:
Mattia-SS skrev:

Tar upp en gammal tråd. Mequiars water magnet var den bästa torkduk jag använt hittills.

146 Inlägg
26 maj 2012
Jill skrev:
OnlineEvil skrev:

/Danne

Haha fyfan vilka nötter.. jag är ute efter det som ytrepar en svart bil minst läst något om microfiber duk ?

146 Inlägg
26 maj 2012
Mattia-SS skrev:
Mattia-SS skrev:
StalkerK skrev:

Tar upp en gammal tråd. Mequiars water magnet var den bästa torkduk jag använt hittills.

suger den upp vattnet bra ? och pris på en sån ?

4 418 Inlägg
26 maj 2012
OnlineEvil skrev:
Jill skrev:
OnlineEvil skrev:

/Danne

Haha fyfan vilka nötter.. jag är ute efter det som ytrepar en svart bil minst läst något om microfiber duk ?

Det är ju så det är, man vill behålla det "perfekta" skicket på lacken så länge som möjligt.
Min personliga favorit är denna; http://www.gmcardetailingwebshop.se/mic … x60cm.html
Ska gärna tvättas 1-2 ggr innan den suger som bäst och slutar att "ludda" smile

4 418 Inlägg
26 maj 2012
OnlineEvil skrev:
Mattia-SS skrev:
Mattia-SS skrev:

http://meguiars.nordicshops.com/product … gory_id=43
eller betydligt bättre pris;
http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=MEG-X2000

188 Inlägg
26 maj 2012
Trådstartare
OnlineEvil skrev:
Mattia-SS skrev:
Mattia-SS skrev:

Jag köpte på gmdetaliling, (butiken i tråden) för 48SEK st. I sverige kostar de runt 250Kr st har jag för mig.
Den tar upp vattnet bäst av alla sämskskinn (duken är inte sämskskinn!) jag testat iallafall sen är den stor så det går lite snabbare att torka av bilen.
Senast redigerat av Mattia-SS (26 maj 2012)

139 Inlägg
27 maj 2012
Jill skrev:
OnlineEvil skrev:
Jill skrev:

Det är ju så det är, man vill behålla det "perfekta" skicket på lacken så länge som möjligt.
Min personliga favorit är denna; http://www.gmcardetailingwebshop.se/mic … x60cm.html
Ska gärna tvättas 1-2 ggr innan den suger som bäst och slutar att "ludda" smile

håller med Giant Drying Towel är den bästa jag har provat och repar inte min solidsvarta lack

BMW entusiast
579 Inlägg
29 maj 2012
Jag har testat en hel del olika sämskskinn och dukar och hittils tycker jag att Meguiars Water Magnet är bäst, bilen blir verkligen helt torr och jag har inte märkt av några repor efter torkning smile

192 Inlägg
10 juni 2012
Jag har både Meguiar's Water Magnet och denna: http://www.prorecond.se/webshop/index.p … oductId=67 och jag kan säga att den sistnämnda är helt outstanding!
Senast redigerat av C_Ek (10 juni 2012)

Sök