jaha då e bilen hemma igen efter all svett. gick bra första biten hem men har 2 ganska så branta backar. den första o brantaste runt 30% lutning gick bra men den andra var blankis. hämtade farsans frima bil så man hade 2 bilar som drog. men icke. den första satte sig ordentligt i backen så grannen fick hämta minitraktorn med snökedjor. storlek mellan åkgräsklippare o vanlig traktor. fick first dra upp firmabilen. efter 30 min så var den loss. koppla traktorn på farsans privata då den inte heller kom loss när vi kopplade väck den från min. fick upp den, tog traktorn o drog i min. gick inte!! kopplade ihop 2 st linor så farsans bil kunde få fäste där det var plant. gick inte!! fick tillslut koppla traktorn framme på farsans bil o dra med den med. då kom jag upp. efter 1½timme i backen lite jobb med andra ord o vips så var den kvällen väck! hehe men men nu e bilen hemma igen iallafall. så i helgen blir det o bygga om triggern. ha de
jaha då e bilen hemma igen efter all svett. gick bra första biten hem men har 2 ganska så branta backar. den första o brantaste runt 30% lutning gick bra men den andra var blankis. hämtade farsans frima bil så man hade 2 bilar som drog. men icke. den första satte sig ordentligt i backen så grannen fick hämta minitraktorn med snökedjor. storlek mellan åkgräsklippare o vanlig traktor. fick first dra upp firmabilen. efter 30 min så var den loss. koppla traktorn på farsans privata då den inte heller kom loss när vi kopplade väck den från min. fick upp den, tog traktorn o drog i min. gick inte!! kopplade ihop 2 st linor så farsans bil kunde få fäste där det var plant. gick inte!! fick tillslut koppla traktorn framme på farsans bil o dra med den med. då kom jag upp. efter 1½timme i backen lite jobb med andra ord o vips så var den kvällen väck! hehe men men nu e bilen hemma igen iallafall. så i helgen blir det o bygga om triggern. ha de
hehe sånt här är ju riktigt kul att höra, inte bara framgång hela tiden
Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Gäsp!! var o fixade förarlicenceen idag. 8 timmar teori:( så får jag igång bilen om 2 veckor så ska jag upp till Emmaboda o provköra själv!! o går de som de ska så blir det körning på En Dag På Strippen den 19 maj
Jaha imon blir det o testa starta motorn igen då. nu bör den väl starta då felet e fixat. kommer upp lite bilder o förhoppningsvis en film imonkväll. wish me luck!!
Bilen startade inte i måndags heller. nått fel i dataprogrammet nu. programmet krachar när vi försöker starta bilen. men men provar imon igen. lite bilder iallafall
fan va häftigt kamremsskydd!! va längesen man såg nått nytt på en volvo varre svårt å svetsa?
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
okej okej. hur kommer det sig att du svarvat av så mkt? ett alt är ju å sätta trigger fram på remhjulet på veven.
var tvungen då sprängkåpan tog i tryckplattan. jo men e det inte lättare o ta nått orginal o använda. tänkte på en fördelare som sitter på kammen med inbyggd givare. vet inte redigt hur dom ser ut dock?? eller vilka motorer dom satt på
Har en 240T med megasquirt, har ett 36-1 triggerhjul på baksidan av remhjulet. Funkar kanon och sitter som fan. Fick självklart göra ett spec fäste tillgivaren men det var inget krångligt.