Har läs igenom hela projektet nu. Riktigt bra jobbat måste ja säga kommer följas denna;)
Tack så mycket! Roligt att du tittat igenom tråden!
Tyvär så har det inte hänt så mycket på sistonde, dels för att jag har börjat jobbat efter 4 månaders föräldrarledighet med yngsta dottern och i samband med det har så har hon även börjat skolats in på dagis + att årets "to-do-list" med huset knackat på dörren! Så därav kommer det ev bli lite uppehåll med bilen också!
Mvh Tommy
edit: tagit bort bilderna då de kan anses orelevanta..
Senast redigerat av Tommy_F (7 maj 2011)
En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
Va ett tag sedan man updaterade nu! Det är full fart med massa annat.. Så jag hinner inte lägga så mycket tid på bilen som jag önskar!
Men lite smått har hänt iaf! Nu när det sakta sakta börjar dra ihop sig till att börja plocka ihop bilen igen och sätta tillbaka alla prylar på karossen osv så tyckte jag att det kunnde vara smidigt å invistera i en säck glasblästerkulor och lite prylar för att kunna elförzinka och gulkromatera själv satt man kan fresha upp de delar man kan behöva under tidens gång!
Så 1 stycke 25kg påse glasblästerkulor har ramlat ner i blästerskåpet! (ser ut som strösocker!)
Och 1 stycke förzinknings set inkasserat!
Här har jag blandat ihop soppan, blästrat lite prylar och håller på och elförzinkar.
Och det vart lite bättre en innan iaf
Behandlad & obehandlad:
Lite fler slumpade delar som fått sig en make-up.
Och huvlåset ihop plockat och fastnitad på den dammiga karossen! Har även skaffat en modell mindre spolarvätskebehållare en den som tidigare satt där.
Ja roligare en sådär vart det inte!
Mvh Tommy
Tack så mycket! Ja det blir bra stor skillnad men tar sin lilla tid å stå och blästra och förzinka & kromatera enda ner till varje liten skruv, mutter & bricka! Givetvis byts bra mycket skruv och bult mot nya också
Förzinkningskit finns som så mycket annat på ebay!
Mvh Tommy
En liten update iaf då! Det har blitt lite mer blästrat, målat och kromaterat de sista dagarna! Typ det mesta åker in i blästerskåpet som inte ska köpas nytt! Här är ett litet urval av vad jag pysslat med.
Spindlarna åkte in i en sandblästring!
Och fick sig x antal lager slät hammarlack!
Vindrutetorkarmotorn fick sig en bättring den med.
Likaså styrsnäckan och handbromsen!
Sen har Opel Calibra 16v ok samt okhållare hittat hem också för senare uppgradering till 256mm skivor fram! Dessa har blästrats och målats med, kommer även packas om när det väl beger sig!
Även bromsregulatorn har fått sig en liten makover.
Elmotorn till kylarfläkten har fått sig en lite blästring och färgskur.
Och pedalerna och främre krängningshämmaren med.
Mvh Tommy
Senast redigerat av Tommy_F (7 juni 2011)
Läst igenom tråden nu!. Riktigt underbart jobb du gör. En fin golf GTI ser man inte så ofta. Ska följa detta till slutet!. Lycka till i fortsättningen!
Läst igenom tråden nu!. Riktigt underbart jobb du gör. En fin golf GTI ser man inte så ofta. Ska följa detta till slutet!. Lycka till i fortsättningen!
/Jofoon
Tack! Roligt att du tog dig tid och titta igenom tråden! Det är som du skrev inte var dag man möter på en gti etta nu förtiden, så det har helt klart sin charm å skruva med en!
Fredrik_M skrev:
Imponerande finish du får till på grejorna, riktigt kul att se en MK1a bevaras.
Det tackar ja för Jo det blir rätt okej resultat, blir lite roligare nu när man för montera tbx det sen med nya skruvar
Mvh Tommy
Bla ett Gasspjäll ifrån en 5cyl 2,3 liters Audi 100 som kommer annvändas! Jag har bytt till golfens gaslänkage, glasblästrat huset och kromaterat "smådelarna". Här har vi en liten före bild:
Och nån efterbild:
Och fördelen med Audins spjäll är att de mäter 34/52 i jämförelse med original spjäll som mäter 34/44! Här är det bredvid original huset!
Och lite fler delar som fått sig en skur.
Och K-jeten var ju sådär lagomt fin som den var...
Satt den fick sig en liten finjustering den med!
Generatorn kommer inte undan den heller!
På med stor kukon och plock isär den!
Blästra och kromatera, byta lager och plocka ihop igen!
Så det är väll vad jag hunnit med! Nu ska dock det sissta på altan snickras färdigt och sedan ska garaget målas innan det blir nå mer pill med bilen, satt ett litet uppehåll vankas!
Mvh Tommy
Tack så mycket!!! Ja det rullar på iaf! Sakta men säkert! Kommer nog satas på lite chassi och bromsar här näst, satt det finns möjlighet att ställa ner den på hjul innom en rimlig framtid iaf!