2002tii skrev:
Mack skrev:
2002tii skrev:
På 70-80 talet kunde man se folk fota bilar på gräs fast dom inte hade där att göra.
En gatbil hör hemma på asfalt. En ball rod eller rallybil funkar att plåta på grus.
Tänk dig följande motiv:En Volvo Amazon. Blänkande Californiavit, med kromade navkapslar, kromade kofångare.
I eftermiddagssolen så gassar det ur kupén, där ett solskydd lämnats nere på passagerarsidan.
På marken intill så är ett tält uppfällt, uppfört och för tillfället bebott.
Framför tältet så är det ett par skor, eller varför inte två par?
Detta utspelar sig på en gräsmatta, eller rent utav på ett litet fält. Någonstans i Sveriges rike, under en ljus himmel med maffiga vita moln, och där allemansrätten ännu gäller.
Slutsats: ett fint motiv, eller helt ogenomförbart enligt dig?
Ska man plåta en familj som campar så ska det naturligtvis vara på gräsmattan och inte på vägen.
Jag står fast vid att när man ska fota bilar så är gräs inte aktuellt.
Men om någon kan övertyga mig om varför att en bil som är gjord att köras på väg helt plötsligt ska fotas på gräsmattan så kanske jag ändrar mig

Jag har inte någonstans nämnt i texten om några människor på bild. Dessa behöver inte ens vara med i bild.
En bil gjord för gatan hör hemma på asfalten - ja - men man blir ganska enkelspårig om man ser det på det sättet också. Och enkelspårig som fotograf vill man då i alla fall inte i min värld vara.
Men jag lämnar diskussionen nu då jag inte tror du förstår min poäng ändå.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.