3130
Sök

Chevrolet Camaro .::_night_stalker_::. [Klar för sommaren!]

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
Jag har ju i Camaron de stora ljudpaketet från Delco Electronics och då ska de ju finnas fördragna kablar med en kontakt för att kunna koppla in en CD-växlare i bilen. Har sedan jag fick veta detta letat denna kabel när jag ändå har fixat i bilen.

Så igår när jag bytte tillbaka till org bakljusen (för att kunna få mina 2or släckta på bes i veckan) så såg jag av en slump en liten sak som var instoppad bakom inredningsplasten. Så drog ut den och de visade sig ju efter ett litet besök hos en av farsans polare att detta är min eftersökta kontakt för CD-växlaren.

Så tog direkt och loggade in på CamaroZone (bästa forumet för Camaro och Firebird jag har hittat) och frågade efter en adapter för att kunna koppla in min Sony Ericsson x10 Mini Pro till den kontakten så jag kan få min musik över radion utan att behöva använda den där hemska FM-sändaren från clas ohlsson som jag har nu.

Fick tipset om Aux2car som har grejer för att kunna koppla in de flesta bärbara musikspelare till bilens org stereos. Så nu sitter jag och funderar på om jag ska ta å köpa mig en sådan och montera in i bilen.

Här är iaf länken till denna produkten. Någon av er som har nån erfarenhet av denna sak? smile
http://www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=749
Senast redigerat av _night_stalker_ (12 juni 2011)

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
20 juli 2011
Trådstartare
Hallå.

Har inte uppdaterat på ett tag nu, men de har inte hänt nått spec med bilen sen sist så.
Har i nåra veckorna haft funderingar på att sälja bilen för att sen köpa mig en gammal jänkare. Sen gick tankarna över till att köpa sig en Mercedes SL500/SL600.

Men har kommit fram till att bilen får bli kvar en sommar till. Älskar ju bilen så otroligt mkt så smile De är en av de roligaste bilar jag har kört, även fast den ''bara'' har en V6a.

Jag kommer att bli arbetslös i slutet av augusti så vi får se hur mkt som kommer hända med bilen i vinter. Men som det ser ut just nu iaf så är planerna:

Tona bakrutan
AUX2CAR
En lätt sänkning, kanske runt en 40mm.
Sen ska vi väl gå över inredningen lite. Finns lite smådetaljer på en firma i USA som jag tror skulle göra ett rejält lyft för inredningen smile

Chevrolet Racing
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 juli 2011
En gammal jänkare låter bättre än en mercedes! Du kommer kunna köpa en sån merca billigare sen ändå smile
Jänken stiger ju bara i pris wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
En gammal jänkare låter bättre än en mercedes! Du kommer kunna köpa en sån merca billigare sen ändå smile
Jänken stiger ju bara i pris wink

Jo, dom låter iaf bättre än SL500an tongue Men SL600 vet ja inte om de slår ljudet i.. Ska va en redigt frän V8 för å slå just de ljudet smile En av farsans polare hade en SL600 -96 förut å helvete va den gick smile V12 på 400hk standard å Brabus trimmad smile Så en bit över 500hk va de nog i den smile

Föresten, inte va du ute på hälla på lördagskvällen under PBM helgen? smile Tror jag såg din thunderbird där smile Har en bild på den uppe i ett av mina albul med bilder från PBM smile

Chevrolet Racing

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Jag och farsan tog å åkte ner till rättvik i slutet av förra veckan. Under fredagen var vi förbi hos Pro Parts och utanför där höll Team X3M till med utrustning för å bänka bilar. Så passade på att låta dom bromsa Camaron.

Mest för att jag var nyfiken på att se vad den levererade.

Här är en bild från när dom körde den. Ett filmklipp kommer till helgen när jag får de skickat till mig av en kompis.

https://www1.garaget.org/archive/42/41281/214550/214550-2446707.jpg

Fick iaf ut;
Horepower: 179,8hk @ 5250rpm
Torque: 275Nm @ 4500rpm

Och;
RWHP: 150hk @ 5250rpm

Dock kom dom fram till att mina tändkablar är slut så dom funkar inte alls som dom ska och sen är de nå vajsing med luftflödet då min Fuel/air ratio dyker som fan när motorn når ca. 3400rpm. Verkar va nått billigt jävla kina luftfilter som stoppar fultflödet...

Så under hösten/vintern blir de till å fixa lite saker på bilen. Visste ju sedan tidigare att jag behöver nya bromsskivor fram då dom har slagit sig så hela bilen vibrerar när man bromsar. När bilen ställs av i höst ska jag även kolla om jag behöver byta bak när man ändå håller på. Ska ju ändå av med hjulen för å måla på naven.

Sen ska jag byta till nya tändkablar och så har jag tänk att jag ska byta till ett K&N high-flow insats luftfilter och ett bättre air-lid.

Är de nån av er som läser här (va kan ni va, 3-4st?) som vet vart jag kan få tag på ett SLP Air-lid till min -98 V6? Vore väldigt tacksam för hjälp angående detta då jag bara hittar till V8an.. Eller är de samma lock på V6 å V8?

Har även börjat fundera på om de skulle funka att montera dit cat-back från V8 modellen.. För den ska väl vara öppnare än vad V6ans? Frågan e väl bara vad som krävs för å få dit de på bilen...
Ja, jag vet att de är skulle bli en budgetlösning men blir ju arbetslös nu under hösten så allt kan ju inte få kosta multum varje gång tongue
Senast redigerat av _night_stalker_ (8 augusti 2011)

Chevrolet Racing

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
Va ute å fotade bilen i måndags kväll/natt, här är nåra av bilderna smile

För fler bilder kolla på bilens profil smile
<----

https://www1.garaget.org/archive/42/41281/214550/214550-2464035.jpg
Denna gjorde jag som ett försök till nått som skulle ha kunna varit en annonsbild från cheva smile

https://www1.garaget.org/archive/42/41281/214550/214550-2458829.jpg
https://www1.garaget.org/archive/42/41281/214550/214550-2458821.jpg
Senast redigerat av _night_stalker_ (19 augusti 2011)

Chevrolet Racing

That Shit Cray
1 087 Inlägg
19 augusti 2011
Du borde ju kunna få ut mer än 150hk på bakhjulen tycker jag allt smile

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

Trucker
1 220 Inlägg
19 augusti 2011
jo men precis! typ lite filad och planad topp, bättre luftfilter, nya tändkablar, extraktor, sportsystem, chip så bör den väl kunna ju över 150 iaf

Vissa är bara bättre än andra!

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
Om ni inte fattade vad jag skrev så drog ju de stekta tändsystemet och de otroligt dåliga luftflödet ner effekten. Bara jag hittar leverantör å får ihop pengarna så blir de K&N high flow insatsfilter och ett air-lid med bättre flöde.

Plana toppen tänker ja inte ge mig på. Möjligen att ett cat-back system kan ramla in om pengarna finnes. Vill jag ha mkt mer effekt så är de vettigare att jag säljer bilen å köper en med V8a ist. smile

Chevrolet Racing

23 Inlägg
12 oktober 2011
Vila I Frid Mikael (Hokka) Eriksson!

Trucker
1 220 Inlägg
12 oktober 2011
va? vem är de som ha gått å död?

edit

Läste just på öp om olyckan.. kan bara säga RIP Micke sadsad lärde aldrig känna dig tyvärr, men hade planerat en tripp upp till dig framöver.. men ja jävligt tragiskt de som hänt! sad
http://op.se/lanet/stromsund/1.3993539- … afikolycka
Senast redigerat av teamvolvoracing (12 oktober 2011)

3 929 Inlägg
12 oktober 2011
Åh nej ... Hoppas det inte är ett otroligt grymt skämt detta.
Är det sant?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Trucker
1 220 Inlägg
12 oktober 2011
Det är de tyvärr inte! sad kolla min länk
Senast redigerat av teamvolvoracing (12 oktober 2011)

3 929 Inlägg
12 oktober 2011
Så förjävla obehagligt...
Vila i frid. Alldeles för ung ålder att gå bort i.
Mina tankar går till alla i din närhet.
Hoppas de tre andra personerna i bilen klarar sig.

Vila i Frid.

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
12 oktober 2011
Vila i frid!

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Ubåtsingenjör
7 371 Inlägg
12 oktober 2011
vila i frid, riktigt obehagligt när unga dör så här sad

23 Inlägg
12 oktober 2011
Var nyss iväg och tände ljus på olycksplatsen. Vila i frid ännu en gång Micke! Hoppas du har det bra där du är nu!

3 929 Inlägg
12 oktober 2011
MikaelNicko skrev:
Var nyss iväg och tände ljus på olycksplatsen. Vila i frid ännu en gång Micke! Hoppas du har det bra där du är nu!

Ta väl hand om alla anhöriga! Mycket viktigare än oss här på Garaget.
21 år är alldeles för ung ålder att gå bort i. Väldigt tragiskt ...

1 153 Inlägg
12 oktober 2011
R.I.P
Sänder en tanke till dom när och kära.

1 060 Inlägg
13 oktober 2011
Via i frid Mikael!

u&#653;op &#477;p&#305;sdn &#477;d&#654;&#647; u&#592;&#596; &#654;&#1503;&#1503;&#592;&#477;&#633; no&#654; &#729;&#477;n&#633;&#647; s&#647;&#305; &#729;&#1503;o&#1503;

Sök