Supra mkiv tt eller Evo 7/8? Vilken passar bäst för mina ändamål?

PerfectionR Japanese Engineering
20 augusti 2010 · 690 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:

Gurralitto skrev:
en supra med 400hk är ju inte mkt att hänga i julgran gemfört med en evo på kanske 300hk ! ja skulle lätt valt en evo speciellt evo 6 snyggaste modellen

big_smile

Wikipedia!
Evo 8: 0-100- 6.1 sek toppfart 245 km/h enligt fabrik
Toyota Supra MKIV: 0-100- 5.9 sek toppfart 285KM/h enligt fabrik

Oj så fel! En supra på 400hk slår ENKELT en evo på 300 hk!
Hur dem är om man jämför supra 400hk vs evo 400hk har jag ingen aning om, men en 400hk supra gör 0-100 på ca 4.5 sek, låg 8a på 201m (jag har kört hög 7a med 420hk i min), låga 12or på 402m(kan köras höga 11or om man kan spaka)!

Som jag skrivit i andra liknande trådar, att supran skulle va vanlig är skitsnack, evon är precis lika vanlig isf!

Dessutom så kan du med en supra styla den i det oändligaste så att dem ser ut som ingen annan.
Evon ser alltid ut som...ja en evo i org utförande mer el mindre.

En supra vänder man definitivt på nacken efter, en evo likaså, dock ser alla evos lite likadana ut!

Båda fina bilar!
Åk till en bilfirma och provkör en av varje så kommer du att fatta tycke för den ena el den andra!smile

Grymt sagt, EVO är mer vanlig enligt mig har sett 4-6 evon bara under denna vecka. Supror har jag sett 2 under en MÅNAD! Riktigt rolig fakta att en gammal supra org är snabbare än en EVO 8 som har bättre teknik under huven. 2JZ är en Kung billig att trimma och som Jezzica säger går den att styla och göra den väldigt unik.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Gurralitto katrineholm
20 augusti 2010 · 25 Inlägg

kom till katrineholm så kommer du få se lika många av både supra och evo i alla åldrar

1EVOXIN1 skrev:

SupraJEZZICA skrev:

Gurralitto skrev:
en supra med 400hk är ju inte mkt att hänga i julgran gemfört med en evo på kanske 300hk ! ja skulle lätt valt en evo speciellt evo 6 snyggaste modellen

big_smile

Wikipedia!
Evo 8: 0-100- 6.1 sek toppfart 245 km/h enligt fabrik
Toyota Supra MKIV: 0-100- 5.9 sek toppfart 285KM/h enligt fabrik

Oj så fel! En supra på 400hk slår ENKELT en evo på 300 hk!
Hur dem är om man jämför supra 400hk vs evo 400hk har jag ingen aning om, men en 400hk supra gör 0-100 på ca 4.5 sek, låg 8a på 201m (jag har kört hög 7a med 420hk i min), låga 12or på 402m(kan köras höga 11or om man kan spaka)!

Som jag skrivit i andra liknande trådar, att supran skulle va vanlig är skitsnack, evon är precis lika vanlig isf!

Dessutom så kan du med en supra styla den i det oändligaste så att dem ser ut som ingen annan.
Evon ser alltid ut som...ja en evo i org utförande mer el mindre.

En supra vänder man definitivt på nacken efter, en evo likaså, dock ser alla evos lite likadana ut!

Båda fina bilar!
Åk till en bilfirma och provkör en av varje så kommer du att fatta tycke för den ena el den andra!smile

Grymt sagt, EVO är mer vanlig enligt mig har sett 4-6 evon bara under denna vecka. Supror har jag sett 2 under en MÅNAD! Riktigt rolig fakta att en gammal supra org är snabbare än en EVO 8 som har bättre teknik under huven. 2JZ är en Kung billig att trimma och som Jezzica säger går den att styla och göra den väldigt unik.

Bmw Turbo
PerfectionR Japanese Engineering
20 augusti 2010 · 690 Inlägg

Gurralitto skrev:
kom till katrineholm så kommer du få se lika många av både supra och evo i alla åldrar

1EVOXIN1 skrev:

SupraJEZZICA skrev:
big_smile

Wikipedia!
Evo 8: 0-100- 6.1 sek toppfart 245 km/h enligt fabrik
Toyota Supra MKIV: 0-100- 5.9 sek toppfart 285KM/h enligt fabrik

Oj så fel! En supra på 400hk slår ENKELT en evo på 300 hk!
Hur dem är om man jämför supra 400hk vs evo 400hk har jag ingen aning om, men en 400hk supra gör 0-100 på ca 4.5 sek, låg 8a på 201m (jag har kört hög 7a med 420hk i min), låga 12or på 402m(kan köras höga 11or om man kan spaka)!

Som jag skrivit i andra liknande trådar, att supran skulle va vanlig är skitsnack, evon är precis lika vanlig isf!

Dessutom så kan du med en supra styla den i det oändligaste så att dem ser ut som ingen annan.
Evon ser alltid ut som...ja en evo i org utförande mer el mindre.

En supra vänder man definitivt på nacken efter, en evo likaså, dock ser alla evos lite likadana ut!

Båda fina bilar!
Åk till en bilfirma och provkör en av varje så kommer du att fatta tycke för den ena el den andra!smile

Grymt sagt, EVO är mer vanlig enligt mig har sett 4-6 evon bara under denna vecka. Supror har jag sett 2 under en MÅNAD! Riktigt rolig fakta att en gammal supra org är snabbare än en EVO 8 som har bättre teknik under huven. 2JZ är en Kung billig att trimma och som Jezzica säger går den att styla och göra den väldigt unik.

Testa själv om du söker på garaget Supra och årsmodell 94 som minst får du 378 svar söker du EVO 8 får du fler svar

Edit: Har varit i katrineholm

Senast redigerat av 1EVOXIN1 (20 augusti 2010)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Georgek
20 augusti 2010 · 5 Inlägg

Elda skrev:
Evon är inte byggd för rakt fram race, den är byggd för snö is och grus, jag tvivlar inte en sukund att evon sparkar röven av en suppra när det är halt och kurvigt.

hur många kör evon på snö is och grus? inte många

Vitamin
20 augusti 2010 · 719 Inlägg

Georgek skrev:

Elda skrev:
Evon är inte byggd för rakt fram race, den är byggd för snö is och grus, jag tvivlar inte en sukund att evon sparkar röven av en suppra när det är halt och kurvigt.

hur många kör evon på snö is och grus? inte många

Jo det är det!

jimmy-124 Svartlistad
20 augusti 2010 · 446 Inlägg

Georgek skrev:

Elda skrev:
Evon är inte byggd för rakt fram race, den är byggd för snö is och grus, jag tvivlar inte en sukund att evon sparkar röven av en suppra när det är halt och kurvigt.

hur många kör evon på snö is och grus? inte många

Jag måste hålla med här tyvärr..

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
andreasevo7
20 augusti 2010 · 353 Inlägg

Georgek skrev:

Elda skrev:
Evon är inte byggd för rakt fram race, den är byggd för snö is och grus, jag tvivlar inte en sukund att evon sparkar röven av en suppra när det är halt och kurvigt.

hur många kör evon på snö is och grus? inte många

betydligt mer än vad som tar ut sin supra på grusvägsmile grusväg är skitkul men visst lite stenskott och skit men vem bry sig! har dock inte provat och flyga med evon ännu måste testa det! se hur balansen är i den! subarun har jag testat några gånger landar lite med baken före

Fritzeen
20 augusti 2010 · 360 Inlägg

Jag hade dock tänkt att ha bilen på strippen, bana och till vardags. Har inga planer på att ta ut en herrejävlar med effekt och köra "seriöst". På vintern tror jag ej att jag skulle bruka en evo pga saltade vägar. Grusvägar skulle jag inte heller använda bilen på. Utan mest för att ha roligt på banor och åka runt med på sommaren.

