Alltså, jag förstår att folk avskyr när idioter slänger koncentrationen all världens väg och ägnar sig åt sin telefon istället för att kolla på vägen. Men det är inget fel på lagarna, det är fel på människorna. Det är inte så mycket att det ska vara olagligt att använda telefonen, de här personerna ska inte ha körkort.
Klarar man inte av att koncentrera sig på vägen samtidigt som man gör något annat ska man inte ha körkort alls. Man kommer alltid att göra andra saker än bara köra när man sitter i bilen. Dessa saker tar koncentration från vägen. Men de flesta (hoppas jag) klarar trots allt av att göra två saker samtidigt. Borde kanske ingå i uppkörningen?
Hur som helst. Vad jag inte förstår är hur ni kan vara för sådana här förslag, som ska göra ännu mer saker olagliga. Massa små futtiga lagar om att du får inte göra si, o inte göra så. Till slut blir det att man inte får göra någonting alls. En människa måste få ta eget ansvar för sig själv, annars kommer h*n aldrig växa, mogna och bli en vettigare människa.
Mindre lagar, mer eget ansvar. Ja, jag vet att många inte klarar av det. Men som sagt, dessa människor ska helt enkelt inte ha körkort, för det kommer alltid finnas andra störande moment, även om man tar bort mobiltelefonerna. Och man kan inte förbjuda allt.
Och till er som säger att telefonsnack är dumt, men smsande är fullkomligt idiotiskt: jag skulle vilja påstå att det beror till stor del på vad man har för telefon. Jag har numera en touchphone, och jag har gett upp att smsa medan jag kör, det går helt enkelt inte. Stannar vid en busshållplats och skriver istället. Men, med min gamla telefon, med vanliga knappar, kunde jag skriva långa sms utan att kolla ner mer än en halv sekund någon gång ibland. Man känner ju sin telefon, och vet var knapparna sitter

Det finns många faktorer som avgör vad som är säkert och inte. Men enligt mig har vi i alla fall tillräckligt många lagar i det här landet. Och nej, vi måste inte göra som alla andra. Våga vägra grupptryck.
Blev längre än jag trodde, hoppas någon orkar ta sig igenom det iaf