Garagedag idag då Kommer fortsätta med eldragning och förhoppningsvis blir man klar med all belysning som jag tänkt mig idag. Får se hur långt jag kommer
Sådär då var man i garaget igår och frös häcken av sig. Svårt att få värmen att stanna kvar i garaget =/. Men men, man får väl jobba sig varm!
Mange kom ut en sväng igår och hjälpte mig med de sista av belysningen på bilen. Bromsljusen funkar, blinkers funkar, strålkastarna funkar. Känns jättebra! Ska bara inhandla 2 orangea lampor och göra så att positionsljusen blir blinkers istället för dom som sitter i fronet. Tror de kan bli snyggare Är ju inte så roligt att ta bilder på el som man dragit. Så bjuder på något annat som jag filar lite på till bilen
Nya instrumentbrädan, väntar på en 95 mm varvräknare oxå
Tror det kan bli bra. Som hastighetsmätare tänkte jag köpa en cykeldator. Får se hur jag löser de
en liten varning om du ska ha cykeldator som hastighet måste du ha en bakgrunds belysning. sen kan de va lite svårt att få det att funka, vet många som inte lyckats tyvärr. bara en varning
Min varvräknare hade ballat ur helt och hållet. Den gick bara till typ 2500 rpm, det roliga är att typ en gång i månaden så funkade den som den skulle Oljetrycksmätaren var oxå trasig. Visade hela tiden 8 bar.
Det är ganska vanligt att vissa sätter en cykeldator som hastighetsmätare, då gps inte är godkänt. Inte för att resten av bilen är speciellt godkänt. Men det blir litet och diskret
Greenmeenie skrev:
en liten varning om du ska ha cykeldator som hastighet måste du ha en bakgrunds belysning. sen kan de va lite svårt att få det att funka, vet många som inte lyckats tyvärr. bara en varning
Hastighetsmätaren är ingen prio just nu. Men tackar för varningen, har inte dom flesta datorerna bakgrundsbelysning? eller iaf en knapp för de.
Min varvräknare hade ballat ur helt och hållet. Den gick bara till typ 2500 rpm, det roliga är att typ en gång i månaden så funkade den som den skulle Oljetrycksmätaren var oxå trasig. Visade hela tiden 8 bar.
Sen tycker jag det där blev snyggare
Ahaa! Jo det blir lite mer race-känsla så där! Snyggt jobbat!
Sen tycker jag det där blev snyggare
Ahaa! Jo det blir lite mer race-känsla så där! Snyggt jobbat!
om du går på en lite dyrare så har dom de. Problemet är att datorn inte kan räkna om så små diametrar du får när du använder dom på bilar. (har jobbat som cykelmekaniker)
om du går på en lite dyrare så har dom de. Problemet är att datorn inte kan räkna om så små diametrar du får när du använder dom på bilar. (har jobbat som cykelmekaniker)
Du menar ifall man sätter givaren på kardan och sånt smått? Men om man sätter de på en fälg borde de väl funka?
Det är ganska vanligt att vissa sätter en cykeldator som hastighetsmätare, då gps inte är godkänt. Inte för att resten av bilen är speciellt godkänt. Men det blir litet och diskret
Greenmeenie skrev:
Hastighetsmätaren är ingen prio just nu. Men tackar för varningen, har inte dom flesta datorerna bakgrundsbelysning? eller iaf en knapp för de.
Åfan.. Många går bara till 100 och har förjävliga dålig precision.. Men du kanke ska köpa en av bättare modell?
Greenmeenie skrev:
Åfan.. Många går bara till 100 och har förjävliga dålig precision.. Men du kanke ska köpa en av bättare modell?
De finns nog många olika modeller. Vet faktiskt inte något om dom än. Har inte kollat något på de som sagt. Men ska bli kul att få igång skiten