Volvo 854 VOC/TWR, bygget av en gatreggad racingbil

Alka0512
20 juni 2011 · 474 Inlägg

Hmm.. Tror jag såg denna på parkeringen vid banan i Göteborg nu i helgen? wink
Såg bra ut! Men en sak som jag dock tycker drar ner hela utseendet är när man ser den på lite håll från sidan, sista ljuddämparen ser ut att sitta väldigt lågt i framkant och högt i bakkant, tyckte det såg lite skumt ut bara!
Ut och fixa det nu så får du en fränare bil! wink hehe

//Alex

BMW 540 e34 (1994)
Djo
20 juni 2011 · 10 157 Inlägg

Fränt byge smile och roligt att se den ta form ser ut som en riktig rejser smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
20 juni 2011 · 5 042 Inlägg

ser denna bil nästan varjedag på E20 vid liseberg mellan 16.00 - 17.00 tongue
lika mkt blickar ger jag varje gång ! smile

C H E V R O L E T <3
Fredrik_F11 Member of LowMotion
20 juni 2011 · 1 705 Inlägg

Ser bra ut! Hade inte vågat rejsa mot dig om jag mötte dig haha wink Riktigt råå!! big_smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
BMWteamrennsport
21 juni 2011 · 83 Inlägg

Alka0512 skrev:
Hmm.. Tror jag såg denna på parkeringen vid banan i Göteborg nu i helgen? wink
Såg bra ut! Men en sak som jag dock tycker drar ner hela utseendet är när man ser den på lite håll från sidan, sista ljuddämparen ser ut att sitta väldigt lågt i framkant och högt i bakkant, tyckte det såg lite skumt ut bara!
Ut och fixa det nu så får du en fränare bil! wink hehe

//Alex

Så sant smile Jag skruvade Porsche hela helgen.
Taaack! Tycker själv att det inte ser klokt ut men, Ljuddämparen sitter just där "tillfälligt". Har nämligen nytt rostfritt avgassystem liggandes hemma som bara ska byggas och sedan efter hand så justeras/modifieras dämparen smile

Bygger motor också! smile Måste bara hinna få gjort allt!!
Bilen kommer även synas parkerad vid Falkenbergs Motorbana mellan den 30 Juni - 2 Juli om någon vill se den........

MVH Daniel

Mvh Daniel Reinhard
Follow me on Twitter: DRRMotorsport.
Thanks to: Laptimer.se/Mpre.se/Speedkit.se/JGByggBetong/Byggval i Borås AB/Jörnestrand Bygg AB/Avantit.se/L-m-r.se/Skruvat.se/MJ AUTOMOTIVE/MBFastigheter
BMWteamrennsport
21 juni 2011 · 83 Inlägg

figge_stunter skrev:
Ser bra ut! Hade inte vågat rejsa mot dig om jag mötte dig haha wink Riktigt råå!! big_smile

Taaaack så mycket du! smile Hahah! wink

Mvh Daniel Reinhard
Follow me on Twitter: DRRMotorsport.
Thanks to: Laptimer.se/Mpre.se/Speedkit.se/JGByggBetong/Byggval i Borås AB/Jörnestrand Bygg AB/Avantit.se/L-m-r.se/Skruvat.se/MJ AUTOMOTIVE/MBFastigheter
BMWteamrennsport
21 juni 2011 · 83 Inlägg

Djo skrev:
Fränt byge smile och roligt att se den ta form ser ut som en riktig rejser smile

Taackar så innerligt smile Kul att du uppskattar bilen och förstår att det är en racebil och ingen rallybil som en del tror :S smile

Mvh Daniel Reinhard
Follow me on Twitter: DRRMotorsport.
Thanks to: Laptimer.se/Mpre.se/Speedkit.se/JGByggBetong/Byggval i Borås AB/Jörnestrand Bygg AB/Avantit.se/L-m-r.se/Skruvat.se/MJ AUTOMOTIVE/MBFastigheter
Alka0512
21 juni 2011 · 474 Inlägg

GLTracing skrev:

Alka0512 skrev:
Hmm.. Tror jag såg denna på parkeringen vid banan i Göteborg nu i helgen? wink
Såg bra ut! Men en sak som jag dock tycker drar ner hela utseendet är när man ser den på lite håll från sidan, sista ljuddämparen ser ut att sitta väldigt lågt i framkant och högt i bakkant, tyckte det såg lite skumt ut bara!
Ut och fixa det nu så får du en fränare bil! wink hehe

//Alex

Så sant smile Jag skruvade Porsche hela helgen.
Taaack! Tycker själv att det inte ser klokt ut men, Ljuddämparen sitter just där "tillfälligt". Har nämligen nytt rostfritt avgassystem liggandes hemma som bara ska byggas och sedan efter hand så justeras/modifieras dämparen smile

Bygger motor också! smile Måste bara hinna få gjort allt!!
Bilen kommer även synas parkerad vid Falkenbergs Motorbana mellan den 30 Juni - 2 Juli om någon vill se den........

MVH Daniel

Då såg jag rätt då! Trevligt med fler racemekaniker här, skruvar Stcc jag så.
Okej, tur att du med hade tänkt på det då wink hehe
Vad kommer hända med motorn då? Intressant det här ju! smile
Då får man kanske se den vid falkenberg med då.. trevligt smile

//Alex

BMW 540 e34 (1994)
BMWteamrennsport
21 juni 2011 · 83 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
ser denna bil nästan varjedag på E20 vid liseberg mellan 16.00 - 17.00 tongue
lika mkt blickar ger jag varje gång ! smile

Hahah va najs! smile Hojta te nästa gång du ser mig. Jobbar i Mölndal smile
Hahah kul! Fortsätt gärna ;D

Mvh Daniel Reinhard
Follow me on Twitter: DRRMotorsport.
Thanks to: Laptimer.se/Mpre.se/Speedkit.se/JGByggBetong/Byggval i Borås AB/Jörnestrand Bygg AB/Avantit.se/L-m-r.se/Skruvat.se/MJ AUTOMOTIVE/MBFastigheter
BMWteamrennsport
21 juni 2011 · 83 Inlägg

_aero skrev:
Ny front igen men nu börjar de ju verkligen likna nå smile ska du fixa nån btcc liknande vinge? Kolla gärna in min supertouringfront smile

Japp, Taaack! smile TWR-nederdelen iaf.. Så sant, det skall jag fixa, har dock ny motor och avgassystem att prioritera först smile
Såg denna smile Mycket snyggt med kolfiber!

Mvh Daniel

Mvh Daniel Reinhard
Follow me on Twitter: DRRMotorsport.
Thanks to: Laptimer.se/Mpre.se/Speedkit.se/JGByggBetong/Byggval i Borås AB/Jörnestrand Bygg AB/Avantit.se/L-m-r.se/Skruvat.se/MJ AUTOMOTIVE/MBFastigheter
BMWteamrennsport
21 juni 2011 · 83 Inlägg

Alka0512 skrev:

GLTracing skrev:

Alka0512 skrev:
Hmm.. Tror jag såg denna på parkeringen vid banan i Göteborg nu i helgen? wink
Såg bra ut! Men en sak som jag dock tycker drar ner hela utseendet är när man ser den på lite håll från sidan, sista ljuddämparen ser ut att sitta väldigt lågt i framkant och högt i bakkant, tyckte det såg lite skumt ut bara!
Ut och fixa det nu så får du en fränare bil! wink hehe

//Alex

Så sant smile Jag skruvade Porsche hela helgen.
Taaack! Tycker själv att det inte ser klokt ut men, Ljuddämparen sitter just där "tillfälligt". Har nämligen nytt rostfritt avgassystem liggandes hemma som bara ska byggas och sedan efter hand så justeras/modifieras dämparen smile

Bygger motor också! smile Måste bara hinna få gjort allt!!
Bilen kommer även synas parkerad vid Falkenbergs Motorbana mellan den 30 Juni - 2 Juli om någon vill se den........

MVH Daniel

Då såg jag rätt då! Trevligt med fler racemekaniker här, skruvar Stcc jag så.
Okej, tur att du med hade tänkt på det då wink hehe
Vad kommer hända med motorn då? Intressant det här ju! smile
Då får man kanske se den vid falkenberg med då.. trevligt smile

//Alex

Hajjemän! Kul! Jo det är sjukt roligt att vara racemek smile
Haha eller hur wink
Jadu, den nuvarande har väldigt dåligt komp. så den ska bytas mot en mkt fräschare V70Glt-99 motor men min topp ska användas för denna har störst insug/avgaskanaler och sådant. Bygger ju en Volvo Original Cup-bil så då måste jag använda B5254FS och ingen annan motor i 850. Sedan får du bara ha sportluftfilter, fritt avgas och modifierad programvara för att dra ner på kostnader och så att det blir så jämt som möjligt mellan bilarna i klassen.

japp, det vore kul om vi möttes smile

Mvh Daniel

Mvh Daniel Reinhard
Follow me on Twitter: DRRMotorsport.
Thanks to: Laptimer.se/Mpre.se/Speedkit.se/JGByggBetong/Byggval i Borås AB/Jörnestrand Bygg AB/Avantit.se/L-m-r.se/Skruvat.se/MJ AUTOMOTIVE/MBFastigheter
Alka0512
21 juni 2011 · 474 Inlägg

GLTracing skrev:

Alka0512 skrev:

GLTracing skrev:

Så sant smile Jag skruvade Porsche hela helgen.
Taaack! Tycker själv att det inte ser klokt ut men, Ljuddämparen sitter just där "tillfälligt". Har nämligen nytt rostfritt avgassystem liggandes hemma som bara ska byggas och sedan efter hand så justeras/modifieras dämparen smile

Bygger motor också! smile Måste bara hinna få gjort allt!!
Bilen kommer även synas parkerad vid Falkenbergs Motorbana mellan den 30 Juni - 2 Juli om någon vill se den........

MVH Daniel

Då såg jag rätt då! Trevligt med fler racemekaniker här, skruvar Stcc jag så.
Okej, tur att du med hade tänkt på det då wink hehe
Vad kommer hända med motorn då? Intressant det här ju! smile
Då får man kanske se den vid falkenberg med då.. trevligt smile

//Alex

Hajjemän! Kul! Jo det är sjukt roligt att vara racemek smile
Haha eller hur wink
Jadu, den nuvarande har väldigt dåligt komp. så den ska bytas mot en mkt fräschare V70Glt-99 motor men min topp ska användas för denna har störst insug/avgaskanaler och sådant. Bygger ju en Volvo Original Cup-bil så då måste jag använda B5254FS och ingen annan motor i 850. Sedan får du bara ha sportluftfilter, fritt avgas och modifierad programvara för att dra ner på kostnader och så att det blir så jämt som möjligt mellan bilarna i klassen.

japp, det vore kul om vi möttes smile

Mvh Daniel

Ja det är inte helt fel, man slipper ju rost, skruvar som sitter fast, och mycket smuts.. Ofta iaf! wink
Okej, ja de går väl helt okej ändå med lite lättning säkert så smile
Ungefär vad för effekt hamnar en sån motor på då då, ca 185hk kanske? smile
Ja, det vore det. Och är väl inte helt omöjligt heller så! hehe smile

BMW 540 e34 (1994)
hemmafixarn
21 juni 2011 · 368 Inlägg

gillar vad du gör med bilen smile gatreggad räcer e ballt, kör du ofta på banträffar mm smile ?

BMWteamrennsport
21 juni 2011 · 83 Inlägg

hemmafixarn skrev:
gillar vad du gör med bilen smile gatreggad räcer e ballt, kör du ofta på banträffar mm smile ?

Kul att höra! big_smile Jo, det är lite sådär ovanligt.. Har bara hunnit med Kinnekulle då jag tog licensen och i Våras tränade jag en massa varv på Gelleråsen men fler banträffar skall det bli när jag hinner.. smile

Mvh

Mvh Daniel Reinhard
Follow me on Twitter: DRRMotorsport.
Thanks to: Laptimer.se/Mpre.se/Speedkit.se/JGByggBetong/Byggval i Borås AB/Jörnestrand Bygg AB/Avantit.se/L-m-r.se/Skruvat.se/MJ AUTOMOTIVE/MBFastigheter
_aero Burn rubber! not your soul..
22 juni 2011 · 538 Inlägg

GLTracing skrev:

_aero skrev:
Ny front igen men nu börjar de ju verkligen likna nå smile ska du fixa nån btcc liknande vinge? Kolla gärna in min supertouringfront smile

Japp, Taaack! smile TWR-nederdelen iaf.. Så sant, det skall jag fixa, har dock ny motor och avgassystem att prioritera först smile
Såg denna smile Mycket snyggt med kolfiber!

Mvh Daniel

Tack kul att du gillar min front smile

Men vad är de för motor du håller på å bygga till din? hårdtrimmad sugis? smile

Saab 9000 Aero 2,5T "Supertouring" (1994)
Saab 9-3 Aero "Carbon edition" (2003)
Alka0512
22 juni 2011 · 474 Inlägg

_aero skrev:

GLTracing skrev:

_aero skrev:
Ny front igen men nu börjar de ju verkligen likna nå smile ska du fixa nån btcc liknande vinge? Kolla gärna in min supertouringfront smile

Japp, Taaack! smile TWR-nederdelen iaf.. Så sant, det skall jag fixa, har dock ny motor och avgassystem att prioritera först smile
Såg denna smile Mycket snyggt med kolfiber!

Mvh Daniel

Tack kul att du gillar min front smile

Men vad är de för motor du håller på å bygga till din? hårdtrimmad sugis? smile

"Jadu, den nuvarande har väldigt dåligt komp. så den ska bytas mot en mkt fräschare V70Glt-99 motor men min topp ska användas för denna har störst insug/avgaskanaler och sådant. Bygger ju en Volvo Original Cup-bil så då måste jag använda B5254FS och ingen annan motor i 850. Sedan får du bara ha sportluftfilter, fritt avgas och modifierad programvara för att dra ner på kostnader och så att det blir så jämt som möjligt mellan bilarna i klassen."

Det fick jag som svar smile hehe

//Alex

BMW 540 e34 (1994)
cARLBOM
30 juli 2011 · 159 Inlägg

Gillar bilen skarp! detta kommer följas!

BMWteamrennsport
2 augusti 2011 · 83 Inlägg

Updäjt!

Jahopp! DÅ VART MOTORBYTET KLART! Efter mycket om och men och tjafs med Volvohandlarn som inte vet alls vad man behöver för grejer och beställer fel hitådit och missförstår menmen.

Skönt med nytt allting såsom kamrem, vattenpump, bultar hitådit och renhet..
Lite problem med vevhusventilationen men den löser jag nog inom en vecka.. Plus att vänster bakbröms ligger på nått enormt men går ju att köra ändå men folk tror ju jag är dum i huvve när man åker förbi med ett enormt skrapande oljud ibak tongue

SÖKER EN M56-LÅDA med 4,45 UTVÄXLINGEN då racingreglementet kräver denna! Sitter i 2,0 S och oftast i 2,0 T5 italienimporterna.. Max 22000 MIL! Hör gärna av dig om du har en liggandes i fint skick. Vet att den finns på laga.se och Bildelsbasen.se men nästan alla har semester hmm

Ha dä underbart så kommer det förhoppningsvis lite bilder inom kort smile

Blev klar i torsdags kväll med bilen och drog direkt upp till Kinnekulle Ring för att skruva GT3 vilket resulterade i vinst i Porsche Endurance! Helgen kunde inte blivit bättre!

Mvh Daniel

Mvh Daniel Reinhard
Follow me on Twitter: DRRMotorsport.
Thanks to: Laptimer.se/Mpre.se/Speedkit.se/JGByggBetong/Byggval i Borås AB/Jörnestrand Bygg AB/Avantit.se/L-m-r.se/Skruvat.se/MJ AUTOMOTIVE/MBFastigheter
BMWteamrennsport
16 augusti 2012 · 83 Inlägg

Update efter ett år.. Legat på is med bilen och inte gjort någonting förrän april 2012. Nu är allting nytt i framvagnen, allt lackat och allt nytt i bromsväg med de större bromsarna från v70r (302mm). Gula koni med racefjädrar sitter på och bilen är svinlåg i fram. R-koppling plus en fräsch m56 från en t5-96. Har länsat bilen på allting, tagit bort alla asfaltsmattor som väger typ 7kg. Slipat golvet blankt och Kör upp bilen på kärra till Tjörn där buren i bilen skall börja byggas idag! Bakvagnen är i Borås och galvaniseras och allting kommer bli nytt i Bakvagnen plus bromsväg. Ha det fint så hörs vi snart igen.

Mvh Daniel Reinhard
Follow me on Twitter: DRRMotorsport.
Thanks to: Laptimer.se/Mpre.se/Speedkit.se/JGByggBetong/Byggval i Borås AB/Jörnestrand Bygg AB/Avantit.se/L-m-r.se/Skruvat.se/MJ AUTOMOTIVE/MBFastigheter
Djo
16 augusti 2012 · 10 157 Inlägg

lite bilder hade ju vart fint menmen låter fint iallafal smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang