För eller emot abort?

Nosliwe
9 september 2011 · 2 024 Inlägg

Citerar Betner: Ett foster är inget liv. I så fall är en spermie ett liv, och då ligger vi jävligt risigt till

(för abort)

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
Muttley
9 september 2011 ·

MissDelete skrev:

tkd_rille skrev:

Hamilton skrev:

Så du skulle behålla barnet om du blev gravid vid en våldtäkt? Hur skulle du lösa umgänget med pappan?

Min åsikt är att det är kvinnans ensama rätt att avgöra om hon ska göra abbort eller inte.

Mvh
Hamilton

Och jag tycker även pappan ska få bestämma. finns kvinnor som lurar män för att få en unge. Och vill inte mannen då så åker han ändå på det

Ja jag känner en som gjorde så mot sin pojkvän ... Tycker de är sjukt lågt...

Jag var med en som försökte göra på de viset. Men tji fick hon när jag fick henne att ta ett piller sen.  Då jag inte ville eller vill ha unge så är de för jävla elakt.  Så är riktigt mycket för aborter som kan rädda oss som inte vill.

Marticus Meldem
9 september 2011 · 917 Inlägg

Tycker det är sjukt att andra skulle få bestämma om måste ha kvar sitt foster eller inte, de e ju rent ut vidrigt. För abort, så länge det inte missbrukas som många nämnt

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
MeloveGolf Vw trimmare
9 september 2011 · 2 995 Inlägg

Liner skrev:
Då ställer jag frågan åt alla som är emot abort, Skulle ni vilja komma till världen och veta att din mamma och pappa inte ville ha er från första början men blev tvingade till det? Hur skulle ni må då? Abort är upp till var och en så simpelt är det. Du har ditt liv andra sitt liv, ingen som ska styra över hur vida den ena vill ha barn eller inte.

roll

Hur fan vart DOM tvingade till att bli föräldrar? Trodde dom på storken kanske?

Köp kondomer,Klipp sädesledarna eller ät p-piller är man så dum att man inte gör nått av dom hoppas jag på förbud mot abort och tvillingar...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Muttley
9 september 2011 ·

MeloveGolf skrev:

Liner skrev:
Då ställer jag frågan åt alla som är emot abort, Skulle ni vilja komma till världen och veta att din mamma och pappa inte ville ha er från första början men blev tvingade till det? Hur skulle ni må då? Abort är upp till var och en så simpelt är det. Du har ditt liv andra sitt liv, ingen som ska styra över hur vida den ena vill ha barn eller inte.

roll

Hur fan vart DOM tvingade till att bli föräldrar? Trodde dom på storken kanske?

Köp kondomer,Klipp sädesledarna eller ät p-piller är man så dum att man inte gör nått av dom hoppas jag på förbud mot abort och tvillingar...

Ganska dumt svar det.
Kondomer spricker, p-piller är inte 100%.  Och vasektomi är nog inget man heller vill göra om man är en 20 bast.
Så ja de blir tvingade att bli föräldrar för att gummitillverkaren råkade få ett gummi som sprack eller om inte just det pillret funkade.

Alla som är emot och stöder de som kör runt med dessa motbjudande bilder på lastbilarna är rejält efterblivna kristna (troende)

Hamilton
9 september 2011 · 8 864 Inlägg

tkd_rille skrev:

Hamilton skrev:

MissDelete skrev:
Alltså jag är varken för eller emot ...
Men jag tycker inte det ska vara fritt att få genomgått en abort.
Själv har jag varit gravid 2 gånger , & fått missfall v. 11 respektive v 13.
Men jag skulle aldrig göra abort.

Så du skulle behålla barnet om du blev gravid vid en våldtäkt? Hur skulle du lösa umgänget med pappan?

Min åsikt är att det är kvinnans ensama rätt att avgöra om hon ska göra abbort eller inte.

Mvh
Hamilton

Och jag tycker även pappan ska få bestämma. finns kvinnor som lurar män för att få en unge. Och vill inte mannen då så åker han ändå på det

Kvinnan har absolut bestämmanderätt över den egna kroppen precis som mannen har.
Att du sedan inte tar dit egna ansvar att skydda dig är ju din ensak men att skylla det på kvinnan ja då är du helt ute med din blåa monark, att någon blir "lurad" till att bli pappa tror jag inte på för femöre.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
pukan2
9 september 2011 · 3 182 Inlägg

tycker fortfarande att det är upp till var och en vad man bestämmer att göra med fostret då det ändå inte har med andra att göra.

Muttley
9 september 2011 ·

Hamilton skrev:

tkd_rille skrev:

Hamilton skrev:

Så du skulle behålla barnet om du blev gravid vid en våldtäkt? Hur skulle du lösa umgänget med pappan?

Min åsikt är att det är kvinnans ensama rätt att avgöra om hon ska göra abbort eller inte.

Mvh
Hamilton

Och jag tycker även pappan ska få bestämma. finns kvinnor som lurar män för att få en unge. Och vill inte mannen då så åker han ändå på det

Kvinnan har absolut bestämmanderätt över den egna kroppen precis som mannen har.
Att du sedan inte tar dit egna ansvar att skydda dig är ju din ensak, att någon blir lurat till att bli pappa tror jag inte på för femöre.

Mvh
Hamilton

Nej klart. Om de är engångsligg så ska man klart köra gummi.
Om man vart tillsammans ett par månader borde kvinnan man har veta om ifall man vill ha barn eller inte och respektera detta. Och jo jag blev lurad själv men inte fan skulle jag ha en unge när jag var 19 år och binda upp 18 år av mitt liv, som tur så fatta hon att de hade blivit jävligt jobbigt för henne som ensam mor.

kolvas
9 september 2011 · 4 001 Inlägg

Hamilton skrev:
Kvinnan har absolut bestämmanderätt över den egna kroppen precis som mannen har.
Att du sedan inte tar dit egna ansvar att skydda dig är ju din ensak men att skylla det på kvinnan ja då är du helt ute med din blåa monark, att någon blir "lurad" till att bli pappa tror jag inte på för femöre.

Mvh
Hamilton

där är du ute i det blåa, det är betydligt vanligare än man tror... tyvärr är det många tjejer som är 25+ som ser det som självförverkligande att bli mamma

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Hamilton
9 september 2011 · 8 864 Inlägg

kolvas skrev:

Hamilton skrev:
Kvinnan har absolut bestämmanderätt över den egna kroppen precis som mannen har.
Att du sedan inte tar dit egna ansvar att skydda dig är ju din ensak men att skylla det på kvinnan ja då är du helt ute med din blåa monark, att någon blir "lurad" till att bli pappa tror jag inte på för femöre.

Mvh
Hamilton

där är du ute i det blåa, det är betydligt vanligare än man tror... tyvärr är det många tjejer som är 25+ som ser det som självförverkligande att bli mamma

Är det verkligen så att man som kille "låter" sig bli lurad genom att inte ta det egna ansvaret Ja då får man helt enkelt skylla sig själv. Som kille har du ju valet att avgöra om och när du vill bli pappa.....
Hur man väljer att gör är upp till var och en men kådis är ett av valen, det finns flera wink

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
kolvas
9 september 2011 · 4 001 Inlägg

Hamilton skrev:

kolvas skrev:

Hamilton skrev:
Kvinnan har absolut bestämmanderätt över den egna kroppen precis som mannen har.
Att du sedan inte tar dit egna ansvar att skydda dig är ju din ensak men att skylla det på kvinnan ja då är du helt ute med din blåa monark, att någon blir "lurad" till att bli pappa tror jag inte på för femöre.

Mvh
Hamilton

där är du ute i det blåa, det är betydligt vanligare än man tror... tyvärr är det många tjejer som är 25+ som ser det som självförverkligande att bli mamma

Är det verkligen så att man som kille "låter" sig bli lurad genom att inte ta det egna ansvaret Ja då får man helt enkelt skylla sig själv. Som kille har du ju valet att avgöra om och när du vill bli pappa.....
Hur man väljer att gör är upp till var och en men kådis är ett av valen, det finns flera wink

Mvh
Hamilton

så enkelt är det inte, finns dom som inlett förhållande där kådis använts i början, sen har tjejen börjat med p-piller eller p-stav men "missat" något och därmed blivit gravid

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Hamilton
9 september 2011 · 8 864 Inlägg

kolvas skrev:

Hamilton skrev:

kolvas skrev:
där är du ute i det blåa, det är betydligt vanligare än man tror... tyvärr är det många tjejer som är 25+ som ser det som självförverkligande att bli mamma

Är det verkligen så att man som kille "låter" sig bli lurad genom att inte ta det egna ansvaret Ja då får man helt enkelt skylla sig själv. Som kille har du ju valet att avgöra om och när du vill bli pappa.....
Hur man väljer att gör är upp till var och en men kådis är ett av valen, det finns flera wink

Mvh
Hamilton

så enkelt är det inte, finns dom som inlett förhållande där kådis använts i början, sen har tjejen börjat med p-piller eller p-stav men "missat" något och därmed blivit gravid

Återigen så är det ditt ansvar att skydda dig oavsett vad någon annan säger dvs du han eget ansvar i det och kan inte skylla det på någon annan.
Eller läger du hela ansvaret på kvinnan och hennes P-piller?
P-piller är inte 100%´igt skydd mot graviditet....

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Muttley
9 september 2011 ·

Men hamilton om man tagit sitt ansvar och kört gummit men de spricker och hon blir på smällen då?
Kvinnor är lömska när de gäller att bli på smällen. Och på tok för många är för unga idag de är också en av anledningarna att man ska få ta abort. För de kommer bli mest synd om ungen som växer upp i en skitvärld där föräldern inte klarar av det.

kolvas
9 september 2011 · 4 001 Inlägg

Hamilton skrev:

kolvas skrev:

Hamilton skrev:

Är det verkligen så att man som kille "låter" sig bli lurad genom att inte ta det egna ansvaret Ja då får man helt enkelt skylla sig själv. Som kille har du ju valet att avgöra om och när du vill bli pappa.....
Hur man väljer att gör är upp till var och en men kådis är ett av valen, det finns flera wink

Mvh
Hamilton

så enkelt är det inte, finns dom som inlett förhållande där kådis använts i början, sen har tjejen börjat med p-piller eller p-stav men "missat" något och därmed blivit gravid

Återigen så är det ditt ansvar att skydda dig oavsett vad någon annan säger dvs du han eget ansvar i det och kan inte skylla det på någon annan.
Eller läger du hela ansvaret på kvinnan och hennes P-piller?
P-piller är inte 100%´igt skydd mot graviditet....

Mvh
Hamilton

som jag ser det så ska man kunna lita på varandra i ett förhållande och man är 2 om att skaffa barn.

P-piller är säkra till 99,8% så att så många som det faktiskt är som "råkar" bli gravida stämmer inte, det är en myt

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Hamilton
9 september 2011 · 8 864 Inlägg

tkd_rille skrev:
Men hamilton om man tagit sitt ansvar och kört gummit men de spricker och hon blir på smällen då?
Kvinnor är lömska när de gäller att bli på smällen. Och på tok för många är för unga idag de är också en av anledningarna att man ska få ta abort. För de kommer bli mest synd om ungen som växer upp i en skitvärld där föräldern inte klarar av det.

Ja dycker det senariot upp så får man väll diskutera hur man bäst löser problemet på bästa sätt.
Men kvinnans rätt till sin egen kropp är okränkbar och hon bestämmer om hon ska behålla barnet eller inte.

Att kvinnor sklulle vara lömska håller jag inte med om, finns säker ett fåtal som är det men jag tror nog att det finns flera lömska män än kvinnor ;-)

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
kolvas
9 september 2011 · 4 001 Inlägg

Hamilton skrev:

tkd_rille skrev:
Men hamilton om man tagit sitt ansvar och kört gummit men de spricker och hon blir på smällen då?
Kvinnor är lömska när de gäller att bli på smällen. Och på tok för många är för unga idag de är också en av anledningarna att man ska få ta abort. För de kommer bli mest synd om ungen som växer upp i en skitvärld där föräldern inte klarar av det.

Ja dycker det senariot upp så får man väll diskutera hur man bäst löser problemet på bästa sätt.
Men kvinnans rätt till sin egen kropp är okränkbar och hon bestämmer om hon ska behålla barnet eller inte.

Att kvinnor sklulle vara lömska håller jag inte med om, finns säker ett fåtal som är det men jag tror nog att det finns flera lömska män än kvinnor ;-)

Mvh
Hamilton

du kommer nog till insikt så småningom också

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Muttley
9 september 2011 ·

Hamilton skrev:

tkd_rille skrev:
Men hamilton om man tagit sitt ansvar och kört gummit men de spricker och hon blir på smällen då?
Kvinnor är lömska när de gäller att bli på smällen. Och på tok för många är för unga idag de är också en av anledningarna att man ska få ta abort. För de kommer bli mest synd om ungen som växer upp i en skitvärld där föräldern inte klarar av det.

Ja dycker det senariot upp så får man väll diskutera hur man bäst löser problemet på bästa sätt.
Men kvinnans rätt till sin egen kropp är okränkbar och hon bestämmer om hon ska behålla barnet eller inte.

Att kvinnor sklulle vara lömska håller jag inte med om, finns säker ett fåtal som är det men jag tror nog att det finns flera lömska män än kvinnor ;-)

Mvh
Hamilton

Ja de är tur jag tar de lömska kvinnorna så jag räddar andras skinn wink Ja män är inte mycket bättre. Men vi alla är svin på ett eller annat vis minsann.

MeloveGolf Vw trimmare
10 september 2011 · 2 995 Inlägg

tkd_rille skrev:
Kondomer spricker, p-piller är inte 100%.  Och vasektomi är nog inget man heller vill göra om man är en 20 bast.

Madonna 10mg är totalt idiotsäkert om kådisen spricker finns ingen som tvingade dom till samlag från första början heller men så långt tänkte du inte roll

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Muttley
10 september 2011 ·

MeloveGolf skrev:

tkd_rille skrev:
Kondomer spricker, p-piller är inte 100%.  Och vasektomi är nog inget man heller vill göra om man är en 20 bast.

Madonna 10mg är totalt idiotsäkert om kådisen spricker finns ingen som tvingade dom till samlag från första början heller men så långt tänkte du inte roll

Oj ska vi låta bli och göra något skoj idag? För de är risk med precis allting.

MeloveGolf Vw trimmare
10 september 2011 · 2 995 Inlägg

tkd_rille skrev:
Oj ska vi låta bli och göra något skoj idag? För de är risk med precis allting.

Nej men du svarade dig själv på ett underligt sätt där:

ex:
Om jag har sex finns det risk att jag blir pappa det är naturens gång, vill jag ta den risken?
Om du tagit risken vad ger dig då rätten att avgöra vad kvinnan ska göra med barnet?

Du verkar tro att jag är någon bibeltomte som är emot abort vilket jag inte är jag är fri abort för MEN många ungdomar (och en del äldre) gillar att använda abort istället för preventinmedel som finns i överflöd...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang