Ursäkter till farbror blå om toning på framrutorna???

psycho-boy
18 september 2010 · 54 Inlägg

Tja,. kör heltonat och jag vet att inte snuten gillar de,. men någon som blivit stoppad för de?? vill gärna veta ere ursäkter! en polare kör med att han känner sig hotat och har folk efter sig och den verkar funka,. men andra tips tack!

Saandberg
18 september 2010 · 106 Inlägg

Jadu, helt otroligt att den där "känner sig hotad/har folk efter sig" funka. Jag hade ombesknig på min bil pga tonigen vart stoppad visade lappen fick ändå inte ha tonigen så fick riva den på plats.... alltså jag behövde inte riva tonigen när jag fick ombes. Det är nog upp till var och en som polis vad man tycker om det där med toning... 

Lycka till med bortförklaringana har fått ombesktnig två gånger nu pga solfilm vettefan om de är värt att tona om igen nu...

Edit: har inte fått förklarat mig en ända gång det är ombesknig direkt som gällde för mig...


/Micke

Senast redigerat av Saandberg (18 september 2010)

Volvo Räcing
psycho-boy
18 september 2010 · 54 Inlägg

ja klart de beror på vilken polis man träffar på,. men här jag bor bryr dom sig mest om fjortisarna som super och drar ladd, men kommer man en bit ut så blir dom lite hårdare,. får se om de åker av.

PAIN
18 september 2010 · 2 103 Inlägg

Enligt lag får du inte applicera någonting på sidorutorna fram...

men chansen att torska e ju inte allt för stor..rulla 1100 utställnings mil 2008 samt hade den somm brukis i Sthlm under hela 2008 å vart stoppad 1 gång i Gränna ...men för att ha kört om en civilare i 187 km/h lol

Dock tog han mig bara på toningen på sidorutorna fram å jag kör 30 % dvs inte helt svart.....vart 500 kr på boten. men jag slapp ombesikting. tack smile

vart stoppad 1 gång till i sthlm 2008 ...gjorde då en anna sak som jag tänkte på...jag väntar tongue

ett tips är att om man torskar för toningen...vänta med att riva bort solfilmen till 2 dagarefter du skulle besikta om bilen..dvs vänta ett par extra dagar EFTER du har sista dagen så deras system är uppdaterat wink

Varför??
-Jo e ju så att flera personer har torskat för toning fram, men kommer in till bp å dom ser inget i sina papper ??
polisen skickar inte alltid in om detta wink

Är det inskickat så är det ju lätt å se-- skicka ett sms å kolla ditt reg nr ...efter att du hade din sista dag...
Får du uppgift att den har KÖRFÖBUD ....e de pga av att dom skickat in pappret mad...står det inte KÖRFÖRBUD ..då har polisen inte skickat in papper big_smile vilket gör att du inte behöver åka å ombesikta eller ta bort solfilmen wink

Så gjorde jag andra gången smile
det sparade mig 300 kr iallafall å drygheten att ombessa

Senast redigerat av PAIN (18 september 2010)

TireSlayer Tvivlare
18 september 2010 · 2 266 Inlägg

"jag är efterlyst av säpo, så jag får inte bli sedd."

eller så skiter man i att tona smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Criton Rocketdog
18 september 2010 · 270 Inlägg

"Det var jag som kasta."

Eller som Mantarobin sa, skit i toningen smile

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
r3zz1 mulle mek
18 september 2010 · 679 Inlägg

haha gör som alla andra tona rutorna sen får du ta risken . antingen blir det ombes eller får du 1200-1500 i böter per sida. upp till dig om du vill riskera böter eller ombes bara för det  är lite snyggare med heltonat.

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
Wolkan
18 september 2010 ·

Det är inte ofta man åker på böter utan dom brukar oftast bara be en rycka filmen på plats i alla fall här uppe i norr :p

Ett tips är att åka in på biltema och köpa den klisterfria solfilmen för då om du måste rycka så är det bara att dra bort solfilmen kasta in den i bilen och sen när dom är borta lägger du bara tillbaka den, det är de som är det bästa med biltemas klisterfria solfilm du kan rycka den knyckla ihop den sen är det bara att lägga tillbaka den på rutan och ta skrapan och dra tillbaka den :p

Har gjort det några gånger smile

Madhouse
18 september 2010 · 1 079 Inlägg

Man får väl ta risken att få bilen granskad lite närmare och kanske en böteslapp/ombesiktning, man kan klara sig undan böter om man tar bort filmen på plats. Fördelen är att man blir duktigare på att lägga solfilm om man får göra om det lite då och då.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Slash Saabifierad
18 september 2010 · 2 026 Inlägg

Om din kompis känner sig "hotad" när han är ute och kör så ska han nog inte vara ute och köra lol

Vill man inte bli igenkänd, fixa svarta solglasögon och en lös mustach så är det inga problem lol

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
robbinT
18 september 2010 · 341 Inlägg

säg att du hällre bidrar med en slant till samhället genom att pröjsa böter än att någon kommer och har sönder din ruta och tar stereon?

PAIN
18 september 2010 · 2 103 Inlägg

Wolkan skrev:
Det är inte ofta man åker på böter utan dom brukar oftast bara be en rycka filmen på plats i alla fall här uppe i norr :p

Ett tips är att åka in på biltema och köpa den klisterfria solfilmen för då om du måste rycka så är det bara att dra bort solfilmen kasta in den i bilen och sen när dom är borta lägger du bara tillbaka den, det är de som är det bästa med biltemas klisterfria solfilm du kan rycka den knyckla ihop den sen är det bara att lägga tillbaka den på rutan och ta skrapan och dra tillbaka den :p

Har gjort det några gånger smile

förrutom att filmen e drygt dåli...taskig sikt igenom om man jämför med rikitg film...när man lägger på den så blir den typ repig å suddig direkt...samt på kvällen ser man inte ett skit mer än baklycktorna på bilen bakom så e det farbror blå ser du det inte förrän de är försent:P
...har provat den förrut...samt att den fäster dåligt i hörn å kanter tongue

billigt skit i mina ögon lol

westlife
18 september 2010 · 246 Inlägg

När jag blitt stoppad så tar jag 500 i böter + ombes. Bara åka hem o byta rutor, besikta, byta tillbaka.

Tråkigt men ungefär som: "if you can't do the time, don't do the crime" som dom säger i amerikat

Wolkan
19 september 2010 ·

PAIN skrev:

Wolkan skrev:
Det är inte ofta man åker på böter utan dom brukar oftast bara be en rycka filmen på plats i alla fall här uppe i norr :p

Ett tips är att åka in på biltema och köpa den klisterfria solfilmen för då om du måste rycka så är det bara att dra bort solfilmen kasta in den i bilen och sen när dom är borta lägger du bara tillbaka den, det är de som är det bästa med biltemas klisterfria solfilm du kan rycka den knyckla ihop den sen är det bara att lägga tillbaka den på rutan och ta skrapan och dra tillbaka den :p

Har gjort det några gånger smile

förrutom att filmen e drygt dåli...taskig sikt igenom om man jämför med rikitg film...när man lägger på den så blir den typ repig å suddig direkt...samt på kvällen ser man inte ett skit mer än baklycktorna på bilen bakom så e det farbror blå ser du det inte förrän de är försent:P
...har provat den förrut...samt att den fäster dåligt i hörn å kanter tongue

billigt skit i mina ögon lol

Det är klart det är billig skit men inte orkar man ju lägga ner massa pengar på "seriös" solfilm på framrutorna om man vet att man kanske nån gång i framtiden kommer få rycka den-
Och de som jag hade på en av mina gamla bilar var att jag hade "seriös" solfilm bak rutorna och biltemas på framrutorna och det funka skit bra smile

Och när jag skriver "seriös" så menar jag dyrare och bättre solfilm :p

Boostrider Försöker iaf
19 september 2010 · 1 998 Inlägg

Tjejen har heltonat runt om. Även framrutan. Den lär inte vara så lätt att få bort toningen på då den verkar vara lagd innan rutan limmades fast...

Något tips om nu snuten vill att man ska ha bort den?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
M5kung3n Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
19 september 2010 · 36 Inlägg

Man åker tonat helt enkelt och skiter i vad lagen säger... FUCK SNUTEN

Bmw tok
nordstromj
19 september 2010 · 1 772 Inlägg

turbopowerr skrev:
Man åker tonat helt enkelt och skiter i vad lagen säger... FUCK SNUTEN

Hårt.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Saandberg
19 september 2010 · 106 Inlägg

NordstromJ skrev:

turbopowerr skrev:
Man åker tonat helt enkelt och skiter i vad lagen säger... FUCK SNUTEN

Hårt.

Ja, verkligen stenhårt...........

Volvo Räcing
unpatterned
19 september 2010 · 294 Inlägg

robbinT skrev:
säg att du hällre bidrar med en slant till samhället genom att pröjsa böter än att någon kommer och har sönder din ruta och tar stereon?

Den var inte så dålig, men slipper nog inte böter, men bemöts nog av en trevligare polis iaf

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck
Ford Granada "DOHC 8v Turbo" (1985)
Ford Pinto "1 av 19 i sverige" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang