BrajjAxx's projekt: Volvo 940 Turbo

Effektsug
  • 190 Följare
  • 428 605 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 augusti 2014
turbos4
6 augusti 2011 · 369 Inlägg

Såg att du har silicon slangar från do88.se, bra kvalité på dessa?

Kul projekt smile

Avant för varje slant.
Drift-is-the-shit
6 augusti 2011 · 548 Inlägg

turbos4 skrev:
Såg att du har silicon slangar från do88.se, bra kvalité på dessa?

Kul projekt smile

Do88 är alldeles utmärkta, håller färg och form bra tycker jag!

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se
Volvo 940 Turbo "GuldBoxen" (1996)
BrajjAxx 040 RedLine
7 augusti 2011 · 1 219 Inlägg

turbos4 skrev:
Såg att du har silicon slangar från do88.se, bra kvalité på dessa?

Kul projekt smile

Bäst kvalité, bäst pris och bäst leverans ! ! smile

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
BrajjAxx 040 RedLine
7 augusti 2011 · 1 219 Inlägg

Jaha, när man väl fått i bränslepumpen o skulle starta bilen gick den inte igång pga ingen gnista sad

Så jäääävla drygt yikes

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
P--JawZ--K
23 augusti 2011 · 579 Inlägg

Så typiskt att nåt annat ska börja krångla, när man har fixat nåt som behövde fixas tongue

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
kilroy30
23 augusti 2011 · 685 Inlägg

BrajjAxx skrev:

turbos4 skrev:
Såg att du har silicon slangar från do88.se, bra kvalité på dessa?

Kul projekt smile

Bäst kvalité, bäst pris och bäst leverans ! ! smile

jag håller oxå med tongue

sponsorer 2012
Xtravagant http://www.xtravagant.nu/
DiteC Trelleborg http://www.bvct.se/
Volvo v70R "Kilroy V70R" (1997)
Volvo v70R "R" (1998)
BrajjAxx 040 RedLine
23 augusti 2011 · 1 219 Inlägg

Tydligen hade bränslereläet gått tongue Därför den varken fick soppa eller gnista. Men va bara till o köpa ett nytt o dra till Vallåkra wink
https://www1.garaget.org/archive/98/97947/153852/153852-2469219.jpg

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
P--JawZ--K
23 augusti 2011 · 579 Inlägg

Gött att dä va lätt fixat för dig smile

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
BrajjAxx 040 RedLine
24 augusti 2011 · 1 219 Inlägg

Blev så fucking trött på att de ALDRIG greppade... så blev lite bredare däck smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97947/97947-3191d5d9996dc8cf520ee681e4b4beae.jpg

Understyrning vill ja heller inte ha!
https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97947/97947-20deb6e817d058e031f48dc5bc2daf7d.jpg

Vallåkra
https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97947/97947-78477cc06c9a6fe7e76b0ce1af08235e.jpg

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
dannnej
24 augusti 2011 · 761 Inlägg

Du behöver andra hjulvinklar om du vill ha fäste, originalframvagnen är felkonstruerad för det smile

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
BrajjAxx 040 RedLine
24 augusti 2011 · 1 219 Inlägg

dannnej skrev:
Du behöver andra hjulvinklar om du vill ha fäste, originalframvagnen är felkonstruerad för det smile

Ja börjar märka de ! tongue Däcken hjälpte lite i alla fall, men när de börjar rulla in pengar så får du fixa fram lite prylar till mej wink

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
dannnej
24 augusti 2011 · 761 Inlägg

du förstör bara däcken genom att köra med originalgrejerna, dom slits ju bara på utsidan när man kör hårt.

Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Marbu
25 augusti 2011 · 556 Inlägg

dannnej skrev:
du förstör bara däcken genom att köra med originalgrejerna, dom slits ju bara på utsidan när man kör hårt.

