Release: Garaget 9.1

FormulaRed
20 augusti 2010 · 47 Inlägg

Och när kommer man kunna flytta bilder igen? Har suttit halva sommaren och hållit inne med uppdateringar för att jag inte vill förlora gamla bilder och historik och jag är säkert inte ensam. Innehållet på garaget stagnerar.

Är det inte bättre om ni först lägger energin på fixa detta än att ändra på funktioner som redan fungerar?

Senast redigerat av FormulaRed (20 augusti 2010)

nsx.forum24.se - Svenska NSX-Registret
Honda NSX "Hamann Edition" (1992)
Honda Accord CU2 "2.0 Executive" (2008)
chrizz Administratör
20 augusti 2010 · 11 783 Inlägg

mYGeL skrev:
Nu när jag fått gästboksinlägg så lyste det om info samt Gb knappen.
dock hann jag ej ta Print screen.
Jag kör Firefox 3,6,8

Mvh

Kan det inte ha varit så att du hade även en annan händelse än bara ett nytt gästboksinlägg?

De KAN indikera nya inlägg samtidigt, men skall inte indikera för samma sak.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
mangedif Snäll pöjk
20 augusti 2010 · 703 Inlägg

För mig fungerar allt big_smile ... nästan..

Ack vet jag förgasarmotorer!
Nitrometanskada Gött mos
20 augusti 2010 · 1 096 Inlägg

Jättebra funktion! big_smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
twin_cam Smålänning
20 augusti 2010 · 7 877 Inlägg

En sak har ja hittat nu som, kanske bara jag, tycker är lite onödig, när man skrivit i en tråd, och den kommer upp som prenumeration, jag gillar inte att behöva trycka två gånger för att avsluta den...

Alltså först "avprenumerera" sen efter "bekräfta avprenumeration"

Hade räckt med bara avprenumerera wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
sammlund
21 augusti 2010 · 3 859 Inlägg

Tycker faktiskt att det blev rätt bra. Gillar dock inte funktionen för nya händelser och så, Alldeles för likt Facebook.

Saknar dessutom funktionen för att ladda upp bilder i forumen. Är lite bökigt att lägga upp bilder i galleriet först för att sedan kopiera BBcoden och klistra in i inlägget om man ska lägga upp något i forumen.

Men annars är ser det riktigt bra ut.

"The road to victory is sometimes a sidewalk"
ZonaX Svetsare
21 augusti 2010 · 3 150 Inlägg

Gillar starkt info-grejen  smile   Nice att få reda på när nån skrivit i samma tråd som dig och lätt att hitta dit igen  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
primeramannen
22 augusti 2010 · 907 Inlägg

kan nån förklara så att även en idiot som jag förstår hur jag får tillbaka alla prenumerationer.
har inte fått nått nytt sen den 17onde.

vet inte änns om jag får ett meddelande från den här tråden när/om nån svarar eftersom det inte går att markera prenumeration längre

Senast redigerat av primeramannen (22 augusti 2010)

Dodge Dart "Darten" (1965)
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
22 augusti 2010 · 735 Inlägg

ZonaX skrev:
Gillar starkt info-grejen  smile   Nice att få reda på när nån skrivit i samma tråd som dig och lätt att hitta dit igen  smile

Det kunde du se förut också, om du klickade på länken "Foruminlägg" på din Garaget-sida. Fast det är klart, du fick ju själv ta intiativet och kolla, nu kommer det automatiskt.....

primeramannen skrev:
kan nån förklara så att även en idiot som jag förstår hur jag får tillbaka alla prenumerationer.
har inte fått nått nytt sen den 17onde.

vet inte änns om jag får ett meddelande från den här tråden när/om nån svarar eftersom det inte går att markera prenumeration längre

Har jag fattat det här nya systemet rätt har du numera automatiskt prenumeration på varenda tråd du skrivit i, vare sig du vill eller inte, och får istället avprenumera dom du inte vill bevaka. Däremot får du inget mail om nya inlägg längre utan istället en liten röd markering vid Info-symbolen längst upp på sidan.
Jag har själv inte fattat finessen med det ännu, men det skall tydligen vara ett bättre system än det gamla.

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Sharky
22 augusti 2010 · 10 287 Inlägg

Typ en personlig favoritlista där man kan lägga till - ta bort typ 20 trådar där man vill hänga med då eller nåt sånt.

/Göran

Liiindh skrev:
Går det inte ordna så att man kan prenumerera på trådar utan att behöva skriva i dom? Det känns lite onödigt att bara skriva för att man vill följa tråden om ni fattar vad jag menar.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
chrizz Administratör
22 augusti 2010 · 11 783 Inlägg

Liiindh skrev:
Går det inte ordna så att man kan prenumerera på trådar utan att behöva skriva i dom? Det känns lite onödigt att bara skriva för att man vill följa tråden om ni fattar vad jag menar.

Det är på gång. Det hanns inte med i denna uppdatering bara, men självklart vill vi ha möjligheten. smile

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
primeramannen
23 augusti 2010 · 907 Inlägg

MrH skrev:

primeramannen skrev:
kan nån förklara så att även en idiot som jag förstår hur jag får tillbaka alla prenumerationer.
har inte fått nått nytt sen den 17onde.

vet inte änns om jag får ett meddelande från den här tråden när/om nån svarar eftersom det inte går att markera prenumeration längre

Har jag fattat det här nya systemet rätt har du numera automatiskt prenumeration på varenda tråd du skrivit i, vare sig du vill eller inte, och får istället avprenumera dom du inte vill bevaka. Däremot får du inget mail om nya inlägg längre utan istället en liten röd markering vid Info-symbolen längst upp på sidan.
Jag har själv inte fattat finessen med det ännu, men det skall tydligen vara ett bättre system än det gamla.

men vad hände med alla trådar jag följde som jag inte har skrivit i?

ska man behöva skriva i alla trådar man vill följa så kommer det bli en jäkla massa skrivande bara för att.
nej det här var en dålig uppdatering tycker jag

Dodge Dart "Darten" (1965)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
23 augusti 2010 · 2 100 Inlägg

Hälften av allt som kommer upp i info-rutan bryr jag mig inte ens om. "**** har skapat en ny tråd om bla bla"

"**** har lagt upp 3 nya bilder på sin 960" Alltså sånt ser man ju på "Senaste uppdaterade bilarna eller favoriter"

Ser ingen nytta till att ha det. Sen var det bättre med dom blinkade ikonerna imo.

Tja!
JohanEkman
24 augusti 2010 · 184 Inlägg

jag kan inte se svar från komentarer jag skrivit på bilder. hmm bara mig de är så för? slutade bara att funka. får upp att de blinkar info o att den o den personen har skrivit svar på komentarer. men när jag ska klicka där kommentaren är så händer de inte ett skit:/

MrLego Volvonörd
24 augusti 2010 · 1 187 Inlägg

JohanEkman skrev:
jag kan inte se svar från komentarer jag skrivit på bilder. hmm bara mig de är så för? slutade bara att funka. får upp att de blinkar info o att den o den personen har skrivit svar på komentarer. men när jag ska klicka där kommentaren är så händer de inte ett skit:/

Det är lika för mig med, men jag kan se dom om jag går in på den person som skrivit kommentaren och kollar på hans/hennes skrivna kommentarer. Lite jobbigt att kolla så...sad

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
JohanEkman
24 augusti 2010 · 184 Inlägg

MrLego skrev:

JohanEkman skrev:
jag kan inte se svar från komentarer jag skrivit på bilder. hmm bara mig de är så för? slutade bara att funka. får upp att de blinkar info o att den o den personen har skrivit svar på komentarer. men när jag ska klicka där kommentaren är så händer de inte ett skit:/

Det är lika för mig med, men jag kan se dom om jag går in på den person som skrivit kommentaren och kollar på hans/hennes skrivna kommentarer. Lite jobbigt att kolla så...sad

ofan, inte ens den omvägen funkar för mig:/ typ om jag har skrivit typ "snygg bil" till nån, sen får jag ett meddelande i infon där uppe, så ska jag kika där jag skrev kommentaren så står de under min kommentar en etta (1) men trcker jag där så kommer bara svars rutan upp:/ ser inget va han/hon skrivit som svar:/ funkade bara för en dag sen men helt plötsligt funkar de inte:S

Senast redigerat av JohanEkman (24 augusti 2010)

MrLego Volvonörd
24 augusti 2010 · 1 187 Inlägg

JohanEkman skrev:

MrLego skrev:

JohanEkman skrev:
jag kan inte se svar från komentarer jag skrivit på bilder. hmm bara mig de är så för? slutade bara att funka. får upp att de blinkar info o att den o den personen har skrivit svar på komentarer. men när jag ska klicka där kommentaren är så händer de inte ett skit:/

Det är lika för mig med, men jag kan se dom om jag går in på den person som skrivit kommentaren och kollar på hans/hennes skrivna kommentarer. Lite jobbigt att kolla så...sad

ofan, inte ens den omvägen funkar för mig:/ typ om jag har skrivit typ "snygg bil" till nån, sen får jag ett meddelande i infon där uppe, så ska jag kika där jag skrev kommentaren så står de under min kommentar en etta (1) men trcker jag där så kommer bara svars rutan upp:/ ser inget va han/hon skrivit som svar:/ funkade bara för en dag sen men helt plötsligt funkar de inte:S

Håller med, det var en superfunktion annars eftersom man kan följa konversationen på ett helt annat sätt. Mkt lättare att hitta tips o info om en speciell detalj som nån kanske gjort o man är nyfiken på hur det är gjort. Istället för att ställa samma fråga igen o igen, kan bli lite uttjatat då...

Men jag kan se dem på den "lilla" omvägen.... Hoppas på en lösning snart...

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
te_wik Forummoderator
24 augusti 2010 · 12 813 Inlägg

chrizz skrev:

Liiindh skrev:
Går det inte ordna så att man kan prenumerera på trådar utan att behöva skriva i dom? Det känns lite onödigt att bara skriva för att man vill följa tråden om ni fattar vad jag menar.

Det är på gång. Det hanns inte med i denna uppdatering bara, men självklart vill vi ha möjligheten. smile

Mvh

Ser att funktionen är tillbaka. smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
24 augusti 2010 · 1 418 Inlägg

JohanEkman skrev:
jag kan inte se svar från komentarer jag skrivit på bilder. hmm bara mig de är så för? slutade bara att funka. får upp att de blinkar info o att den o den personen har skrivit svar på komentarer. men när jag ska klicka där kommentaren är så händer de inte ett skit:/

Jag har fått samma sak idag. Kan varken se svaren på komentarer jag har fått lr skrivit, det är markerat att det är en komentar men den går inte att se..

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
ME_Racing Old school JDM
24 augusti 2010 · 176 Inlägg

Härligt! big_smile

Det enda jag vill klaga på är att det är lite svårt att se den lilla röda meddelanderutan som kommer upp. tongue
Skulle vara bättre om den var lika stor som informationsikonen! smile

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang