Säljer min bil på fel sätt?

killenmac
18 oktober 2010 · 94 Inlägg

vet inte om jag la in tråden rätt nu men i så fall kanske admin är sjysst och flytar den.

Det är så att jag tänkte sälja min bil på blocket, snabbt fick jag ett svar från någon engelsk talade typ.
Det är så att han vill betala hela bilen i förskott och sedan få den hämtad av någon annan.

Jag har sakt alla nackdelar med bilen och kommer givietvis skriva ett kvitto där de står
att den säljes i befintiligt skick och pengarna inte betalas tillbaka om köparen inte är nöjd med bilen.

Har jag gjort något fel?
kan han komma tillbaka och kräva pengarna tillbaka med rätten på hans sida ?

eller är de så. köpt är köpt(bytt är bytt kommer aldrig tillbaka)

Mvh Marcus

//Det var inte jag!
CarpeDiem German Engineering
18 oktober 2010 · 9 083 Inlägg

En enkel tumregel: lämna aldrig över bilen utan att få pengarna först.

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
killenmac
18 oktober 2010 · 94 Inlägg

Han kommer betala full priset för den innan den hämtas i såna fall.

//Det var inte jag!
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
18 oktober 2010 · 3 585 Inlägg

Har du pengarna i näven är det väll bara och sälja!

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
KHRacing
18 oktober 2010 ·

Vem skall skriva på ägarbytetspapprena då .
  han som hämtar eller hur löser du det? är ju inte han som hämtar som skall äga bilen.

?
tag alla id-uppgifter du kan på båda personerna, vill de köpa så skall de villigen ge upp dem till dig

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
18 oktober 2010 · 2 456 Inlägg

killenmac skrev:
vet inte om jag la in tråden rätt nu men i så fall kanske admin är sjysst och flytar den.

Det är så att jag tänkte sälja min bil på blocket, snabbt fick jag ett svar från någon engelsk talade typ.
Det är så att han vill betala hela bilen i förskott och sedan få den hämtad av någon annan.

Jag har sakt alla nackdelar med bilen och kommer givietvis skriva ett kvitto där de står
att den säljes i befintiligt skick och pengarna inte betalas tillbaka om köparen inte är nöjd med bilen.

Har jag gjort något fel?
kan han komma tillbaka och kräva pengarna tillbaka med rätten på hans sida ?

eller är de så. köpt är köpt(bytt är bytt kommer aldrig tillbaka)

Mvh Marcus

Akta dig det låter som en skojjare .....

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Blyfot_Racing
18 oktober 2010 · 904 Inlägg

låter som skojare skulle ha lagt på luren

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Nurminen_
18 oktober 2010 · 714 Inlägg

Mjooo, har läst om något sådant där förut. klicka om han ringer, och blocka hans email adress.

Volvo 740 "Sugis" (1989)
killenmac
18 oktober 2010 · 94 Inlägg

nu fick jag mail från paypal att jag har fått in pengar, givetvis kan jag inte få tag i pengarna(låsta) förren jag har skickat 5000 till något ställa. så nej tack:p detta struntar jag i helt

//Det var inte jag!
_budde_
18 oktober 2010 · 152 Inlägg

spelar väl ingen roll vem som kommer stå på bilen. bara du får pengar innan du lämnar över bilen. sålde en bil för 2månader sen. han som skulle köpa den skickade ner en kompis för att hämta bilen. o ja brydde mig inte om vem dom ställde bilen på bara ja får pengarna och bilen inte står på mig längre.

_budde_
18 oktober 2010 · 152 Inlägg

killenmac skrev:
nu fick jag mail från paypal att jag har fått in pengar, givetvis kan jag inte få tag i pengarna(låsta) förren jag har skickat 5000 till något ställa. så nej tack:p detta struntar jag i helt

ska du betala för att få ut pengarna? men om han har kört in pengar till paypal så har ju inte han kvar dom. hur blir de då om du inte tar ut dom`?

DalleRacing
18 oktober 2010 · 1 738 Inlägg

NEJFÖRFAN!!!!! Gå inte på det där! Jobbarkompisen fick ett exakt likadant sms idag på jobbet! han skre  exakt som du beskrev i ditt inlägg, MEN engelskmannen hade glömt skriva nummer + att han var anonym! Jobbarkompisens bror hade även han fått ett likadnat sms fast nått halvår innan o han var nära att åka på lureriet!

Det finns inga pengar, det ser bara bra ut!

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
killenmac
18 oktober 2010 · 94 Inlägg

jag har bestämmt mig. jag väntar tills en riktig köpare kommer så jag får pengarna direkt i handen. Tack för all hjälp! inte för att låta för hämsk. men vissa som lurar behöver få benen avslagna till och börja med

//Det var inte jag!
Turbocab
18 oktober 2010 · 83 Inlägg

Att ni ens funderar på detta? Det är en klassisk scam detta, och det verkar aktivt just nu. Flera på Saabforumen som drabbats av detta, eller försök alltså, helt nyligen.... Naturligtvis finns det inga pengar, naturligtvis är det ingen i England som vill köpa en bil på Blocket osett.... Upplägget går väl ut på att pengarna låses på Paypal på någe vis och när allt "är klart" och du skeppar din bil så finns det plötsligt inga pengar längre.

Alla liknande förslag är bara att omedelbart ignorera och deleta mailet, inget annat!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang