Tuggummimannens BmwBravader, NU: sista körningen för året 3/11
Projekttråden innehåller: *Raceprojekt 600 hk+ i form av en 318is som uppgraderas succesivt. *Sugtrimmad Bmw 328 touring - en schysst sommarbrukis med en bit över 200 hästkrafter. *Diverse vinterhäckar får också vara med på ett... Visa mer
Medan snön återigen faller tungt i samband med att det ekar i plånboken är inte motivationen på sin höjd just nu... Jag spenderade bl.a. min sista Gustav på ett paket som kom idag.
Gurra:
Paket:
Nu får det ta och bli vår så man kan väcka upp lite bilar igen, så man slipper åka skruttig skokartong...
Vart lämnade du in dina kammar på omslipning och vad kostar det?
Just omslipningen gör morbror, pris beror lite på vad det är för kam, men runt 1200/kam om det är till en fyra och runt 1500/kam om det är till en sexa.
JohnLindberg skrev:
Om jag har fattat rätt så gör han det mesta inom sugtrim själv få han vekar ha både kunskaper, skulle och utrustning för det!
Grymt jobb du gör iallafall tuggummimannen!
Tack för de fina orden
Jag får ju låna grejer av morbror som har typ allt man kan drömma om som motornörd, och lite till. Och det är jag sjukt tacksam för
Det har gått segt som fan några veckor nu. Har kämpat för att få ihop lite cash till bygget. Har iaf fått tillbaka pinnen till slavcylindern och mothållspinnen till kopplingsgaffeln från morbror. Dessa skulle förlängas så det funkar med mitt m20-svänghjul och m50-koppling på min m42b18. Dock missade han att mothållspinnen också skulle förlängas, så har lämnat tillbaka den igen. Men snyggt är det!
Slavcylinderns pinne som förlängts 15mm:
Mothållspinnen som skall förlängas 15mm:
Har även börjat gräva fram sommarbilarna!
Max kom förbi och hjälpte till, tack!
Jag in action:
Man slapp ju gymma idag om ni fattar vad jag menar...
Och för er som inte vet vem Max är så är han faktiskt en kändis, iaf i Sthlms tunnelbana: Studybuddy