3759
Sök

Varför får alla för sej att Mercedes och BMW är lyxiga bilar?

Forummoderator
18 334 Inlägg
27 september 2010
#101
Rock-Star skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Blackbird_CaD_ skrev:
Amerikanska bilar är ett skämt jämfört med tyska bilar när det gäller lyx (och allt annat för den delen), amerikanska bilar överlag är ett skämt.
Att Mercedes bilar inte är lyxiga är fel, vilket märke gör lyxiga bilar om inte Mercedes gör det? Nästa steg upp från Mercedes lär vara typ Maybach.

Älskar Mercedes! Tyvärr räckte inte plånboken för jag skulle bara ha en ny bil och det blev en Chrysler 300C förra året men den är ju till 90% en Mercedes vilket märks...

Jag känner precis som du, MB är dyrare både i inköp och i drift.
men Kåt på NYA CLS ÄR JAG! men jag har inte en saftig lön  dessvärre
men kommer förmodligen bli en BMW E65 730D.

ps. hur märks din 300C att den "nästan" och till 90% är som en MB ? i driftkostnader och servicekostnader?

Uppträder på samma sävliga sätt på vägen. Ingen racer utan man åker bil! Många reglage är samma som MB samt att kvaliten känns "Merca" Kört över 2000 mil nu och inga problem. Service? Som vilken svensson-kälke som helst, kanske lite dyrare men vaffan...

EDIT: Den drar 1.02 l/milen vid normal körning utan vare sig att snåla eller köra försiktigt. "Bottennoteringen" är 0.88 l/mil vid en resa på 60 mil under en dag. Helt ok. (Farthållare på 120 km/h stor del av vägen) Hastighetsmätaren är lite lurig på min bil då den visar exakt!
Senast redigerat av Dieselsmurfen (27 september 2010)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

ingen aning
687 Inlägg
27 september 2010
#102
Audi är ju ett märke som har "jobbat" sig upp väldigt bra den senaste tiden (20-25 år)

även zebran har sina fläckar

Gödseldräng
4 529 Inlägg
27 september 2010
#103
snabbläste igenom tråden lite och ni som tycker att jänkarna gör så tunga bilar tror inte ni vet vad ni snackar om redigt ?

mercedes blev förbjudna att bygga bilar under 60-70 talet pga Mercedessjukan
deras bilar va så tunga att när dom krockade var det garanterat att motparten dock pga att mercedesen var så sjukt tung.
vi har en trans am 74a skattevikten på den ligger på 1840kg våran mercedes 300D W124 87a ligger på 1890kg
så jänkare är inte speciellt tunga bilar
dom känns däremot tunga pga av den gungiga gången och värdelösa väghållningen.
sen finns det ju jänk med riktigt vass väghållning titta på vette c6 ingen dålig bil i kurvona.
jag är 110% mercedes frälst MEN jag har inget emot andra bilsorter speciellt inte jänkare då det är sjukt goa bilar att åka i även fast man kan bli lite sjösjuk wink
men att kalla en jänk för lyx hm nja det är som att kalla en volvo för sportbil

Såg även att någon frågade varför dom inte hade elhissar o ac i W123an
både elhissar och AC fanns som tillval på 123 karossen
hur många bilar har haft eltaklucka som standard sedan 70 talet ? .
Mercedes har haft sina dåliga sidor med rost och generalras MEN dom har åttagit sig problemen och fixat det åt kunden.
såg även att någon klankade ner på 190 alltså C klassen
C klassen är mercedes svenssons variant den jämfördes med BMWs 3 serie E30
E klassen är en direktörs bil ungefär en lite finare bil som en vanlig svenssons knappt hade råd med när den kom ut nyare E klass är mer en familjebil
S klassen därimot är mercedes lyxskepp en bil som har det mesta i utrustningsväg och kan lätt sägas att det är en lyxbil då det är en renodlad lyxbil.

kan säga att BMW har ingen sådan lyxstämpel som mercedes då BMW mest inriktat sig på att bygga en bil som är sjukt rolig att köra och inriktat sig på väghållning körupplevelse samt kvalite
sen har man ju BMWs 7 serie som är deras lyxbil som många andra tillverkare så gör även BMW en lite lyxigare bil som är jämförbar med Mercedes S klass.

jobbigt o skriva o ursäkta för att de inte finns punkt o stavfel o skit men men

säger så här alla bilar har något fel ingen är perfekt.
och man ska va glad för att alla inte åker runt i en volvo 240/740 hur kul hade det varit då ?


841 Inlägg
27 september 2010
#104
Team-Adolfsson skrev:
snabbläste igenom tråden lite och ni som tycker att jänkarna gör så tunga bilar tror inte ni vet vad ni snackar om redigt ?

mercedes blev förbjudna att bygga bilar under 60-70 talet pga Mercedessjukan
deras bilar va så tunga att när dom krockade var det garanterat att motparten dock pga att mercedesen var så sjukt tung.
vi har en trans am 74a skattevikten på den ligger på 1840kg våran mercedes 300D W124 87a ligger på 1890kg
så jänkare är inte speciellt tunga bilar
dom känns däremot tunga pga av den gungiga gången och värdelösa väghållningen.
sen finns det ju jänk med riktigt vass väghållning titta på vette c6 ingen dålig bil i kurvona.
jag är 110% mercedes frälst MEN jag har inget emot andra bilsorter speciellt inte jänkare då det är sjukt goa bilar att åka i även fast man kan bli lite sjösjuk wink
men att kalla en jänk för lyx hm nja det är som att kalla en volvo för sportbil

Såg även att någon frågade varför dom inte hade elhissar o ac i W123an
både elhissar och AC fanns som tillval på 123 karossen
hur många bilar har haft eltaklucka som standard sedan 70 talet ? .
Mercedes har haft sina dåliga sidor med rost och generalras MEN dom har åttagit sig problemen och fixat det åt kunden.
såg även att någon klankade ner på 190 alltså C klassen
C klassen är mercedes svenssons variant den jämfördes med BMWs 3 serie E30
E klassen är en direktörs bil ungefär en lite finare bil som en vanlig svenssons knappt hade råd med när den kom ut nyare E klass är mer en familjebil
S klassen därimot är mercedes lyxskepp en bil som har det mesta i utrustningsväg och kan lätt sägas att det är en lyxbil då det är en renodlad lyxbil.

kan säga att BMW har ingen sådan lyxstämpel som mercedes då BMW mest inriktat sig på att bygga en bil som är sjukt rolig att köra och inriktat sig på väghållning körupplevelse samt kvalite
sen har man ju BMWs 7 serie som är deras lyxbil som många andra tillverkare så gör även BMW en lite lyxigare bil som är jämförbar med Mercedes S klass.

jobbigt o skriva o ursäkta för att de inte finns punkt o stavfel o skit men men

säger så här alla bilar har något fel ingen är perfekt.
och man ska va glad för att alla inte åker runt i en volvo 240/740 hur kul hade det varit då ?

sen är de så att du gämför med trans am ...kollar du på cadillac deville seville eller va de heter ..eldorado så skarru se på vikt !!!!


Baron
184 Inlägg
27 september 2010
#105
M@sken skrev:
_night_stalker_ skrev:
Rquired skrev:
[b].

.

Vill upplysa dig om att en nyare Cadillac inte alls är spec guning och har dålig väghållning. Kolla som exempel på nya Cadillac CTS-V, finns ingen annan serieproducerad 4dörrars bil som är lika snabb som en sådan runt nürburgrings nordslinga, 7:59,16 är respektingevande siffror.

Sen har du nånsin kört en modern Cadillac? Dom är utan tvekan i samma klass som motsvarande BMW och Mercedes.

SUBARU WRX STI är snabbare runt ringen än Cadillacen. 07.55 har den kört. och nej dem har inte samma klass som moderna BMW eller Mercedes..

och Dodge Viper ACR gör det på 7:22, vad vill du säga med det ??


The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
27 september 2010
#106
Nick666 skrev:
M@sken skrev:
_night_stalker_ skrev:

Vill upplysa dig om att en nyare Cadillac inte alls är spec guning och har dålig väghållning. Kolla som exempel på nya Cadillac CTS-V, finns ingen annan serieproducerad 4dörrars bil som är lika snabb som en sådan runt nürburgrings nordslinga, 7:59,16 är respektingevande siffror.

Sen har du nånsin kört en modern Cadillac? Dom är utan tvekan i samma klass som motsvarande BMW och Mercedes.

SUBARU WRX STI är snabbare runt ringen än Cadillacen. 07.55 har den kört. och nej dem har inte samma klass som moderna BMW eller Mercedes..

och Dodge Viper ACR gör det på 7:22, vad vill du säga med det ??

Om du inte tar inlägget ur kontext så borde du hängt med på att han rättade till hans påstående om att CTS-V var den snabbaste serieproducerade  4 dörrarsbilen runt ringen... och inget annat.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

461 Inlägg
27 september 2010
#107
AcesHigh666 skrev:
Nick666 skrev:
M@sken skrev:
SUBARU WRX STI är snabbare runt ringen än Cadillacen. 07.55 har den kört. och nej dem har inte samma klass som moderna BMW eller Mercedes..

och Dodge Viper ACR gör det på 7:22, vad vill du säga med det ??

Om du inte tar inlägget ur kontext så borde du hängt med på att han rättade till hans påstående om att CTS-V var den snabbaste serieproducerade  4 dörrarsbilen runt ringen... och inget annat.

Precis smile


Smålänning
7 887 Inlägg
27 september 2010
#108
M103 skrev:
Anledningen att man fortfarande uppfattar MB som lyxbilsmärke är en nog pga lång tradition av att bygga stora, lyxiga och svindyra bilar. Sen har man med tiden satsat alltmer på vanliga bilar som de flesta har råd med. För andra märken har det varit tvärtom. Kändisar, diktatorer, kungligheter och miljonärer i allmänhet verkar alltid valt MB historiskt sett. T.o.m Påven åker ju MB.

Vad hade BMW eller Audi 1963 när MB hade sin 600?
http://autoweteran.w.interia.pl/Mercede … ullman.jpg

Där är en pansarkryssare av rang! PÅ dom bilarna ansåg mercedes att om det räcker med 4 skruv, så använder vi 12... tongue

Dedär är riktig superkvalité! Finns nog inget bättre någonsin byggt, och kommer nog aldrig byggas igen... Tänk vad produktionskostnaden hade varit på exakt samma bil idag yikes Vägde dom 2,7 ton eller va de va?

Audi fanns väll knapp ens då? Hette väll DKW/Autounion då och gjorde små jävla tvåtaktade bubbelbilar tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Baron
184 Inlägg
27 september 2010
#109
AcesHigh666 skrev:
Nick666 skrev:
M@sken skrev:

SUBARU WRX STI är snabbare runt ringen än Cadillacen. 07.55 har den kört. och nej dem har inte samma klass som moderna BMW eller Mercedes..

och Dodge Viper ACR gör det på 7:22, vad vill du säga med det ??

Om du inte tar inlägget ur kontext så borde du hängt med på att han rättade till hans påstående om att CTS-V var den snabbaste serieproducerade  4 dörrarsbilen runt ringen... och inget annat.

tänkte väll eftersom den subaro tiden stod på icke gatlegal bil


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
27 september 2010
#110
dadooo skrev:
Team-Adolfsson skrev:
snabbläste igenom tråden lite och ni som tycker att jänkarna gör så tunga bilar tror inte ni vet vad ni snackar om redigt ?

