MissDelete skrev:
Tycker det är bättre att föda den och lämna den för öppen adoption om man inte känner sig redo för då har man iallafall möjlighet att träffa den under sin uppväxt. Jag tänker på alla dom "fosterna" som blir aborter tänk om alla dom hade blivit födda och adopterade. Tänker på alla dom människor som inte kan få barn... Men att göra abort en gång i månaden för att man inte vill köpa p-piller eller kondomer eller något sånt ... Det tycker jag är idiotiskt. Sen kan man ju heller inte bara lägga ansvaret på tjejen för man är 2 om ett samlag...
Får nog ta tillbaka det där om att jag förstår hur du tänker, för det gör jag verkligen inte.
Du tror att alla barn som lämnas till adoption kommer till ett hem direkt? Att de tas från sjukhussängen hem till en familj som ger barnet all den kärlek det förtjänar och att när han/hon väl får reda på att den är adopterad så är det något som inte spelar så stor roll för den?
Adopterade barn, som får reda på att de är adopterade blir förändrade för resten av sina liv, för föräldrarna är det största stöd man har i livet och få veta att ens biologiska föräldrar kanske inte ville veta av en - hur tror du det känns? Jag tror att den värsta känsla man kan få uppleva är just den att man är oönskad.
Kan inte statistiken på det, men jag tror det finns fler barn som ska adopteras bort än det finns familjer som har skrivit upp sig för att adoptera. Även om det är tvärtom så skulle man få se en extrem ökning i antalet barn som skulle behöva adopteras. Alla de barn som redan finns i fosterhem, som skickas fram och tillbaka och aldrig får ha en riktig familj. Och du vill utsätta fler barn för det??
En adoption borde vara sista utvägen, inte vardagsmat som du vill få det till.
Och tidsgränsen för abort är satt där den är för att fostret ännu inte är så utvecklat att det kan tänka, känna och finnas på egen hand. Det är ett liv, ja, men inte med ett medvetande.
Och Nej, jag tycker inte att man ska göra abort en gång i månaden för att man är så jävla dum så man inte skyddar sig, men det finns alltid idioter som sagt. Ska inte säga här vad jag helst skulle vilja göra med sådana människor, förstår inte hur fan de fungerar.
Kanske ska tillägga att jag inte är adopterad, så jag vet inte hur det känns, jag kan bara föreställa mig det...
Sen är jag lite nyfiken, du som är nyss fyllda 18 och redan varit gravid två gånger - hade du tänkt behålla eller adoptera?