1547
Sök

Skyline R33 GTS-T Rörramschassi - Uppdatering 2017-02-05 - Bromssystem, styrsystem

Nissan Skyline R33 GTS-T, rörramschassi 25.4B

771 513 Visningar
Uppdaterades senast 14 september 2018
1 105 Inlägg
4 februari 2012
Ser ju inte helt omöjligt ut att plocka ut en bit över 600 iaf smile

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

1 397 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Garagedag idag då smile Kommer fortsätta med eldragning och förhoppningsvis blir man klar med all belysning som jag tänkt mig idag. Får se hur långt jag kommer smile

1 397 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Sådär smile då var man i garaget igår och frös häcken av sig. Svårt att få värmen att stanna kvar i garaget =/. Men men, man får väl jobba sig varm!

Mange kom ut en sväng igår och hjälpte mig med de sista av belysningen på bilen. Bromsljusen funkar, blinkers funkar, strålkastarna funkar. Känns jättebra! Ska bara inhandla 2 orangea lampor och göra så att positionsljusen blir blinkers istället för dom som sitter i fronet. Tror de kan bli snyggare smile
Är ju inte så roligt att ta bilder på el som man dragit. Så bjuder på något annat som jag filar lite på till bilen smile

Nya instrumentbrädan, väntar på en 95 mm varvräknare oxå
https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-81cef4055dfc790f7752c7779609f9e1.jpg

Tror det kan bli bra. Som hastighetsmätare tänkte jag köpa en cykeldator. Får se hur jag löser de smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-e91d2b002fa729f0e22344540672ef1a.jpg

369 Inlägg
8 februari 2012
Blir ju grymt bra det där. smile

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden

Sushi mechanic
72 Inlägg
8 februari 2012
Blir riktigt bra!

Inget Mys Utan Fredags Pys ;)

1 105 Inlägg
8 februari 2012
Varför bytte du instrumentering?

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

Always Bet On Black
125 Inlägg
8 februari 2012
Fyfan vad snygg det blir jimmy smile.. Alla tummar upp ska ta mig ut till garaget nån dag när det passar och kolla till bygget smile

Mr. David Z
Saab 9-5 Aero 2.3T
Fifty Procent of Something is better than Hundred Procent of Nothing

618 Inlägg
8 februari 2012
Cykeldator som hastighetsmätare??

Kul att det går frammåt smile

Arn Racing
194 Inlägg
8 februari 2012
en liten varning om du ska ha cykeldator som hastighet måste du ha en bakgrunds belysning. sen kan de va lite svårt att få det att funka, vet många som inte lyckats tyvärr. bara en varning smile

Oh man, this is gonna hurt!

1 397 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
Johan_e2 skrev:

Min varvräknare hade ballat ur helt och hållet. Den gick bara till typ 2500 rpm, det roliga är att typ en gång i månaden så funkade den som den skulle tongue
Oljetrycksmätaren var oxå trasig. Visade hela tiden 8 bar.

Sen tycker jag det där blev snyggare big_smile

1 397 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare

Det är ganska vanligt att vissa sätter en cykeldator som hastighetsmätare, då gps inte är godkänt. Inte för att resten av bilen är speciellt godkänt. Men det blir litet och diskret smile

Greenmeenie skrev:
en liten varning om du ska ha cykeldator som hastighet måste du ha en bakgrunds belysning. sen kan de va lite svårt att få det att funka, vet många som inte lyckats tyvärr. bara en varning smile

Hastighetsmätaren är ingen prio just nu. Men tackar för varningen, har inte dom flesta datorerna bakgrundsbelysning? eller iaf en knapp för de.

1 105 Inlägg
9 februari 2012
lill3bror skrev:
Johan_e2 skrev:

Min varvräknare hade ballat ur helt och hållet. Den gick bara till typ 2500 rpm, det roliga är att typ en gång i månaden så funkade den som den skulle tongue

Ahaa! Jo det blir lite mer race-känsla så där! Snyggt jobbat!

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

1 397 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
Johan_e2 skrev:
lill3bror skrev:
Johan_e2 skrev:

Ahaa! Jo det blir lite mer race-känsla så där! Snyggt jobbat!

Race är nice big_smile

Arn Racing
194 Inlägg
9 februari 2012
om du går på en lite dyrare så har dom de. Problemet är att datorn inte kan räkna om så små diametrar du får när du använder dom på bilar. (har jobbat som cykelmekaniker)

1 397 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
Greenmeenie skrev:
om du går på en lite dyrare så har dom de. Problemet är att datorn inte kan räkna om så små diametrar du får när du använder dom på bilar. (har jobbat som cykelmekaniker)

Du menar ifall man sätter givaren på kardan och sånt smått? Men om man sätter de på en fälg borde de väl funka?

Arn Racing
194 Inlägg
9 februari 2012
aa precis, kardan funkar inte. bara du får fast givaren på ett bra sätt så kan fälgen funka smile

922 Inlägg
9 februari 2012
Jobbigt på fälg då måste man ha det på flera st juh &#57605;
Fast fram ä juh inte lika ofta
Man byter alla fall

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

1 397 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
ThomasNyqvist skrev:
Jobbigt på fälg då måste man ha det på flera st juh &#57605;
Fast fram ä juh inte lika ofta
Man byter alla fall

Man får se till att sätta den på ett framhjul. Dom byter man inte lika ofta smile sen gör det nog inget om man kanske har givare på fler fälgar smile

618 Inlägg
10 februari 2012
lill3bror skrev:

Det är ganska vanligt att vissa sätter en cykeldator som hastighetsmätare, då gps inte är godkänt. Inte för att resten av bilen är speciellt godkänt. Men det blir litet och diskret smile

Greenmeenie skrev:

Hastighetsmätaren är ingen prio just nu. Men tackar för varningen, har inte dom flesta datorerna bakgrundsbelysning? eller iaf en knapp för de.

Åfan.. Många går bara till 100 och har förjävliga dålig precision.. Men du kanke ska köpa en av bättare modell?smile

1 397 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
Kollan skrev:
lill3bror skrev:

Greenmeenie skrev:

Åfan.. Många går bara till 100 och har förjävliga dålig precision.. Men du kanke ska köpa en av bättare modell?smile

De finns nog många olika modeller. Vet faktiskt inte något om dom än. Har inte kollat något på de som sagt. Men ska bli kul att få igång skiten big_smile

Sök