beda skrev:
RobertS skrev:
WankelN skrev:
Så endast Ferrari/Lambo/Porsche som räknas som SPORTBIL då alltså? Tror inte Martin letar efter en Koenigsegg direkt

Men håller med, sportighet går före komfort i en sportbil. Peace!
Absolut räknas de som sportbilar men det gör många andra bilar som kostar 50000 också. Däremot så måste du väl hålla med om att en bmw 3-serie inte är en sportbil? Inte ens en 318IS är en sportbil MEN det är en jävligt underskattad banbil, men någon sportbil är den inte. Ska man kalla S4, S60r och saab 9-3 för sportbil så finns det ju i princip bara sportbilar i världen.
Definitionen sportbil är för mig en bil med bra effekt/vikt förhållande, där kilona är placerade på rätt ställe och på så få ställen som möjligt.
Killen frågade sportbil glöm inte det, även om en 328 är rolig.
200SX kan jag inte säga något om åkt med en en gång och den är säkert en skitkul bil, sen att det fått oförtjänt mycket kritik för vevlagerras är en annan femma. Dessutom är det enkelt fixat så riskerna för ras är lika stora som vilken annan biljäkel som helst
Trevlig kväll på er

Så en M3 e36 är alltså inte en sportbil?
Alla definerar sportbil på sitt vis. Enligt mig är E36 M3 ingen sportbil, utan snarare en kvick mellanklassare/familjebil med fina köregenskaper.
Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone