_DamnIt´s ljudhörna - MDS/Pioneer/SPL Dynamics

Bilen krockad, skrotad och projektet slut.
  • 26 Följare
  • 52 336 Visningar
  • Projektet avslutat 13 maj 2013
_DamnIt R1 driver!
20 januari 2011 · 5 128 Inlägg

Hehe, får se när jag kommer igång! smile Kommer bli mycket nu med att flytta, sen måste jag städa garaget så jag har någonstans att bygga.. Men ska försöka komma igång så snart som möjligt! smile

racer-putte
20 januari 2011 · 6 558 Inlägg

FIIIIIN  nu blire 6.5or på bräda då  tongue de får plats lätt big_smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
_DamnIt R1 driver!
20 januari 2011 · 5 128 Inlägg

Haha, nu ska vi inte överdriva! tongue Dock kommer jag (troligtvis om jag får pengar till det) att köra samma set-up som christoffer kör. 3.5" i brädan, och 6,5" i dörrarna tongue

racer-putte
20 januari 2011 · 6 558 Inlägg

_DamnIt skrev:
Haha, nu ska vi inte överdriva! tongue Dock kommer jag (troligtvis om jag får pengar till det) att köra samma set-up som christoffer kör. 3.5" i brädan, och 6,5" i dörrarna tongue

ahhh de duger de å tongue  fast ja ha lyckats böka dit 5.25orna ida ja big_smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
_DamnIt R1 driver!
20 januari 2011 · 5 128 Inlägg

Men jag är bekväm! roll Plus, vill inte det ska synas så tydligt, då jag kommer flytta till byns lite sämre område tongue Inbrott? Nej tack roll lol

Vad duktig du är då putte! Upp med bilder! wink

racer-putte
20 januari 2011 · 6 558 Inlägg

_DamnIt skrev:
Men jag är bekväm! roll Plus, vill inte det ska synas så tydligt, då jag kommer flytta till byns lite sämre område tongue Inbrott? Nej tack roll lol

Vad duktig du är då putte! Upp med bilder! wink

gört själv tongue

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Frippe_L Gladen Audio
20 januari 2011 · 2 388 Inlägg

_DamnIt skrev:
Haha, nu ska vi inte överdriva! tongue Dock kommer jag (troligtvis om jag får pengar till det) att köra samma set-up som christoffer kör. 3.5" i brädan, och 6,5" i dörrarna tongue

Köpa mina Amega? plockade ut dem igår för ombyggnad till 4" kit.

Lät kanon i dem org uttagen.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
_DamnIt R1 driver!
20 januari 2011 · 5 128 Inlägg

racer-putte skrev:

_DamnIt skrev:
Men jag är bekväm! roll Plus, vill inte det ska synas så tydligt, då jag kommer flytta till byns lite sämre område tongue Inbrott? Nej tack roll lol

Vad duktig du är då putte! Upp med bilder! wink

gört själv tongue

Vill inte! wink

Frippe_L skrev:

_DamnIt skrev:
Haha, nu ska vi inte överdriva! tongue Dock kommer jag (troligtvis om jag får pengar till det) att köra samma set-up som christoffer kör. 3.5" i brädan, och 6,5" i dörrarna tongue

Köpa mina Amega? plockade ut dem igår för ombyggnad till 4" kit.

Lät kanon i dem org uttagen.

Hade jag gärna gjort, men kan inte nu. Dåligt med cash nu när jag ska flytta. Men tack ändå! smile

bolle_
20 januari 2011 · 138 Inlägg

Härligt med fler som bygger i 9-5er.big_smilebig_smile  Och självklart att du ska klämma in 6.5" i brädan.smile Finns kanske lite inspiration i min tråd.smile

Scanspeak|N-core|Pioneer|Genesis
Projekt tråden
_DamnIt R1 driver!
20 januari 2011 · 5 128 Inlägg

Haha, jag vill det ska se original ut ju tongue Så är helt enkelt för jävla bekväm för att slakta brädan! big_smile Plus, bilen används i stort sett dagligen, så blir svårt att göra för drastiska ombyggnader! smile Men ska helt klart kolla i din tråd och se om man blir inspirerad! smile

_DamnIt R1 driver!
12 april 2011 · 5 128 Inlägg

Varit tyst här nu väldigt länge tycker jag! Tänkte att jag kan uppdatera lite med hur planerna ser ut nu, det som faktiskt är bestämt!

HU - Alpine, ingen bestämd modell

Framsystem: Amega Q-Cox 3,5" i brädan
                   Amega RQ6 i dörrarna

Bas: Digital Design, ska bara hitta lämplig storlek och med dubbla 2ohms spolar

Slutsteg: SPL Dynamics ICE 1500.1 till bas
             SPL Dynamics ICE 150.4 till framsystemet

Alla komponenter kommer köpas in efterhand som pengarna rullar in. Håller på att sälja av lite gamla prylar nu för att finansiera lite nya inköp, och först på listan står nog slutsteg till framsystem!

Ska även försöka börja bygga lite i bagaget på bilen igen, så man kan få in batterier så dom underhållsladdas, och få en lite bättre helhet i det hela!

Projektet kommer gå sakta framåt, precis som förr, men förhoppningsvis ska det hända lite mer nu! smile

Stay tuned!

Frippe_L Gladen Audio
12 april 2011 · 2 388 Inlägg

_DamnIt skrev:
Varit tyst här nu väldigt länge tycker jag! Tänkte att jag kan uppdatera lite med hur planerna ser ut nu, det som faktiskt är bestämt!

HU - Alpine, ingen bestämd modell

Framsystem: Amega Q-Cox 3,5" i brädan
                   Amega RQ6 i dörrarna

Bas: Digital Design, ska bara hitta lämplig storlek och med dubbla 2ohms spolar

Slutsteg: SPL Dynamics ICE 1500.1 till bas
             SPL Dynamics ICE 150.4 till framsystemet

Alla komponenter kommer köpas in efterhand som pengarna rullar in. Håller på att sälja av lite gamla prylar nu för att finansiera lite nya inköp, och först på listan står nog slutsteg till framsystem!

Ska även försöka börja bygga lite i bagaget på bilen igen, så man kan få in batterier så dom underhållsladdas, och få en lite bättre helhet i det hela!

Projektet kommer gå sakta framåt, precis som förr, men förhoppningsvis ska det hända lite mer nu! smile

Stay tuned!

Jag kör nu med SPL´s 4kanalare till dörrar och bräda, funkar bra, har Amega 3,5 koax och DLS RM6.2 midbasar. spelar på med bra drag.
Bas kan jag rekommendera SPL XTR300D2S den tål mkt stryk och lirar det mesta man kastar på den bra.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
_DamnIt R1 driver!
12 april 2011 · 5 128 Inlägg

Kul att veta att kombinationen jag tänkt fram kommer lira ihop iaf!

Får fundera på det med bas lite mer, för är grymt sugen på att testa en DD-bas. Men är ju ett tag kvar innan bas ska införskaffas, så kan ju ske mycket på vägen!

Frippe_L Gladen Audio
12 april 2011 · 2 388 Inlägg

_DamnIt skrev:
Kul att veta att kombinationen jag tänkt fram kommer lira ihop iaf!

Får fundera på det med bas lite mer, för är grymt sugen på att testa en DD-bas. Men är ju ett tag kvar innan bas ska införskaffas, så kan ju ske mycket på vägen!

ja det är bra basar DD, tycker bara dem är så dyra, motsvarande bas är en 3512 med D2-spolar skulle jag räknat med isf.
Amega middarna har ja lagt på hyllan, DLSen låter roligare tycker jag men allt är en smaksak helt klart.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
_DamnIt R1 driver!
12 april 2011 · 5 128 Inlägg

Frippe_L skrev:

_DamnIt skrev:
Kul att veta att kombinationen jag tänkt fram kommer lira ihop iaf!

Får fundera på det med bas lite mer, för är grymt sugen på att testa en DD-bas. Men är ju ett tag kvar innan bas ska införskaffas, så kan ju ske mycket på vägen!

ja det är bra basar DD, tycker bara dem är så dyra, motsvarande bas är en 3512 med D2-spolar skulle jag räknat med isf.
Amega middarna har ja lagt på hyllan, DLSen låter roligare tycker jag men allt är en smaksak helt klart.

Jo, det är dom ju! Men får se hur det ser ut när det är aktuellt! smile

Aha! Jo, alla tycker olika!: )

MSGFidde
22 april 2011 · 115 Inlägg

Detta skall följas smile

Sydeken
8 juni 2011 · 750 Inlägg

ska bli kul att följa projektet, du får säga till om du behöver hjälp sen smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp
Saab 9-3 SE 2,0 t "midnightbAzz" (1998)
Mohawwk BagarN
28 juli 2011 · 1 179 Inlägg

Frippe_L skrev:

_DamnIt skrev:

ChriZtoffer skrev:
Om det är kortare till batteriets minuspol än till chassit så är det klart du ska jorda i batteriet! smile Fram med gasbrännaren och löd fast kablarna i dom där polskorna nu å så dom sitter riktigt. wink

Hade faktiskt tänkt att dränka in håligheten ordentligt med en jäkla massa lödtenn, och bränna som sören så det verkligen är välfyllt och bra med kontakt! smile Men då kan jag genast sätta mig ner och plita fast andra skon i andra halvan av kabeln, va ju kul med såna här polskor! lol

EXO är en jävel på o förklara hur man ska göra det rätt.

http://www.youtube.com/watch?v=FEWuCI-h-Mo

Löda känns jobbigt.. Tar pappas kabelskopress som klarar upp till 110mm2 (tror jag..) den funkar utmärkt big_smile och sen antingen krympslang eller eltejp smile

Volkswagen Caddy Maxi "Daily driver" (2012)
_DamnIt R1 driver!
28 juli 2011 · 5 128 Inlägg

Men löda är en väligt bra extra säkerhet! Så pressa, löda och bra krympslang så håller det, och med maximal kontakt!

Mohawwk BagarN
29 juli 2011 · 1 179 Inlägg

_DamnIt skrev:
Men löda är en väligt bra extra säkerhet! Så pressa, löda och bra krympslang så håller det, och med maximal kontakt!

Jo det är de säkert smile
Sant.. Blir väll till nästa bygge smile

Volkswagen Caddy Maxi "Daily driver" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang