1612
Sök

BrajjAxx's projekt: Volvo 940 Turbo

Effektsug

040 RedLine
440 874 Visningar
Uppdaterades senast 9 augusti 2014
369 Inlägg
6 augusti 2011
#501
Såg att du har silicon slangar från do88.se, bra kvalité på dessa?

Kul projekt smile

Avant för varje slant.

548 Inlägg
6 augusti 2011
#502
turbos4 skrev:
Såg att du har silicon slangar från do88.se, bra kvalité på dessa?

Kul projekt smile

Do88 är alldeles utmärkta, håller färg och form bra tycker jag!

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

040 RedLine
1 219 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
#503
turbos4 skrev:
Såg att du har silicon slangar från do88.se, bra kvalité på dessa?

Kul projekt smile

Bäst kvalité, bäst pris och bäst leverans ! ! smile

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

040 RedLine
1 219 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
#504
Jaha, när man väl fått i bränslepumpen o skulle starta bilen gick den inte igång pga ingen gnista sad

Så jäääävla drygt yikes

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

606 Inlägg
23 augusti 2011
#505
Så typiskt att nåt annat ska börja krångla, när man har fixat nåt som behövde fixas tongue


685 Inlägg
23 augusti 2011
#506
BrajjAxx skrev:
turbos4 skrev:
Såg att du har silicon slangar från do88.se, bra kvalité på dessa?

Kul projekt smile

Bäst kvalité, bäst pris och bäst leverans ! ! smile

jag håller oxå med tongue

sponsorer 2012
Xtravagant http://www.xtravagant.nu/
DiteC Trelleborg http://www.bvct.se/

040 RedLine
1 219 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
#507
Tydligen hade bränslereläet gått tongue Därför den varken fick soppa eller gnista. Men va bara till o köpa ett nytt o dra till Vallåkra wink
https://www1.garaget.org/archive/98/97947/153852/153852-2469219.jpg

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

606 Inlägg
040 RedLine
1 219 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
#509
Blev så fucking trött på att de ALDRIG greppade... så blev lite bredare däck smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97947/97947-3191d5d9996dc8cf520ee681e4b4beae.jpg

Understyrning vill ja heller inte ha!
https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97947/97947-20deb6e817d058e031f48dc5bc2daf7d.jpg

Vallåkra
https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97947/97947-78477cc06c9a6fe7e76b0ce1af08235e.jpg

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

761 Inlägg
24 augusti 2011
#510
Du behöver andra hjulvinklar om du vill ha fäste, originalframvagnen är felkonstruerad för det smile


040 RedLine
1 219 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
#511
dannnej skrev:
Du behöver andra hjulvinklar om du vill ha fäste, originalframvagnen är felkonstruerad för det smile

Ja börjar märka de ! tongue Däcken hjälpte lite i alla fall, men när de börjar rulla in pengar så får du fixa fram lite prylar till mej wink

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

761 Inlägg
24 augusti 2011
#512
du förstör bara däcken genom att köra med originalgrejerna, dom slits ju bara på utsidan när man kör hårt.


556 Inlägg
25 augusti 2011
#513
dannnej skrev:
du förstör bara däcken genom att köra med originalgrejerna, dom slits ju bara på utsidan när man kör hårt.

är de ställbara topplagringar framför allt man ska satsa på då eller?, om man bara tänker hjulvinklar å har länkarmar och krängare i rätta vinklar?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

761 Inlägg
26 augusti 2011
#514
Ställbara topplagringar kan du inte göra så mycket med utan copilovers, fjädrarna är för stora så det går inte att flytta särskillt mycket, om ens något.

ställbara bärarmar är den billigaste lösningen, och ska du sänka mer än typ 30mm så rekomenderar jag distansplattor, och som ett sammaträffande så tillverkar jag båda på beställning smile

sen kan jag lova att du har fäste i framvagnen, jag kan köra vilken hastighet som helst, och bara slita till i ratten så kommer bakvagnen, utan gas, det går knappt att provocera fram understyrning om man ens vill, och det kan man inte säga om originalframvagnen smile


040 RedLine
1 219 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
#515
Vad händer om man sänker och inte skaffar distansplattor?

Det krävs väl även större fälgar med dessa? tongue

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

761 Inlägg
27 augusti 2011
#516
Sänker man mer utan distanser så blir det fel vinkel på bärarmarna i förhållande till fjäderbenen, vilket ger sämre camber, för att få fäste då måste man öka cambern kraftigt för att det ska vara bra när man kör hårtoch det kränger.

distanserna gör att cambern ökar när den behövs som mest,
för mycket sänkt så blir det tvärt om utan distanser, cambern minskar när man egentligen behöver mer camber, det är det du märker om bilen vill understyra


556 Inlägg
28 augusti 2011
#518
dannnej skrev:
Sänker man mer utan distanser så blir det fel vinkel på bärarmarna i förhållande till fjäderbenen, vilket ger sämre camber, för att få fäste då måste man öka cambern kraftigt för att det ska vara bra när man kör hårtoch det kränger.

distanserna gör att cambern ökar när den behövs som mest,
för mycket sänkt så blir det tvärt om utan distanser, cambern minskar när man egentligen behöver mer camber, det är det du märker om bilen vill understyra

om ja fattar de rätt så ökar man cambern när man färlänger bärarmarna fram?, så man vinklar fjäderbenet mer utåt i underkant?

som i sin tur förbättrar/fördelar greppytan mer på hela däcket kanske? smile

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

761 Inlägg
28 augusti 2011
#519
Marbu skrev:
dannnej skrev:
Sänker man mer utan distanser så blir det fel vinkel på bärarmarna i förhållande till fjäderbenen, vilket ger sämre camber, för att få fäste då måste man öka cambern kraftigt för att det ska vara bra när man kör hårtoch det kränger.

distanserna gör att cambern ökar när den behövs som mest,
för mycket sänkt så blir det tvärt om utan distanser, cambern minskar när man egentligen behöver mer camber, det är det du märker om bilen vill understyra

om ja fattar de rätt så ökar man cambern när man färlänger bärarmarna fram?, så man vinklar fjäderbenet mer utåt i underkant?

som i sin tur förbättrar/fördelar greppytan mer på hela däcket kanske? smile

det stämmer, och det gär man för att få mer anläggningsyta när man kör hårt.

MEN på en volvo som inte är gjord för detta så blir det helt fel när man sänker mycket.

Sänker man mycket och använder distanser så får man däremot mycket bra egenskaper, man behöver inte ha så mycket camber vinkel, för när man kör hårt och ytterhjulet fjädrar in, så ökar cambern på det hjulen där det behövs.
Svårt att förklara utan bilder...


maskinist
585 Inlägg
5 oktober 2011
#520
längesen det hända nått här nu brajjaxx, hur går de för dig? smile



Sök