mercedes blev förbjudna att bygga bilar under 60-70 talet pga Mercedessjukan
deras bilar va så tunga att när dom krockade var det garanterat att motparten dock pga att mercedesen var så sjukt tung.
vi har en trans am 74a skattevikten på den ligger på 1840kg våran mercedes 300D W124 87a ligger på 1890kg
så jänkare är inte speciellt tunga bilar
dom känns däremot tunga pga av den gungiga gången och värdelösa väghållningen.
sen finns det ju jänk med riktigt vass väghållning titta på vette c6 ingen dålig bil i kurvona.
jag är 110% mercedes frälst MEN jag har inget emot andra bilsorter speciellt inte jänkare då det är sjukt goa bilar att åka i även fast man kan bli lite sjösjuk wink
men att kalla en jänk för lyx hm nja det är som att kalla en volvo för sportbil

Såg även att någon frågade varför dom inte hade elhissar o ac i W123an
både elhissar och AC fanns som tillval på 123 karossen
hur många bilar har haft eltaklucka som standard sedan 70 talet ? .
Mercedes har haft sina dåliga sidor med rost och generalras MEN dom har åttagit sig problemen och fixat det åt kunden.
såg även att någon klankade ner på 190 alltså C klassen
C klassen är mercedes svenssons variant den jämfördes med BMWs 3 serie E30
E klassen är en direktörs bil ungefär en lite finare bil som en vanlig svenssons knappt hade råd med när den kom ut nyare E klass är mer en familjebil
S klassen därimot är mercedes lyxskepp en bil som har det mesta i utrustningsväg och kan lätt sägas att det är en lyxbil då det är en renodlad lyxbil.

kan säga att BMW har ingen sådan lyxstämpel som mercedes då BMW mest inriktat sig på att bygga en bil som är sjukt rolig att köra och inriktat sig på väghållning körupplevelse samt kvalite
sen har man ju BMWs 7 serie som är deras lyxbil som många andra tillverkare så gör även BMW en lite lyxigare bil som är jämförbar med Mercedes S klass.

jobbigt o skriva o ursäkta för att de inte finns punkt o stavfel o skit men men

säger så här alla bilar har något fel ingen är perfekt.
och man ska va glad för att alla inte åker runt i en volvo 240/740 hur kul hade det varit då ?

sen är de så att du gämför med trans am ...kollar du på cadillac deville seville eller va de heter ..eldorado så skarru se på vikt !!!!

Du jämför fullsize med midsize (tyskarna)... Jämför lika stora bilar så blir det mer rättvisande. Har inte merca nån "sportbil" som väger dryga 2 ton? Ser du sen till Cadillacs flaggskepp på 5.70 lång och dryga 2 bred med big block och annat myspys vilket landar på 2.7 ton så tycker jag ändå det är rätt acceptabelt.
Senast redigerat av TenZer (27 september 2010)

Rock'n Roll

212 Inlägg
27 september 2010
#111
Noxxer skrev:
Har inte läst hela tråden men tycker iaf BMW inte är ett riktigt lyxmärke. 7 serien är väll det enda som kan förknippas med riktig lyx hos BMW. Det är inte alltför ofta man ser en fullutrustad 7serie rulla på vägarna.

5serien är fortfarande svensson bil. 6serien ligger väll mitt imellan.

Mercedes ser jag därimot som ett lite lyxigare märke.

Men jag tycker tyska bilar håller absolut högst kvalitet för mig.

Har du testat nya 5-serien? Kan säga att jag inte hade nått att anmärka på (förutom priset på 810.000:- för en 530d) Den delar ju stora delar med just 7-serien


Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 september 2010
#112
Team-Adolfsson skrev:
snabbläste igenom tråden lite och ni som tycker att jänkarna gör så tunga bilar tror inte ni vet vad ni snackar om redigt ?

mercedes blev förbjudna att bygga bilar under 60-70 talet pga Mercedessjukan
deras bilar va så tunga att när dom krockade var det garanterat att motparten dock pga att mercedesen var så sjukt tung.
vi har en trans am 74a skattevikten på den ligger på 1840kg våran mercedes 300D W124 87a ligger på 1890kg
så jänkare är inte speciellt tunga bilar
dom känns däremot tunga pga av den gungiga gången och värdelösa väghållningen.
sen finns det ju jänk med riktigt vass väghållning titta på vette c6 ingen dålig bil i kurvona.
jag är 110% mercedes frälst MEN jag har inget emot andra bilsorter speciellt inte jänkare då det är sjukt goa bilar att åka i även fast man kan bli lite sjösjuk wink
men att kalla en jänk för lyx hm nja det är som att kalla en volvo för sportbil

Såg även att någon frågade varför dom inte hade elhissar o ac i W123an
både elhissar och AC fanns som tillval på 123 karossen
hur många bilar har haft eltaklucka som standard sedan 70 talet ? .
Mercedes har haft sina dåliga sidor med rost och generalras MEN dom har åttagit sig problemen och fixat det åt kunden.
såg även att någon klankade ner på 190 alltså C klassen
C klassen är mercedes svenssons variant den jämfördes med BMWs 3 serie E30
E klassen är en direktörs bil ungefär en lite finare bil som en vanlig svenssons knappt hade råd med när den kom ut nyare E klass är mer en familjebil
S klassen därimot är mercedes lyxskepp en bil som har det mesta i utrustningsväg och kan lätt sägas att det är en lyxbil då det är en renodlad lyxbil.

kan säga att BMW har ingen sådan lyxstämpel som mercedes då BMW mest inriktat sig på att bygga en bil som är sjukt rolig att köra och inriktat sig på väghållning körupplevelse samt kvalite
sen har man ju BMWs 7 serie som är deras lyxbil som många andra tillverkare så gör även BMW en lite lyxigare bil som är jämförbar med Mercedes S klass.

jobbigt o skriva o ursäkta för att de inte finns punkt o stavfel o skit men men

säger så här alla bilar har något fel ingen är perfekt.
och man ska va glad för att alla inte åker runt i en volvo 240/740 hur kul hade det varit då ?

Angående det fetstilta måste du har missat någonting, att ta ansvar för problemet var precis vad Mercedes inte gjorde och det är nog snarare det som slitit så hårt på Mercedes varumärke än att rost skulle vara orsaken.

Utan det har varit just detta bemötande, att återförsäljarna har gjort allt för att undvika att behöva reparera bilarna som gjort Mercedes kunder så missnöjda. Så gott som alla märken har i sin rostskyddsgaranti en klausul som säger att garantin täcker genomrostning inifrån. Få återförsäljare anammar den, Mercedes höll stenhårt på den.

Var bilen inom garanti var "påslag" ett favoritord hos handlarna, vilket i grunden innebär att tex. en repa, stenskott eller liknande men skillnaden är att MB använde den lite väl mycket. Det är lite svårt att skylla bort rost runt/i dörrkanter, bakruteramar eller runt låset på bakluckan på stenskott men Mercedes försökte. Jag har själv fått rost under en gummilist (som inte syntes utifrån) klassad som påslag och förstår inte än idag hur det skulle gått till...

Har en nära bekant som var VD hos Mercedes-återförsäljaren i stan från mitten 90-talet tills för fem år sedan kanske. Vi kan väl säga som så här att attityden från tillverkaren var underförstått att alla fall där det var möjligt att slinka undan skulle man göra så, och eftersom få om ens några Mercedes rostade inifrån och ut gick verkstadskillarna ut, tryckte fingret mot rostskadan och förklarade för kunden att "Garanti gäller ej, i så fall skulle jag kunna trycka fingret genom plåten här".

Sedan var det i de flesta fall upp till kunden att bråka för att få någon reparation, och det var som sagt troligtvis detta tillsammans med A-klass-vurpan och andra Mercedes-grodor som gjorde att kunderna tappade förtroendet för märket och Mercedes hade/har bottenresultat i ägarundersökningar.

För övrigt gjorde Bmw lyxbilar långt innan 7-serie och att Bmw "blev" en lyxbilstillverkare på 80-talet är lite skevt; Bmw var en tillverkare med status tidigare än så och ett exempel är 501/502 andra exempel är mellankrigstidens sportvagnar. 60-talet var däremot präglat av ett Bmw i djup ekonomisk kris, vägen ur detta var för att generalisera den lilla körglada 02-serien och först här grundades Bmw´s status som en sportig bil på allvar och grunden lades till det märket är idag.

Men långt tidigare var Bmw ett bilmärke "utöver det vanliga".
Senast redigerat av Rquired (27 september 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 september 2010
#113
skalman1 skrev:
Det där med rosten känner jag till lite.
Mina föräldrar hade för några år sedan en merca w210 som var superfin.
Men grannen jobbade hos mercedes och bad dom kolla överkanten på dörrarna vid gummilisten om det fanns rost, och det gjorde det ju mycket riktigt.
Som tur var så var detta lite innan det blev kännt så dom fick alla dörrar och bakluckan bytta utan problem, trots tom servicebok osv.

Dock så lyckades dom ju inte så bra med att montera dom nya dörrarna för det regnade in i bilen sedan och elhissknapparna ramlade in i dörren osv.

Är förmodligen inget konstigt med det, ovanstående kom nog mer i samband med att MB insåg att det var ett problem. Att man får klagomål på ett par bilar förväntar sig sannolikt alla biltillverkare, men när kanske varannan Mercedes-ägare krävde reparation drog förmodligen revisorerna i nödbromsen.

Jag spekulerar bara, klart är däremot att Mercedes inte hanterat sina barnsjukdomar särskilt väl de senaste 15 åren. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Saabifierad
2 031 Inlägg
27 september 2010
#114
Underbar tråd big_smile Hoppas att inte moderatorerna går in och förstör som det brukar vara här på garaget.org hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

2 182 Inlägg
27 september 2010
#115
Måste dra lite i handbromsen och fråga vad för amerikanska bilar folk här har kört?
Har de kört en premium bil eller en lågbudget bil, Chevrolet är ju inte direkt samma som en Lincoln.

Som att jämföra Volvo och BMW, två helt olika bilar där BMW är bättre på det mesta.

(Väntar på att attakeras av Volvo fantaster)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
28 september 2010
#116
Niklas1987 skrev:
Måste dra lite i handbromsen och fråga vad för amerikanska bilar folk här har kört?
Har de kört en premium bil eller en lågbudget bil, Chevrolet är ju inte direkt samma som en Lincoln.

Som att jämföra Volvo och BMW, två helt olika bilar där BMW är bättre på det mesta.

(Väntar på att attakeras av Volvo fantaster)

Har haft ett antal Lincoln's och det är fan det bekvämaste man kan åka, utan att överdriva.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
28 september 2010
#117
Ämnet verkar även vara hett på fler forum tongue

https://www.flashback.org/t1308484

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

1 101 Inlägg
28 september 2010
#118
IceEyes skrev:
Ämnet verkar även vara hett på fler forum tongue

https://www.flashback.org/t1308484

Haha flashback i ett nötskal!

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

V-Power
1 186 Inlägg
28 september 2010
#119
Diesel_77 skrev:
Varför får alla för sej att Mercedes och BMW är lyxiga bilar?
Nu menar jag inte att dom är snik, men jag undrar varför folk köper tyska lyxbilar för ca 200 tusen, men inte en amerikansk bil för 200 tusen? Det är ju mer komfort och lyx i en amerikansk bil. Alltså mer bil för pengarna. Varför köper inte dagens folk amerikanska bilar då dom är t.o.m billigare och man får mer bil för pengarna?

Cadillac vs mercedes t.ex.

Alla kan inte vara födda med den känslan för bilar som kan avgöra vad som är skit och vad som är en ordentlig bil.

BMW, Mercedes, Porsche... du hittar ingen amerikanare som är i närheten när det gäller lyx, kvalité, komfort och känsla.

När det gäller Porsche hittar du heller ingen amerikanare som är snabbare.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Ointresserad.
936 Inlägg
28 september 2010
#120
Woojen skrev:
IceEyes skrev:
Ämnet verkar även vara hett på fler forum tongue

https://www.flashback.org/t1308484

Haha flashback i ett nötskal!

Fan va efterbliven killen är som påstår att en cheva van har bra väghållning...

Ös på lite i en rondell så ligger man på taket.

Teabag appreciation club.


Sök