BrajjAxx skrev:
dannnej skrev:
Du bör nog lägga den slipade sidan av schimsen neråt... och sen finns det en anledning att dom inte finns tunnare, dom vill spricka då, och med hårdare fjädrar och mycket varv så är risken större.
Vet inte om jag skrivit det tidigare i tråden, men kolvarna ser ut att sticka ovanför cylinderkanten... det är inte bra när man ska överladda, däremot sugmotor vill man ha så.
Vadå mina nya shims, är de inte lika dana på båda hållen?
Enligt spm så är MAX kolvuppstick 0.4 mm, mina är långt under de, fick de till 0,15mm.
Jo, dom är lika på båda sidor, men du måste lägga den slipade utan neråt, om du inte polerar upp ytan alltså, annars sliter du ner kammen direkt.
Ja, 0,4mm kolvuppstick går bra om man bara ser tilla tt dom ska gå fritt ja, som sagt det är så man bygger sugmotorer, en turbomotor måste ha en spalt, annars får du spikningar vid höga ladd, då får man sänka tändningen och tappar effekt, samt får en för hög avgastemp och saker börjar smälta/rasa
mvh