_DamnIt´s ljudhörna - MDS/Pioneer/SPL Dynamics

Bilen krockad, skrotad och projektet slut.
  • 26 Följare
  • 52 332 Visningar
  • Projektet avslutat 13 maj 2013
ChriZtoffer GAS democar 2018!
29 juli 2011 · 8 744 Inlägg

Fast om man pressar riktigt så behöver man inte löda, eller rättare sagt då kan man inte löda. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
_DamnIt R1 driver!
30 juli 2011 · 5 128 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Fast om man pressar riktigt så behöver man inte löda, eller rättare sagt då kan man inte löda. wink

Du har så rätt så! smile Men om man är som mig och är värdelös på att pressa, så är det bra att löda smile

ChriZtoffer GAS democar 2018!
31 juli 2011 · 8 744 Inlägg

Japp då löder man istället. smile Det brukar jag också göra då jag inte har någon riktigt bra kabelskotång, tyvärr ingen gasbrännare heller sen gasen tog slut...

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
_DamnIt R1 driver!
31 juli 2011 · 5 128 Inlägg

Jag köpte den från biltema där man slår ihop kabelskorna, men tycker inte den är så bra. Kanske för att jag inte hade hårt underlag? Men löder man dessutom så lär det ju aldrig släppa igen! smile

Mohawwk BagarN
31 juli 2011 · 1 179 Inlägg

_DamnIt skrev:
Jag köpte den från biltema där man slår ihop kabelskorna, men tycker inte den är så bra. Kanske för att jag inte hade hårt underlag? Men löder man dessutom så lär det ju aldrig släppa igen! smile

Jag har testat den och tycker som dig att den inte är så bra.. Pappa fixa en "liten" kabelskotång, den klarar upp till 70mm2 och är väll en 50cm lång, den är helt underbar! Sen att den kosta runt 2000kr det är en annan sak....

Volkswagen Caddy Maxi "Daily driver" (2012)
_DamnIt R1 driver!
31 juli 2011 · 5 128 Inlägg

Bra prylar kostar oftast där efter! Men denna duger bra, slår dom lite, och löder resten! smile

Mohawwk BagarN
1 augusti 2011 · 1 179 Inlägg

_DamnIt skrev:
Bra prylar kostar oftast där efter! Men denna duger bra, slår dom lite, och löder resten! smile

Jo dom gör ju de......
Ja det är bra smile

Volkswagen Caddy Maxi "Daily driver" (2012)
Frippe_L Gladen Audio
1 augusti 2011 · 2 388 Inlägg

_DamnIt skrev:
Bra prylar kostar oftast där efter! Men denna duger bra, slår dom lite, och löder resten! smile

Den stora kabelskotången från Bt för 5-600kr funkar bra att pressa 50mm2 rörkabelskor med iaf, jag har inte testat själv men "Stickan" här på gorg har pressat en jäkla massa såna med den.
Då behöver man inte löda heller.

Själv använder jag Skyllermarks kabelskopress/tång men det är bara för jag får låna dem när jag vill, dem kosta typ 4-5k o det finns bra mkt roligare saker att lägga dem på :-)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
_DamnIt R1 driver!
1 augusti 2011 · 5 128 Inlägg

Frippe_L skrev:

_DamnIt skrev:
Bra prylar kostar oftast där efter! Men denna duger bra, slår dom lite, och löder resten! smile

Den stora kabelskotången från Bt för 5-600kr funkar bra att pressa 50mm2 rörkabelskor med iaf, jag har inte testat själv men "Stickan" här på gorg har pressat en jäkla massa såna med den.
Då behöver man inte löda heller.

Själv använder jag Skyllermarks kabelskopress/tång men det är bara för jag får låna dem när jag vill, dem kosta typ 4-5k o det finns bra mkt roligare saker att lägga dem på :-)

Va riktig fattiglapp när jag köpte min, så tyckte att den verkade bättre än skruvstäd/polygriptänger och liknande. Men kanske inte använder den rätt bara. Men duger om man säkerhetslöder lite med smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang