Jag och farsan tog å åkte ner till rättvik i slutet av förra veckan. Under fredagen var vi förbi hos Pro Parts och utanför där höll Team X3M till med utrustning för å bänka bilar. Så passade på att låta dom bromsa Camaron.
Mest för att jag var nyfiken på att se vad den levererade.
Här är en bild från när dom körde den. Ett filmklipp kommer till helgen när jag får de skickat till mig av en kompis.
![https://www1.garaget.org/archive/42/41281/214550/214550-2446707.jpg]()
Fick iaf ut;
Horepower: 179,8hk @ 5250rpm
Torque: 275Nm @ 4500rpmOch;
RWHP: 150hk @ 5250rpmDock kom dom fram till att mina tändkablar är slut så dom funkar inte alls som dom ska och sen är de nå vajsing med luftflödet då min Fuel/air ratio dyker som fan när motorn når ca. 3400rpm. Verkar va nått billigt jävla kina luftfilter som stoppar fultflödet...
Så under hösten/vintern blir de till å fixa lite saker på bilen. Visste ju sedan tidigare att jag behöver nya bromsskivor fram då dom har slagit sig så hela bilen vibrerar när man bromsar. När bilen ställs av i höst ska jag även kolla om jag behöver byta bak när man ändå håller på. Ska ju ändå av med hjulen för å måla på naven.
Sen ska jag byta till nya tändkablar och så har jag tänk att jag ska byta till ett K&N high-flow insats luftfilter och ett bättre air-lid.
Är de nån av er som läser här (va kan ni va, 3-4st?) som vet vart jag kan få tag på ett SLP Air-lid till min -98 V6? Vore väldigt tacksam för hjälp angående detta då jag bara hittar till V8an.. Eller är de samma lock på V6 å V8?
Har även börjat fundera på om de skulle funka att montera dit cat-back från V8 modellen.. För den ska väl vara öppnare än vad V6ans? Frågan e väl bara vad som krävs för å få dit de på bilen...
Ja, jag vet att de är skulle bli en budgetlösning men blir ju arbetslös nu under hösten så allt kan ju inte få kosta multum varje gång