Hehe, tanken har slagit mig och det skulle nog va snyggt!! men blir tyvär bara enkel rör då ja kommer va lite lat och köpa fördigt avgas
NEJ! ta bilen till mitt jobb i mariehäll/stockholm så custom bygger jag ett system gratis åt dig bara du pröjsar för delarna vore en ära att få bygga till din bil. kan bli din avgas sponsor!
Hehe, tanken har slagit mig och det skulle nog va snyggt!! men blir tyvär bara enkel rör då ja kommer va lite lat och köpa fördigt avgas
NEJ! ta bilen till mitt jobb i mariehäll/stockholm så custom bygger jag ett system gratis åt dig bara du pröjsar för delarna vore en ära att få bygga till din bil. kan bli din avgas sponsor!
Tackar för dom orden och det erbjudandet!! Man får väll se vad som händer och fötter i framtiden! är ju trots allt ett tag kvar tills avgaset åker på! Får tänka på det så länge!
En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
Tackar för dom orden och det erbjudandet!! Man får väll se vad som händer och fötter i framtiden! är ju trots allt ett tag kvar tills avgaset åker på! Får tänka på det så länge!
Båda golven är nu utbytta och den värsta rostlagningen börjar tyna av rejält! Det är mestadels slip och blästerjobb kvar nu! Så det går lite framåt iaf!
Lyckades göra ett hål i golvet!
Och sedan kasta runt bilen ett varv och lappa igen hålet med det nya golvet! Här med en bonus pose tillsammans med fredda_n
Nybockade förstärkningar till golvet lära man ju ha å.
och en äkta livebild på det nysvetsade golvet! Svetsröken ligger som en londondimma i luften!
Och alla fästen till båda stolarna har jag också fått dit.
Så nu är som sades iaf den värsta rostlagning klar!
Johoja.. dags å redovisa lite vad man pysslat med igen då! Har pillat bort den sista rosten i hjulhusen, motorrummet och under bilen! Riktigt skitgöra men med lite hjälp och en portion tålamod så är det nu klart iaf!
Livebild när ja svetsa igen lite onödiga hål på fronten!
Och lite utav "bra att ha" prylarna när man pillar bort massa, rost och annat skit!
Tur man fick lite slip och bläster hjälp av fredda_n och krambalo
Och vi fick lorta ned oss med lite blästersand också!
Börjar ta sig!
Och efter nån timme så kunde den äntligen börja grundas med lite Hagmans 2-komp epoxiprimer!
Och sedan vart det på med Hagmans karosserikitt på alla skarvar och svetsfogar osv.
Och sen vart det lite Hagmans carosol body i hjulhusen!
Och sen fick den snurra runt i sidoläge igen och slipandet och gnuggandet fortsatte där... dock inga bilder på detta skede tyvär. Men här har den iaf blivit gul under också!
Så nu har man nästan samma färg på jackan som på bilen!!
Nu blir det dock lugnt ett tag då man gått och blivit snorförkyld!
Mvh Tommy
Vilken ork!!! haha tänkte höra med dig när du lägger hagmans 2k grunden, lägger du den som den är eller har du förtunning i med? tycker de är ett helvete å få ut nått med min spruta.. vad har du för munstycke?
Ja det är skönt å få dampa lite i garaget ibland! Jag blandar bara den lilla burken i den stora, sätter trycket på 3 bar vid sprutan och annvänder 1,7 nål och munstycke och det funkar skitbra!
Mvh Tommy
Nog fatt det inte är aktuellt en på ett bra tag men.. Nån som har lite koll på va för ET fälgarna bör ligga på vid 15" på en golf etta för att det ska se skapligt ut? Lägre en 38 antar ja om man inte vill ha spacers??
Mvh Tommy