Idag fick jag hem delarna som jag hade beställt, ÄNTLIGEN är mitt godis hemma! Är det bara jag som blir helt ivrig av mig när det börjar närma sig uthämtning utav delar? hehe. Jag lyckades iaf slänga in alla delar i min andra s13 och köra det hem. När jag väl var hemma slängde jag ut det ur bilen och började montera. Spänningen ökade nu skulle jag helt plötsligt få reda på hur mycket jobb jag har framför mig med fronten. Jag är ändå nöjd med resultatet och jag hoppas ni kommer gilla det också.
Efterssom det stått ganska stilla med kommentarer här i tråden har jag inte haft det som största prio att uppdatera. Men för er som fortfarande är intresserade och vill följa bygget så kommer här lite bilder. Varsågoda!
Även bakskärmar är inköpta 50mm breddning som syns på bild 2 & 3. Dock sitter jag just nu o funderar på om det blir aluminium breddning bak istället då det förmodligen blir sidokjolar och baklucka i aluminium.
I helgen kommer mycket nya bilder. Ifall intresse finns kan jag även ladda upp bilder i projektråden efter helgen?
Fråga: var får man tag i aludelarna du pratar om, är det custommade eller går det att beställa?
Tackar. Det är custommade. Jag blev trött på glasfiberdelar med dålig passform och kontaktade några bekanta som jobbar med att bygga karosser till hotrods här i Borås. MVH Jonathan
Jag är inte den som skriver så mycke men följer gärna fler uppdateringar. Särskilt när det är en hyffsat lokalt bilbygge som byggs av rätt bil och rätt syfte.
Sjuka bilar! Måste tagit emot att sätta kapen i karosseriet? Blir snuskigt fett, lycka till med resten!
Jaaa absolut. Speciellt eftersom lacken var i jätte fint skick och fanns inte heller någon rost. Men skall man vara fin får man lida pin Tackar tackar!