1603
Sök

VOLVO V70N -2002 RWD! Corvette LS1 V8! (kan inte hålla mig, så jag delar med mig av mitt projekt)

SVK Customs
1 639 Inlägg
2 januari 2011
#481
Snyggt plåtarbete pågar!
Jag tror att det kan vara lämpligt att ha någon form av stagning på de balkarna som de främre övre länkarmarna fäster i så de inte kan flexa/vrida sig då ni har satt länkarmsinfästningen på det viset.
Men det går ju att mäta hur vridstyvt det är.
Man bör ligga på över 15000Nm/grad, helst uppemot 25-30000Nm/grad.
Men så länge man är över 10000Nm/grad kan det anses som acceptabelt.

mvh
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (2 januari 2011)


Stockholm
383 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
#482
Sportvagnskonsult skrev:
Snyggt plåtarbete pågar!
Jag tror att det kan vara lämpligt att ha någon form av stagning på de balkarna som de främre övre länkarmarna fäster i så de inte kan flexa/vrida sig då ni har satt länkarmsinfästningen på det viset.
Men det går ju att mäta hur vridstyvt det är.
Man bör ligga på över 15000Nm/grad, helst uppemot 25-30000Nm/grad.
Men så länge man är över 10000Nm/grad kan det anses som acceptabelt.

mvh

tack för tipsen. vi är inte helt klara där ännu. kommer bli försärkningar när vi byggt fästet
för coilovers. så vi avaktar ett tag, jag ska ladda upp en bild på hur vi gjorde bak så
får du säga om du tycker det ser bra ut! smile

/P&E

Projekt:
Volvo V70 RWD Corvette Projekt
Sponsorer:
| KLracing | AutoStripe | XmXbygg | Esson Tuning | Raidopower | Mr Tuning |

666 Inlägg
2 januari 2011
#483
blir ruggit balt big_smile

SUBARU WRX
din dröm min verklighet

4 261 Inlägg
2 januari 2011
#484
Detta projektet är ju helt underbart:) Tänk om volvo själva hade byggt bakhjulsdriven v70 med 350 hk:)


Essongarage
61 Inlägg
2 januari 2011
#485
http://i260.photobucket.com/albums/ii15/eriksson360/165663_1765497217970_1255324272_32037538_7321815_n.jpg

- http://www.EssonGarage.se - - -
-----------------------
Sponsorer: Ddesign.nu ,KL-racing, Ralps däck, NP-gruppen, Badvaruhuset,

4 261 Inlägg
2 januari 2011
#486
Ska det finnas ett passagerar säte också lr?smile


Essongarage
61 Inlägg
2 januari 2011
#487
zemet skrev:
Ska det finnas ett passagerar säte också lr?smile

det är väll klart! ;P

- http://www.EssonGarage.se - - -
-----------------------
Sponsorer: Ddesign.nu ,KL-racing, Ralps däck, NP-gruppen, Badvaruhuset,

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
2 januari 2011
#488
Säger bara en sak. VILL HA!!!

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

282 Inlägg
3 januari 2011
#489
skapligt vad ni jobbar, ser underbart ut!!
500 svar i tråden nu också!

Essongarage
61 Inlägg
3 januari 2011
#490
då var vi klar för ikväll/natt ;P

nu är det bara en liten plåtbit kvar att lägga ;P sen en satans massa svetsande ;P

bildeeeeeeeeeerrrrr ;P

http://i260.photobucket.com/albums/ii15/eriksson360/DSC00111.jpg
http://i260.photobucket.com/albums/ii15/eriksson360/DSC00112.jpg
http://i260.photobucket.com/albums/ii15/eriksson360/DSC00114.jpg
http://i260.photobucket.com/albums/ii15/eriksson360/DSC00115.jpg
http://i260.photobucket.com/albums/ii15/eriksson360/DSC00116.jpg
http://i260.photobucket.com/albums/ii15/eriksson360/DSC00117.jpg

- http://www.EssonGarage.se - - -
-----------------------
Sponsorer: Ddesign.nu ,KL-racing, Ralps däck, NP-gruppen, Badvaruhuset,

BMW
42 Inlägg
3 januari 2011
#491
fy fan alltid lika nice att se update här alltså!!!!! och fan ni kan ju inte göra annat en att bo i garaget hehe ?tongue

Essongarage
61 Inlägg
3 januari 2011
#492
poochie skrev:
fy fan alltid lika nice att se update här alltså!!!!! och fan ni kan ju inte göra annat en att bo i garaget hehe ?tongue

haha tack ;P

nja det har blivit några timmar i garaget ;P kul att man ska åka å jobba 8 timmar snart med :s ush!!

- http://www.EssonGarage.se - - -
-----------------------
Sponsorer: Ddesign.nu ,KL-racing, Ralps däck, NP-gruppen, Badvaruhuset,

Stockholm
383 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
#493
Haha, Vadå (nja några timmar) ;P Det har ju vart ett ex antal nu big_smile fast det har ju gjort resultat därefter big_smile GRYMT ERIK!! big_smile Tack för idag så ses vi om några timmar igen!

/P

Projekt:
Volvo V70 RWD Corvette Projekt
Sponsorer:
| KLracing | AutoStripe | XmXbygg | Esson Tuning | Raidopower | Mr Tuning |

BMW
42 Inlägg
3 januari 2011
#494
de är ju en jävla tur att energidryck och kaffe finns hehe vill ju fan se mer nu hehe

SVK Customs
1 639 Inlägg
3 januari 2011
#495
Patris skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Snyggt plåtarbete pågar!
Jag tror att det kan vara lämpligt att ha någon form av stagning på de balkarna som de främre övre länkarmarna fäster i så de inte kan flexa/vrida sig då ni har satt länkarmsinfästningen på det viset.
Men det går ju att mäta hur vridstyvt det är.
Man bör ligga på över 15000Nm/grad, helst uppemot 25-30000Nm/grad.
Men så länge man är över 10000Nm/grad kan det anses som acceptabelt.

mvh

tack för tipsen. vi är inte helt klara där ännu. kommer bli försärkningar när vi byggt fästet
för coilovers. så vi avaktar ett tag, jag ska ladda upp en bild på hur vi gjorde bak så
får du säga om du tycker det ser bra ut! smile

/P&E

Ja bak har du ju tvärsträvan i buren som hjälper till att staga upp, där är det inga konstigheter att styva upp efter kontsens alla regler, buren ser vältriangulerad ut.
Fram blir det kanske lite knepigare i och med att motorn sitter där emellan med headers också.
Det går ju dock kanske att göra förstyvningar till rambalken på utsidan istället för på insidan.
Om ni kanske monterar motorn och resten av drivinan stumt med en motorplåt i bakkant samt motorfästen framtill som antingen ansluter fast eller med demonterbara förbindningar till balken i fråga så får ni i så fall gratis vridstyvhet genom motorn.
Jag älskar detta projektet och längtar efter att få knuffas med den på nån twintävling, så jag bidrar mer än gärna med det lilla jag vet smile


SVK Customs
1 639 Inlägg
3 januari 2011
#496
http://i260.photobucket.com/albums/ii15/eriksson360/DSC00117.jpg

Powerking is the shiet!
Fast det smakar bara grogg numera tycker jag roll
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (3 januari 2011)


Essongarage
61 Inlägg
3 januari 2011
#497
Sportvagnskonsult skrev:
Patris skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Snyggt plåtarbete pågar!
Jag tror att det kan vara lämpligt att ha någon form av stagning på de balkarna som de främre övre länkarmarna fäster i så de inte kan flexa/vrida sig då ni har satt länkarmsinfästningen på det viset.
Men det går ju att mäta hur vridstyvt det är.
Man bör ligga på över 15000Nm/grad, helst uppemot 25-30000Nm/grad.
Men så länge man är över 10000Nm/grad kan det anses som acceptabelt.

mvh

tack för tipsen. vi är inte helt klara där ännu. kommer bli försärkningar när vi byggt fästet
för coilovers. så vi avaktar ett tag, jag ska ladda upp en bild på hur vi gjorde bak så
får du säga om du tycker det ser bra ut! smile

/P&E

Ja bak har du ju tvärsträvan i buren som hjälper till att staga upp, där är det inga konstigheter att styva upp efter kontsens alla regler, buren ser vältriangulerad ut.
Fram blir det kanske lite knepigare i och med att motorn sitter där emellan med headers också.
Det går ju dock kanske att göra förstyvningar till rambalken på utsidan istället för på insidan.
Om ni kanske monterar motorn och resten av drivinan stumt med en motorplåt i bakkant samt motorfästen framtill som antingen ansluter fast eller med demonterbara förbindningar till balken i fråga så får ni i så fall gratis vridstyvhet genom motorn.
Jag älskar detta projektet och längtar efter att få knuffas med den på nån twintävling, så jag bidrar mer än gärna med det lilla jag vet smile

TACKAR så mycket för din erfarenhet big_smile vi har tänkt sätta ett demonterbart krys framför motorn samt gå ner med stag från rören som går fram, får visa med bilder sen så får du komentera! big_smile

ha det gött så länge smile

- http://www.EssonGarage.se - - -
-----------------------
Sponsorer: Ddesign.nu ,KL-racing, Ralps däck, NP-gruppen, Badvaruhuset,

SVK Customs
1 639 Inlägg
3 januari 2011
#498
SaabIV skrev:
Grymt bygge,
en fårga bar ang buren. Varför så smal i bak?, dom brukar väl oftast sitta på hjulhusen, finns det någon anledning till att ni gjort såhär?

Om du kikar lite på bilderna så ser du att länkarmar och fjäderben är fästa i ramen så det är det bästa stället att fästa buren där.
Hjulhusen fungerar mest som beklädnad och är nog i relativt tunn plåt, så det är meningslöst att fästa buren i dem på deras bil.

mvh


Stockholm
383 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
#499
Sportvagnskonsult skrev:
SaabIV skrev:
Grymt bygge,
en fårga bar ang buren. Varför så smal i bak?, dom brukar väl oftast sitta på hjulhusen, finns det någon anledning till att ni gjort såhär?

Om du kikar lite på bilderna så ser du att länkarmar och fjäderben är fästa i ramen så det är det bästa stället att fästa buren där.
Hjulhusen fungerar mest som beklädnad och är nog i relativt tunn plåt, så det är meningslöst att fästa buren i dem på deras bil.

mvh

Kunde inte säga det bättre själv. men exakt så är det! smile

mvh:Patric

Projekt:
Volvo V70 RWD Corvette Projekt
Sponsorer:
| KLracing | AutoStripe | XmXbygg | Esson Tuning | Raidopower | Mr Tuning |

Volvoskadad
6 017 Inlägg
3 januari 2011
#500
Blir ju galet ballt detta, inte mycket v70 kvar nu wink

Jonas


Sök