Sportvagnskonsult skrev:
Patris skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Snyggt plåtarbete pågar!
Jag tror att det kan vara lämpligt att ha någon form av stagning på de balkarna som de främre övre länkarmarna fäster i så de inte kan flexa/vrida sig då ni har satt länkarmsinfästningen på det viset.
Men det går ju att mäta hur vridstyvt det är.
Man bör ligga på över 15000Nm/grad, helst uppemot 25-30000Nm/grad.
Men så länge man är över 10000Nm/grad kan det anses som acceptabelt.
mvh
tack för tipsen. vi är inte helt klara där ännu. kommer bli försärkningar när vi byggt fästet
för coilovers. så vi avaktar ett tag, jag ska ladda upp en bild på hur vi gjorde bak så
får du säga om du tycker det ser bra ut!

/P&E
Ja bak har du ju tvärsträvan i buren som hjälper till att staga upp, där är det inga konstigheter att styva upp efter kontsens alla regler, buren ser vältriangulerad ut.
Fram blir det kanske lite knepigare i och med att motorn sitter där emellan med headers också.
Det går ju dock kanske att göra förstyvningar till rambalken på utsidan istället för på insidan.
Om ni kanske monterar motorn och resten av drivinan stumt med en motorplåt i bakkant samt motorfästen framtill som antingen ansluter fast eller med demonterbara förbindningar till balken i fråga så får ni i så fall gratis vridstyvhet genom motorn.
Jag älskar detta projektet och längtar efter att få knuffas med den på nån twintävling, så jag bidrar mer än gärna med det lilla jag vet

TACKAR så mycket för din erfarenhet

vi har tänkt sätta ett demonterbart krys framför motorn samt gå ner med stag från rören som går fram, får visa med bilder sen så får du komentera!

ha det gött så länge

-
http://www.EssonGarage.se - - -
-----------------------
Sponsorer: Ddesign.nu ,KL-racing, Ralps däck, NP-gruppen, Badvaruhuset,