TROR NI OM DETTA??? 67 kilo batteri EXIDE EQUIPMENT GEL ES2400, 2400Wh 210Ah För krävande elektrisk utrustning och mycket hög tålighet mot djupurladdningar
Jag kölr själv 1 sådan här battrei i min bil nu ..
men ska stoppa i 2 till tänkte jag
Exide/Tudor Tudor High-tech Tudor High Tech är ett batteri med maximal energi. Det ger hög kapacitet och riktigt bra startförmåga.High Tech uppfyller med sin höga starteffekt de krav motortillverkare ställer för motorer med elektronisk insprutning.
Tudor Maxxima 900 Deep Cycle Maximala djupurladdningsegenskaper med optimal laddningsmottaglighet. Extremt skak- och vibrationståligt. Ingen flytande syra vilket ger ett läckage-säkert batteri. Ett säkert, tåligt batteri för djupurladdningar. Batteriet som Svenska Sjöräddningssällskapet har valt för sina båtar
Ska man stå spela med bilen mycke av stäng och dra ur battreina mycke är dom ju toppen för de tål dom ju myckle djupurladdingar
Men ska man stå dema sterio med motorn igång så går de lika bra med dom andra battreina
Se till att ha en ordentlig generator, bra jord mellan generator och chassie ordentliga kablar till stegen osv. Annars spelar det ingen roll hur bra batterier man har då det ofta slutar med eldade steg
------------------------------- Fått hem batterierna nu och lite små saker, så i helgen ska det basas nu ska ja iväg o köra timmer, i morgon så ska det kopplas in batterier, steg och basar
Då vart kablarna dragna, batterier kopplade. baslådan på plats och provspelat. verkar kunna basa på bra. lådan är inte riktigt klar så kan inte dra på fullt än så i morgon ska det göras klart o fundera på hur det ska kläs in.. förslag?
hej. ser bra ut ditt bygge.. en fråga bara till dig och även andra.. jag har en volvo s60. om man drar ur sterion och tar bort dörr sidorna på s60-s80-v70 så ska det tydligen visa felkoder efter ?? stämmer det? hörde det på volvo och mds i hbg.... tacksam för alla svar
hej. ser bra ut ditt bygge.. en fråga bara till dig och även andra.. jag har en volvo s60. om man drar ur sterion och tar bort dörr sidorna på s60-s80-v70 så ska det tydligen visa felkoder efter ?? stämmer det? hörde det på volvo och mds i hbg.... tacksam för alla svar
Byter du ut stereon mot en annan så visar det felkoder. Men dörrsidan kan du ta bort utan att få nån felkod och om du bara ska ta ur stereon och sätta tillbaka den igen så går det bra om du först kopplat ur batteriet och låtit den stå en stund