2488
Sök

Av med körkort 145 på 110 väg

German Engineering
9 083 Inlägg
30 september 2010
Krist skrev:
Jimmylainen skrev:
Krist skrev:
Brorsan smet i sin r1'a från polisen, vurpa efter 5km, och där kommer polisen å plockar honom och vad som är kvar av bågen. 33 månader av me kortet och feta böter va de

Häftigt...... ?

Tycker du de? De ja menar är att, alla blir av me kortet förr eller senare. Vänta å se, dina 6? månader är inget, vänta 33 månader är en helt annan femma.

Stor i mun jimmy.

Så du menar att jag som har kört lagligt i 2.5 år blir av med kortet?

Mvh
Senast redigerat av CarpeDiem (30 september 2010)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Aldrig nöjd
804 Inlägg
30 september 2010
HalfShell skrev:
Masquerade skrev:
Krist skrev:
De ja menar är att, alla blir av me kortet förr eller senare.

Dummaste jag läst på väldigt länge. Alla kör inte som idioter.

Man behöver inte köra som en idiot för att bli tagen av snuten, oftast är det bara fel plats vid fel tid och lite för fort. Man litar ju på sitt eget omdöme, klart att man kan ligga i 130 på motorväg, utan några som helst problem. 130-140 är ju fan standard på E6an Malmö-Helsingborg.

Ligger du i 130 på en 110-väg blir du inte av med kortet. Inte heller om du ligger i 140 på en 120-väg. Man är på fel plats vid fel tilfälle om man får en bot, blir man av med kortet så kör man som en idiot i min bok. Det finns ju en anledning till att kortet dras - Är man så ansvarslös hör man inte hemma på vägarna.

Livet är för kort för att äga Volvo.

German Engineering
9 083 Inlägg
30 september 2010
Masquerade skrev:
HalfShell skrev:
Masquerade skrev:

Dummaste jag läst på väldigt länge. Alla kör inte som idioter.

Man behöver inte köra som en idiot för att bli tagen av snuten, oftast är det bara fel plats vid fel tid och lite för fort. Man litar ju på sitt eget omdöme, klart att man kan ligga i 130 på motorväg, utan några som helst problem. 130-140 är ju fan standard på E6an Malmö-Helsingborg.

Ligger du i 130 på en 110-väg blir du inte av med kortet. Inte heller om du ligger i 140 på en 120-väg. Man är på fel plats vid fel tilfälle om man får en bot, blir man av med kortet så kör man som en idiot i min bok. Det finns ju en anledning till att kortet dras - Är man så ansvarslös hör man inte hemma på vägarna.

Håller fullständigt med.

Mvh

8 890 Inlägg
30 september 2010
Krist skrev:
Jimmylainen skrev:
Krist skrev:
Brorsan smet i sin r1'a från polisen, vurpa efter 5km, och där kommer polisen å plockar honom och vad som är kvar av bågen. 33 månader av me kortet och feta böter va de

Häftigt...... ?

Tycker du de? De ja menar är att, alla blir av me kortet förr eller senare. Vänta å se, dina 6? månader är inget, vänta 33 månader är en helt annan femma.

Stor i mun jimmy.

Att alla blir av med körkortet förr eller senare stämmer inte, vet dom som haft sina körkort i 50-60 år. Själv har jag bara haft mitt i 28 år.

Hur länge TS får vänta innan han kan ta sitt körkort på nytt kan bara Transportstyrelsen svara på vi övriga kan bara spekulera.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

183 Inlägg
30 september 2010
Fattar inte hur folk som åker fast när dom kör 160 på 90 väg, är det av fartkameran? har ni en sådan fart och ser polisen då ska man ju inte ens bromsa.

731 Inlägg
30 september 2010
poont skrev:
Fattar inte hur folk som åker fast när dom kör 160 på 90 väg, är det av fartkameran? har ni en sådan fart och ser polisen då ska man ju inte ens bromsa.

Beror lite på vad du har för bil. Har du en golf 2a som toppar 160 kommer snuten ifatt dig på 2 röda. men har du en bil som gör 250+ är det bara dra plattan i botten om tillfället är rätt. Du har ju inte så mycket att förlora.. Som sagt, deras bilar går nog 230+ minst.

1 319 Inlägg
30 september 2010
hardrox skrev:
poont skrev:

Beror lite på vad du har för bil. Har du en golf 2a som toppar 160 kommer snuten ifatt dig på 2 röda. men har du en bil som gör 250+ är det bara dra plattan i botten om tillfället är rätt. Du har ju inte så mycket att förlora.. Som sagt, deras bilar går nog 230+ minst.

+ de kan påkalla fri väg, skicka ut fler bilar som är längre fram än vad de själva är, osv..

_----------'

183 Inlägg
30 september 2010
hardrox skrev:
poont skrev:

Jo, det är sant, men är det mycket trafik man ju polisen avblåsa med tanke på faran för andra trafikanter. Men hade jag kört 160 på 90 väg, hade jag inte stannat, och här där jag bor tar det typ 20 min innan dom får förstärkning.. <.<

731 Inlägg
30 september 2010
Haha lite skillnad i stockholm då kan jag tänka mig big_smile

German Engineering
9 083 Inlägg
30 september 2010
hardrox skrev:
Haha lite skillnad i stockholm då kan jag tänka mig big_smile

Haha sant tongue

Mvh

72 Inlägg
30 september 2010
poont skrev:

Kommer polisen upp i backspegeln med en likvärdig civilbil så tycker jag iallafall att det är smartare att stanna och ta sitt straff än att riskera både värre straff och sitt liv genom att försöka "köra ifrån" dom.

Svartlistad
446 Inlägg
30 september 2010
Heed skrev:
poont skrev:

Kommer polisen upp i backspegeln med en likvärdig civilbil så tycker jag iallafall att det är smartare att stanna och ta sitt straff än att riskera både värre straff och sitt liv genom att försöka "köra ifrån" dom.

I dom fallen jag kör fort, så ser man tydligt ifall det kommer en civilpolis bakifrån.
då är det bara stå på bromsen till laglig hastighet så dom får ligga i arslet och stressa en....

595 Inlägg
30 september 2010
Det är "bara" att ha uppsikt så brukar man klara sig.. Själv är jag jäkligt passiv när jag har en Svart V70, 9-5a eller liknande i arslet.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
30 september 2010
Innan alla småmuppar börjar propagera hur coolt det är att köra ifrån polisen bör man ha i åtanke hur det känns att köra ihjäl en annan människa för att försöka rädda sitt körkort. Körkortet kan man ta om men inte nån annans liv.

Har själv varit inblandad i en kollision där ett liv släcktes. Dock ej mitt fel men fan vet hur man hade mått om man själv var vållande och dessutom på flykt från polisen.

Det blir liksom inte värt det längre, men då är det försent...

20 Inlägg
30 september 2010
Jag blev av med kortet för två år sedan då jag körde i 143 km/h på 110väg.
Hade prövotid så blev av med körkortet och fick ta om det två månader efter fortkörningstillfället!
Så skulle bli förvånad om du inte skulle få ta om körkortet.
Tyvärr.

731 Inlägg
30 september 2010
Är det inte så med prövotid att det räcker med att du kör 115 på 110 så tappar du kortet? Det som är grejen med kortet på prov, eller jag missuppfattat något?

595 Inlägg
30 september 2010
hardrox skrev:
Är det inte så med prövotid att det räcker med att du kör 115 på 110 så tappar du kortet? Det som är grejen med kortet på prov, eller jag missuppfattat något?

Du har missuppfattat det hela. Du har EXAKT samma gränser med prövotid som utan. Skillanden är att du måste köra upp osv igen när du har prövotid. Utan prövo får du tillbaka kortet utan att köra upp o skriva.

20 Inlägg
30 september 2010
Nej så är det inte.
Om jag i mitt fall (143/110väg) ej hade haft prövotid så hade jag fått tillbaka körkortet efter två månader, men eftersom jag hade prövotid så fick jag ta om detta efter två månader.
Annars är det alltid samma regler och lagar som gäller för de som har och inte har prövotid.

1 738 Inlägg
30 september 2010
Jimmylainen skrev:
Krist skrev:

Häftigt...... ?

Jag tror inte du fattade vinkeln jimmy, Det krist säger är att man ska få en uppfattning "HUR" lång tid det kan ta innan man får börja ta om körkortet / eller kan bli av med körkortet m.m även efterföljden av det hela!
Efter som han nu frågade hur lång tid det kunde ta innan han fick börja ta om körkortet igen så gav ju krist EN uppfattning! Sen är är ju inte alla fall densamma!! Han ville inte bevisa att sin bror var häftig fattar du väll själv??

Tänk lite innan du skriver!

Och till er som säger att man ska söka efter en tråd med samma inehåll innan man lägger upp! Tråden kan ju heta vad F*N som helst, han kanske även har sökt efter samma tråd men inte hittat nåt. Det finns ju liksom ingen kategori man kan välja för att få fram det man söker! Och om det nu ligger uppe 100 likadana trådar o det är bara 1 som syns ( diskuteras för tillfället), vad stör det er? ni har en pil längst upp i vänstra hörnet som tar er tillbaka så ni slipper se tråden, så slipper vi som försöker hjälpa killen se era dumma komentarer!!!!!!

5 198 Inlägg
30 september 2010
jimmy-124 skrev:
Heed skrev:
poont skrev:

I dom fallen jag kör fort, så ser man tydligt ifall det kommer en civilpolis bakifrån.
då är det bara stå på bromsen till laglig hastighet så dom får ligga i arslet och stressa en....

Så du menar att du hellre sitter och tittar i backspegeln när du ligger 160+ ? .När dom kommit upp bakom dej så spelar det ingen roll att du bromsar ner, dom har redan din hastighet.

Sök