är de ställbara topplagringar framför allt man ska satsa på då eller?, om man bara tänker hjulvinklar å har länkarmar och krängare i rätta vinklar?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
BMW e34 540 "turbo" (1994)
Volvo 740 "snobben" (1988)
Volvo 944 "mot 350 RWHP skrot" (1995)
dannnej
26 augusti 2011 · 761 Inlägg

Ställbara topplagringar kan du inte göra så mycket med utan copilovers, fjädrarna är för stora så det går inte att flytta särskillt mycket, om ens något.

ställbara bärarmar är den billigaste lösningen, och ska du sänka mer än typ 30mm så rekomenderar jag distansplattor, och som ett sammaträffande så tillverkar jag båda på beställning smile

sen kan jag lova att du har fäste i framvagnen, jag kan köra vilken hastighet som helst, och bara slita till i ratten så kommer bakvagnen, utan gas, det går knappt att provocera fram understyrning om man ens vill, och det kan man inte säga om originalframvagnen smile

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
BrajjAxx 040 RedLine
26 augusti 2011 · 1 219 Inlägg

Vad händer om man sänker och inte skaffar distansplattor?

Det krävs väl även större fälgar med dessa? tongue

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR
Volvo 940 Turbo "040 RedLine" (1996)
dannnej
27 augusti 2011 · 761 Inlägg

Sänker man mer utan distanser så blir det fel vinkel på bärarmarna i förhållande till fjäderbenen, vilket ger sämre camber, för att få fäste då måste man öka cambern kraftigt för att det ska vara bra när man kör hårtoch det kränger.

distanserna gör att cambern ökar när den behövs som mest,
för mycket sänkt så blir det tvärt om utan distanser, cambern minskar när man egentligen behöver mer camber, det är det du märker om bilen vill understyra

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
kilroy30
28 augusti 2011 · 685 Inlägg
sponsorer 2012
Xtravagant http://www.xtravagant.nu/
DiteC Trelleborg http://www.bvct.se/
Volvo v70R "Kilroy V70R" (1997)
Volvo v70R "R" (1998)
Marbu
28 augusti 2011 · 556 Inlägg

dannnej skrev:
Sänker man mer utan distanser så blir det fel vinkel på bärarmarna i förhållande till fjäderbenen, vilket ger sämre camber, för att få fäste då måste man öka cambern kraftigt för att det ska vara bra när man kör hårtoch det kränger.

distanserna gör att cambern ökar när den behövs som mest,
för mycket sänkt så blir det tvärt om utan distanser, cambern minskar när man egentligen behöver mer camber, det är det du märker om bilen vill understyra

om ja fattar de rätt så ökar man cambern när man färlänger bärarmarna fram?, så man vinklar fjäderbenet mer utåt i underkant?

som i sin tur förbättrar/fördelar greppytan mer på hela däcket kanske? smile

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
BMW e34 540 "turbo" (1994)
Volvo 944 "mot 350 RWHP skrot" (1995)
Volvo 740 "snobben" (1988)
dannnej
28 augusti 2011 · 761 Inlägg

Marbu skrev:

dannnej skrev:
Sänker man mer utan distanser så blir det fel vinkel på bärarmarna i förhållande till fjäderbenen, vilket ger sämre camber, för att få fäste då måste man öka cambern kraftigt för att det ska vara bra när man kör hårtoch det kränger.

distanserna gör att cambern ökar när den behövs som mest,
för mycket sänkt så blir det tvärt om utan distanser, cambern minskar när man egentligen behöver mer camber, det är det du märker om bilen vill understyra

om ja fattar de rätt så ökar man cambern när man färlänger bärarmarna fram?, så man vinklar fjäderbenet mer utåt i underkant?

som i sin tur förbättrar/fördelar greppytan mer på hela däcket kanske? smile

det stämmer, och det gär man för att få mer anläggningsyta när man kör hårt.

MEN på en volvo som inte är gjord för detta så blir det helt fel när man sänker mycket.

Sänker man mycket och använder distanser så får man däremot mycket bra egenskaper, man behöver inte ha så mycket camber vinkel, för när man kör hårt och ytterhjulet fjädrar in, så ökar cambern på det hjulen där det behövs.
Svårt att förklara utan bilder...

Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
timsi maskinist
5 oktober 2011 · 585 Inlägg

längesen det hända nått här nu brajjaxx, hur går de för dig? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang