Tjenare!
Har ett problem att min bas släpar efter rätt mycket ibland, typ 10dels sekund när man spelar låtar med lite djupare bas. Samt när man ställer ner hz'en till kanske 40hz..
Basen är en gammal Jbl Gto 1200 12" 1000w och steget ett MDS Dynamic A-500 som lämnar ut 760wrms bryggat. Körde först med en 8mm2 kabel, så jag tänkte att där sitter ju problemet.. Men icke, har nu 21mm2 kabel och hör inte ens skillnad.. Har bra gjord och ett friskt batteri.
Jag tycker då ett extra batteri är lite overkill till den klena effekten 760wrms, eller vad säger ni?
Jag kan ju ställa upp hz'en, men blir inge kul att lyssna högre då den vill slå igenom..
Min HU är en Pioneer 7200sd, den har lågpassfilter, har fipplat där också men får den inte att hänga med riktigt.
Djupbas i hihoplåtar funkar då det inte är så snabbt, men när det blir nå rockigare och techno vill den inte alls, låter inte alls kul

Kommer iaf att slänga i en kondning på 1farad, säg vad ni vill, den kostar mig ingenting och kommer ju garanterat INTE göra saken sämre!!
Kan lågnivån spöka? Min lågnivåkabel till steget är inte den bästa, har dock en bättre. Ska testa trycka i den.
Vet dock inte vad lådan är avstämd till och hur stor den är, men jag kommer att skruva på och testa tills jag får ut renare ljud..
Vad tror ni?
/Max