Du har nog i vilket fall som helst inte 170 hästar... eftersom du inte har det på papper nånstans så fattar jag inte vad det är som gör att du tror att du har 170 pållar under guven.. och viss även om du har en B280 så den fortfarande inte på 170 hästar, den ligger runt samma som alla dom andra.. 156hk... B280F har elektronisk insprutning och ca 156 hästar den åxå...
Jag har letat i all min dokumentation från alla 760 jag har haft.. som inte följde med i bilarna och det finns en motor som verkligen heter B280E och det är den motorn som vi kallar för B28E.... ingen skillnad alls...
För att styrka det du säger så lär du måsta komma fram med nåt typ av bevis... jag kvarstår att du har en vanlig motor med 156hästar... och skulle du ha nån konstig exprimentmotor så skulle nog bilen stå på Volvomuseeum...
Det är såklart möjligt att du kan ha nån annan typ av motor... men som man kan se är den reggad med 156 hästar och inte speciellt troligt att det är så..
Angående B28 och B280...
B280E (156 hk, ingen katalysator) kom 1987 och ersattes sedan av B280F (147 hk, katalysator) under 1988! B280E och B280F fanns parallellt under 1988 beroende på om kunden ville ha katalysator eller ej!
Skillnaden mellan B27/B28 och B280 är bl.a. oljekanalerna till toppen, cylinderfodren (B280 har inte dom eländiga fodren som satt i B27/B28) samt en del andra mindre skillnader...
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Du har nog i vilket fall som helst inte 170 hästar... eftersom du inte har det på papper nånstans så fattar jag inte vad det är som gör att du tror att du har 170 pållar under guven.. och viss även om du har en B280 så den fortfarande inte på 170 hästar, den ligger runt samma som alla dom andra.. 156hk... B280F har elektronisk insprutning och ca 156 hästar den åxå...
Jag har letat i all min dokumentation från alla 760 jag har haft.. som inte följde med i bilarna och det finns en motor som verkligen heter B280E och det är den motorn som vi kallar för B28E.... ingen skillnad alls...
För att styrka det du säger så lär du måsta komma fram med nåt typ av bevis... jag kvarstår att du har en vanlig motor med 156hästar... och skulle du ha nån konstig exprimentmotor så skulle nog bilen stå på Volvomuseeum...
Det är såklart möjligt att du kan ha nån annan typ av motor... men som man kan se är den reggad med 156 hästar och inte speciellt troligt att det är så..
Angående B28 och B280...
B280E (156 hk, ingen katalysator) kom 1987 och ersattes sedan av B280F (147 hk, katalysator) under 1988! B280E och B280F fanns parallellt under 1988 beroende på om kunden ville ha katalysator eller ej!
Skillnaden mellan B27/B28 och B280 är bl.a. oljekanalerna till toppen, cylinderfodren (B280 har inte dom eländiga fodren som satt i B27/B28) samt en del andra mindre skillnader...
//Brådhis
Jodå.. det visste vi redan... men alltid bra med lite info..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Ja jag funderade på turbo i en 760 engång.. alltså inget seriöst.. bara undersökte möjligheterna.. och eftersom avgasröret går över sprängkåpan mellan motor och torped så skulle det vara lättast att placera en turbo där... vet dock inte hur mycket annat man måste göra om man ska konvertera till turbo..
Man måste säkert ändra kammarna för att de ska fundera bra med kammarna för. Är inte så högt insatt i 4-takt trimning för är insnöad på 2-takt. Men har för mig att man måste ha andra öppnings tider om man har en stor turbo för att motverka att all effekt kommer på en gång. Men ni får gärna rätta mig i den frågan
Du måste inte tvunget klabba med kamaxlar när man turbokonverterar. Det är bara att ladda på, såvida motorn håller för det
"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Egentligen en lite fusklagning för är några mm mycket glasfiberspackel men är så jävla tjock plåt i bilen så tror den inte kommer flexa i plåten så det inte spricker. Sedan skulle man behöva svetsa de inte plåtarna med men då måste jag riva ut hela inredningen och tror inte ägaren var så sugen på det.
Snyggt plåtjobb! Tennar du inte plåten eller liknande? Rostgrundar före osv?
tackar. Jag brukar tenna mer seriösa plåtjobb som bensintanker och likande. Men jag har målat under med rostskydda färg sedan ska stolpen sprutas med rostskydds innefrån så det kommer nog inte rosta. Men är kul att tennspackla.
Du har nog i vilket fall som helst inte 170 hästar... eftersom du inte har det på papper nånstans så fattar jag inte vad det är som gör att du tror att du har 170 pållar under guven.. och viss även om du har en B280 så den fortfarande inte på 170 hästar, den ligger runt samma som alla dom andra.. 156hk... B280F har elektronisk insprutning och ca 156 hästar den åxå...
Jag har letat i all min dokumentation från alla 760 jag har haft.. som inte följde med i bilarna och det finns en motor som verkligen heter B280E och det är den motorn som vi kallar för B28E.... ingen skillnad alls...
För att styrka det du säger så lär du måsta komma fram med nåt typ av bevis... jag kvarstår att du har en vanlig motor med 156hästar... och skulle du ha nån konstig exprimentmotor så skulle nog bilen stå på Volvomuseeum...
Det är såklart möjligt att du kan ha nån annan typ av motor... men som man kan se är den reggad med 156 hästar och inte speciellt troligt att det är så..
Angående B28 och B280...
B280E (156 hk, ingen katalysator) kom 1987 och ersattes sedan av B280F (147 hk, katalysator) under 1988! B280E och B280F fanns parallellt under 1988 beroende på om kunden ville ha katalysator eller ej!
Skillnaden mellan B27/B28 och B280 är bl.a. oljekanalerna till toppen, cylinderfodren (B280 har inte dom eländiga fodren som satt i B27/B28) samt en del andra mindre skillnader...
//Brådhis
Jodå.. det visste vi redan... men alltid bra med lite info..
Ah... Sorry! Skummade igenom tråden bara så jag missade det... Såg bara er diskussion på sidan 5 och tänkte förtydliga!
//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (19 januari 2011)
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
min far hade en 760 83 me prv motorn där kolvarna gick igenom blocket. då fick han en splitt ny 170hk version utbytt gratis hos volvo. även att de hände på 90-talet.
denna äckliga prv 6 (enligt mittt tycke) satt även i ''tillbaka till framtiden'' bilen, ''DCM'' eller va heter den?? i standard satt de en vanlig v6 men den fanns även som sport/prototyp då med Turbo! vet ej någon info sida ja läste detta i en bilsport nyhligen:)
DeloreanMotorCompany, DMC-12 hade B28:an med mekanisk insprutning Jag har då aldrig sett någon bild på en Volvo med sexan och turbo.
denna äckliga prv 6 (enligt mittt tycke) satt även i ''tillbaka till framtiden'' bilen, ''DCM'' eller va heter den?? i standard satt de en vanlig v6 men den fanns även som sport/prototyp då med Turbo! vet ej någon info sida ja läste detta i en bilsport nyhligen:)
DeloreanMotorCompany, DMC-12 hade B28:an med mekanisk insprutning Jag har då aldrig sett någon bild på en Volvo med sexan och turbo.
Så kanske bilen heter ; men detaljer
Detaljer, det är grejer det
"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Nu har jag bestämt mig för att bygga en egen bakskärm för det är totalt omöjligt att få tag på nya, Så ska byta all plåt från veckat på skären och neråt. sedan försöka rikta skärmen så mycket som möjligt sedan bygga upp en ny i fräscha plåt.