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?
Janneutanb
20 augusti 2010 · 7 271 Inlägg

Fritzeen skrev:
Jag hade dock tänkt att ha bilen på strippen, bana och till vardags. Har inga planer på att ta ut en herrejävlar med effekt och köra "seriöst". På vintern tror jag ej att jag skulle bruka en evo pga saltade vägar. Grusvägar skulle jag inte heller använda bilen på. Utan mest för att ha roligt på banor och åka runt med på sommaren.

Då fungerar nog bägge två väldigt bra.
Blir väl mest en smaksak.

Fritzeen
20 augusti 2010 · 360 Inlägg

Hur mäter sig en 360 hk evo 7 mot en bpu supra med 400-450hk på 402m?

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?
race Race For Fun!
20 augusti 2010 · 379 Inlägg

Fritzeen skrev:
Hur mäter sig en 360 hk evo 7 mot en bpu supra med 400-450hk på 402m?

Gör man en riktigt bra start med evon så kan det gå vägen men jag tror faktiskt att supran kommer ifatt på slutet. Har tyvärr aldrig testat så kan inte säga säkert smile

Senast redigerat av race (20 augusti 2010)

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
Fritzeen
3 september 2010 · 360 Inlägg

En FQ300, förutom effekten, vad är det för skillnad på den modellen och en "standard" evo?

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?
PorscheJezzica
3 september 2010 · 415 Inlägg

race skrev:

Fritzeen skrev:
Hur mäter sig en 360 hk evo 7 mot en bpu supra med 400-450hk på 402m?

Gör man en riktigt bra start med evon så kan det gå vägen men jag tror faktiskt att supran kommer ifatt på slutet. Har tyvärr aldrig testat så kan inte säga säkert smile

På strippen med bra däck så tar supran evon, på gatan med gat däck så tar evon supran i starten men supran kommer senare och far om evon så det smäller om det!

TESTAT med en annan garaget medlem här som har en chippad evo 8 dock, du frågade om evo 7 vilket jag inte har en aning om! smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
andreasevo7
6 september 2010 · 353 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:

race skrev:

Fritzeen skrev:
Hur mäter sig en 360 hk evo 7 mot en bpu supra med 400-450hk på 402m?

Gör man en riktigt bra start med evon så kan det gå vägen men jag tror faktiskt att supran kommer ifatt på slutet. Har tyvärr aldrig testat så kan inte säga säkert smile

På strippen med bra däck så tar supran evon, på gatan med gat däck så tar evon supran i starten men supran kommer senare och far om evon så det smäller om det!

TESTAT med en annan garaget medlem här som har en chippad evo 8 dock, du frågade om evo 7 vilket jag inte har en aning om! smile

min evo skulle äta upp din vid ett test!
1 valfri bananvarv,
1 varfri grusväg lika lång som banan!
sen lägga ihop tiderna så kanske vi får slut på den här diskutionen! se vilken som går bäst!
kom inte och säg att supran inte går att köra på grusväg! finns FIA handling för att använda den i grupp a i rally! så det funkar!lol

Senast redigerat av andreasevo7 (6 september 2010)

Fritzeen
6 september 2010 · 360 Inlägg

Andreas, du sitter möjligtvis inte på ett svar om vad det är för skillnad på en "vanlig" evo och en fq300? Förutom effektskillnaden, om det är någon mer skillnad?

When people risk their lives, shouldn't it be for something very important?
andreasevo7
6 september 2010 · 353 Inlägg

Fritzeen skrev:
Andreas, du sitter möjligtvis inte på ett svar om vad det är för skillnad på en "vanlig" evo och en fq300? Förutom effektskillnaden, om det är någon mer skillnad?

dnä bara effekten på dom! i sådana fall är det ska du ha fq 360 och fq 400 som är värst men ännu värre bromsa och massa annat roligt!

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 september 2010 · 3 929 Inlägg

Turboflickan skrev:

Bullet--- skrev:

Turboflickan skrev:
Köp en mazda. Funkar kanon till alla de=) Dessutom kör du ifrån en supra me 400 hästar me min lätta bil=)
De gör du även när du möter en arg evo=)

skulle nog inte tro att drivlinan kan mäta sig med suprans eller evons, är det inte mycket problem med 323:orna med just lådorna.?

det stämmer. Lådorna och drivlinan är skit. Därför är min ombyggd till framhjul=) Har vanlig 323 låda i. Det funkar jäkligt bra. Men dom lådorna är ju bara för 131 hästars så det kan gå åt några lådor vissa sesonger. men det är en billigare låda helt klart

Måste fråga, vad är det roliga i att hålla på att rasa saker stup i kvarten?
Såg på Kjula för ett tag sen några med en trimmad äldre BMW som ej var uppgraderad i drivlinan. Vet du hur jag såg det?
Jo, dom hade 5-10 stycken drivaxlar liggandes plockade från skroten.
Enligt min mening så när man trimmar en bil ska man inte endast vara effekt kåt. Man ska tänka på att skiten ska palla det också. Verkar som att många inte bryr sig om det och tycker det är coolt eller något att rasa saker hela tiden hmm

Hur som helst on topic.
Jag tycker själv att Evo 7/8 är snyggare än Supra och mindre P12 stämpel om man säger så.
Alla 12 åringar vill ha en Supra men dom vet ju inte vad en Evo är ^^
Typ alla vet vad skyline är men ingen vet vad Stagea är.
Sedan är det ju den enda 4 dörrars bilen jag tycker är snygg (4 dörrars är annars skeeeeet fult!) så det bidrar ju till att jag gillar just Evon!
Men sedan tekniska vet jag absolut inte. Förutom att Mitsubishi ska vara riktigt dyra på reservdelar. men kan bara vara skräck historier jag hört. Dessa historier om hiskeliga priser gäller galant. Vet inte hur det är med Lancer / evo så ska inte uttala mig.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
race Race For Fun!
7 september 2010 · 379 Inlägg

herregud, håller denna tråden på ännu? det är ju bara att åka och testköra en supra samt en evo och se vilken du gillar bäst..?.!

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
PorscheJezzica
7 september 2010 · 415 Inlägg

andreasevo7 skrev:

SupraJEZZICA skrev:

race skrev:

Gör man en riktigt bra start med evon så kan det gå vägen men jag tror faktiskt att supran kommer ifatt på slutet. Har tyvärr aldrig testat så kan inte säga säkert smile

På strippen med bra däck så tar supran evon, på gatan med gat däck så tar evon supran i starten men supran kommer senare och far om evon så det smäller om det!

TESTAT med en annan garaget medlem här som har en chippad evo 8 dock, du frågade om evo 7 vilket jag inte har en aning om! smile

min evo skulle äta upp din vid ett test!
1 valfri bananvarv,
1 varfri grusväg lika lång som banan!
sen lägga ihop tiderna så kanske vi får slut på den här diskutionen! se vilken som går bäst!
kom inte och säg att supran inte går att köra på grusväg! finns FIA handling för att använda den i grupp a i rally! så det funkar!lol

Ha ha, absolut! Grusvägen tar du nog vilken supra som helst! Jag böjer mig, jag knäböjer mig inför evo på grusväg!
Skillnaden är bara att supran är för fin för att våldas sönder på grusväg!tongue
Kan åka en gammal ford sierra där istället!wink

Bana?
Vi får väl se...nästa år är det Time Attack satsning med supran! big_smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
PorscheJezzica
7 september 2010 · 415 Inlägg

andreasevo7 skrev:

Georgek skrev:

Elda skrev:
Evon är inte byggd för rakt fram race, den är byggd för snö is och grus, jag tvivlar inte en sukund att evon sparkar röven av en suppra när det är halt och kurvigt.

hur många kör evon på snö is och grus? inte många

betydligt mer än vad som tar ut sin supra på grusvägsmile grusväg är skitkul men visst lite stenskott och skit men vem bry sig! har dock inte provat och flyga med evon ännu måste testa det! se hur balansen är i den! subarun har jag testat några gånger landar lite med baken före

Klockrent!
Kapitalist!wink

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang