3523
Sök

Angående chip till Nissan 200SX S13!!

Power by S13
271 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
Jag har lust att chiptrimma min Nissan och undrar om det är möjligt att göra detta själv... jag kan få tag på ett chip för runt tusenlappen och jag har inte råd att lämna in det!!! Så det skulle va väldigt bra om det gick göra själv!

Måste man löda in chipet eller kan man bara trycka ditt det????

Någon som har några bilder på detta eller rent av någon film??

Tack på förhand // Marcus
Senast redigerat av bark_turbo (4 juli 2006)

227 Inlägg
4 juli 2006
Det är jätte enkelt att fixa chip i en 200:a...du får lättast tag i chip på www.200sx.nu där det oftast finns någon som säljer och även hur man kan göra...

Dem flesta ( även jag själv) har satt ditt en sockel där org. chip satt, då är det enklare att byta tillbaks om man skulle vilja det...

Har du aldrig hållt på med mjuklödning finns risken att du pajar styrboxen om du gör det själv...lämna in på en bilstero firma, dem bruka ta runt 300 paras...

Hoppas det hjälpte något...

Dum spiro, spero...

Power by S13
271 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
JE skrev:
Det är jätte enkelt att fixa chip i en 200:a...du får lättast tag i chip på www.200sx.nu där det oftast finns någon som säljer och även hur man kan göra...

Dem flesta ( även jag själv) har satt ditt en sockel där org. chip satt, då är det enklare att byta tillbaks om man skulle vilja det...

Har du aldrig hållt på med mjuklödning finns risken att du pajar styrboxen om du gör det själv...lämna in på en bilstero firma, dem bruka ta runt 300 paras...

Hoppas det hjälpte något...

Det blir nog bra!!! Tack

Power by S13
271 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
Vad är det för skillnad på alla olika steg till chipen???
Måste man göra något speciellt för varje chip???

Jag hade tänkt skaffa ett steg 2 eller 3 chip!!!

Marcus

727 Inlägg
4 juli 2006
bark_turbo skrev:
Vad är det för skillnad på alla olika steg till chipen???
Måste man göra något speciellt för varje chip???

Jag hade tänkt skaffa ett steg 2 eller 3 chip!!!

Marcus

vad ska du köra med för hård-vara? steg 2 tar enbart bort laddtryck-spärren samt fettar på lite mer soppa och ändrar tändningen något, så man kan köra med högre ladd,

ska du höja laddtrycket till turbon får du göra det med hjälp av pysventil eller laddtryck-styrning,

PM:a mig

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Sök