Problem med laddtrycket på volvo 850 t5 r

so_loud_it_hz
19 september 2010 · 91 Inlägg

allt va gjort på autotech o jag kunde själv öka o sänka laddtrycket på min via westgaten! men min va mappad på 98! o den spikade aldrig

Honda civic VTI "C YA" (1992)
Volvo 945 classic "dagis räcern" (1993)
Volkswagen vr6 "dagis räcern 2" (1993)
Evert_
20 september 2010 · 303 Inlägg

Embelazt skrev:

Crille88 skrev:
siliconslang ÄR riktigt dyrt, så billigt finns inte o hitta.. köp en org så behöver du inte byta alla...

gällande gnisslet så kommer du inte ifrån de just pga att du har slitsade skivor.

okej har en kompis som råkade ut för samma sak att den slangen sprack och en ny slang kostade 550kr på volvo och såg att det fanns ett helt kit med silikon slangar på vparts för 1189kr och det piffar ju upp rätt bra i motor rummet med?;)men är dom något bra eller de e kanske bara skit?

billigare å köpa silicon i längden då orginal har sin brist punkt vid 1,5 bar så laddar du 1,2 å kört hårt så skjuter du den rätt ofta ska du sen trimma mer så måste du byta till silicon

jag ladda på 1,7 med en ny org slang höll 7min sen poff

heter numera blyfot_racing här på garaget
jocke_gronberg
20 september 2010 · 4 586 Inlägg

so_loud_it_hz skrev:
jag laddade 1,5 med min på steg 3 chippet! men det e jo bara i början du laddar fullt sen sjunkar jo laddtrycket jo mer du varvar!

jag ligger på c:a 1.0-1,1 bar med steg 3 chip ifrån autotech. vilken tillverkare har du ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang