Mack skrev:
Update!130805
Ja..jag glömde ju nämna en liten detalj sist jag gjorde en uppdatering. Min besiktningsman nämnde även den tråkiga - han skulle bara veta HUR tråkig den var för mig - nyheten att min ena bakdämpare har börjat läcka olja.
Det var visserligen inte mycket, men man vet ju hur det kommer sluta.
Därför började jag fundera. Hur göra, för att verkligen göra det rätt och riktigt - en gång för alla?
Ringde idag måndag till Chassit.se och ställde frågan. De i sin tur berättade att de faktiskt höll på att prova ut en ny sats de skall tillverka just till AWD-bilarna. Det är en sats med nya stötdämpare, nya fjädrar - som man kan välja om dom ska sänka eller inte - och lite kringutrustning.
Satsen lutade åt att den, om några veckor när den är färdigtestad och kommer ut i handeln, skall gå loss på runt 2500-2600:-
Jag bokade en sats direkt.
Det finns säkert billigare nån annanstans, kommer någon säga. Eller varför inte köpa styckegrejer från ebay, eller liknande.
Men..jag är en sån tråkig snubbe som hellre pratar i telefon, och träffar dem jag gör affärer med, i verkliga livet.
Sedan åkte jag iväg till min lokala firma som gjorde fyrhjulsinställningen åt mig tidigare, och berättade om att jag hade besiktigat bilen och de hade upptäckt att fjäderbenet då hade varit löst.
Att jag sen hade åkt hem och dragit åt det, men gärna ville få det undersökt så det stod rätt till.
Detta skulle inte vara några problem att fixa, enligt dem.
I samma veva berättade jag då om att jag ändå funderade på att byta bakdämparna med mera, och ändå skulle behöva en fyrhjulsinställning till, så vi kanske helt enkelt kunde göra en deal på den affären lite senare.
Kort sagt - det skulle inte vara några problem.
Så. Det är ungefär här jag står nu.