230f sugtrimmning!

grillchips
2 april 2012 · 462 Inlägg

Räkna lite på vad det kostar med dina planer så ska du snart se att det blir billigare att köpa en komplett 16v motor och slänga i! smile

Mercedes 320e "strögarN" (1995)
beemern .......
2 april 2012 · 2 655 Inlägg

för det första, skippa alla trötta jäkla orginalkammar, satsa på planad 405 topp med större ventiler, nån vass rallykam, 2,5L marinvev, extraktor och nåt billigt eftermarknadssprut (och ja de går att bes med det) tongue

kärringens låtsasfarsa byggde en sponsorbil till folkrace med liknande setup fast med dubbla dellorto 45or och den gav 233hk i motorn och då var inte ens toppen portad.

räkna med ca 10-15k i byggkostnad OM du har en del kontakter och väldigt bra priser smile...

Senast redigerat av beemern (2 april 2012)

putte-740
2 april 2012 · 148 Inlägg

tycker bara du verkar så deprimerad på sättet du skriver med alla punkter? glada gubbar ffs, ja, jag har då hört det iaf att ner till 2mm går det med originalrem, utöver det så är det ställbart drev o kortare rem som gäller smile kan vara fel kan stämma, vet ej,  bara hört att många kör så wink

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
putte-740
2 april 2012 · 148 Inlägg

men jag vill inte ha nån 16v, har extraktor 2½" system, rensad kat, 2 fullflödesdämpare, vx3-kam SKA monteras, toppen ska portas o planas framöver o det kostar mig 300kr o porta gör brorsan åt mig så inga 10-15lax här inte, har väl resureser.. extraktor med hela systemet ovan gav jag 1100:- för kompispris!531an & vx3-kammen fick jag med på 945an när jag bytte till mig den så absolut inga sådana kostnader big_smile 2

grillchips skrev:
Räkna lite på vad det kostar med dina planer så ska du snart se att det blir billigare att köpa en komplett 16v motor och slänga i! smile

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
grillchips
2 april 2012 · 462 Inlägg

putte-740 skrev:
men jag vill inte ha nån 16v, har extraktor 2½" system, rensad kat, 2 fullflödesdämpare, vx3-kam SKA monteras, toppen ska portas o planas framöver o det kostar mig 300kr o porta gör brorsan åt mig så inga 10-15lax här inte, har väl resureser.. extraktor med hela systemet ovan gav jag 1100:- för kompispris!531an & vx3-kammen fick jag med på 945an när jag bytte till mig den så absolut inga sådana kostnader big_smile 2

grillchips skrev:
Räkna lite på vad det kostar med dina planer så ska du snart se att det blir billigare att köpa en komplett 16v motor och slänga i! smile

Dåså wink

Mercedes 320e "strögarN" (1995)
putte-740
2 april 2012 · 148 Inlägg

yes big_smile

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
beemern .......
2 april 2012 · 2 655 Inlägg

okej putte nu har jag ändrat tongue. inte alls sur tongue

putte-740
3 april 2012 · 148 Inlägg

jamen siddu big_smile mkt trevligare attdiskutera om man skyltar med humöret smile

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
lindberg_901
3 april 2012 · 13 Inlägg

Plana, porta, 531topp med vx3, extraktor, byt kolvar och stakar till ngt värre, 2.5'!

ät gul snö, det kan va öl.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang