Har du kollat på hastighetsmätyare till hoj? Tex http://www.twostroke.se/product.asp?product=14343 Denna har du ju en massa mer funktioner som tex varvräknare. Ska ju sitta på hojens bromskiva men det borde väll gå att modda så det funkar även till bil. typ remskiva. Kanske är fel ute.
Har du kollat på hastighetsmätyare till hoj? Tex http://www.twostroke.se/product.asp?product=14343 Denna har du ju en massa mer funktioner som tex varvräknare. Ska ju sitta på hojens bromskiva men det borde väll gå att modda så det funkar även till bil. typ remskiva. Kanske är fel ute.
Ja jag har tittat på KOSOs mätare. Varit intresserad av de, men tyckte detta inte var så dumt ändå Får se hur jag löser de
Vet att cykel datorer funkar klockrent på mc När ja jobba i cykel verkstad fans de en som klarade 300 km/h då de va folk som köpte denna till hojar O har för mig märket var BBB men komer ej håg modellen .
Vet att cykel datorer funkar klockrent på mc När ja jobba i cykel verkstad fans de en som klarade 300 km/h då de va folk som köpte denna till hojar O har för mig märket var BBB men komer ej håg modellen .
Då var man ute igår i garaget i några timmar. Jag förstår inte hur det kan gå så långsamt framåt =/ Jag tycker jag gör något hela tiden och när jag åker hem därifrån och tittar på vad jag gjort så är de fan inte mycket
Det som blev gjort igår var:
Kopplade in blinkers i framlyktorna, tog positionsljusen och bytte dom till orangea lampor. Har lämnat fronten till en kompis som ska plasta igen hålen för dom stora runda blinkersarna.
Jag satte dit fuelrailen och kopplade in spridarna i sprutet.
Kopplade in TPSen.
Gick även igenom hur mycket det var kvar att koppla och kom fram till att det inte var så jävla mycket kvar Måste ta reda på hur man gör med kamlägesgivare och sprutet bara. Tyckte inte att det var något att fota. Så blev tyvärr inga bilder idag
Känns som att det man inte ser är det som gör skillnad, resten är bara kosmetika Grymt jobbat iaf som orkar med all el!
orkar och orkar Det är itne så värst mycket. Vet inte om jag kommer göra alla el, färdigt. Man kan ju vidareutveckla allt och koppla in saker som man nu tycker är onödigt, typ innerbelysningen. Men jag förväntar mig att få motorn inom några veckor. Och när den kommer så kommer jag nog avbryta eldragningen och göra iordning motorn, samt lacka motorutrymmet. Räknar nog med att vara klar med inkoppling av sprutet om 2-3 garagedagar
Blev visst garaget idag oxå Fick med mig båda barnen. Kieda sov hela tiden, Nova sprang omkring och gömde så många verjtyg som möjligt.
Tog några bilder på mina fina kablar. Ska ut till garaget imorgon efter jag lämnat Nova på dagis
Upptäckte när jag var klar för dagen att jag hade lagt in kabeln på fel pin Råkade sätta in +12 volten på pin 3 ist för pin 1. Ska försöka lirka loss dom och byta position på't
Spridarna prydligt dragna JA JAG VET ATT TUMMEN KOM MED I BILD
Blir lite kablar
Drar kablarna till lyktor, TPS och vatten och lufttemp i skrämen
Då var man ute i garaget idag igen Oj, vad de blivit mer än vanligt Gjorde klart spolarna och började på grenröret igen. Svetsade fast bult som turbon ska fästas i i flänsen. Ska lacka grenröret med 600 graders värmetålig silverfärg och sen linda de i svart avgasbandage. Fortsättning på söndag
ska du ha någon kabel gång eller ska kablarna hänga där?? skulle nog se rätt nice ut om du hade en tunn kabel gång
Kablarna ska stripas upp när alla är dragna, saknas några stycken Vad menar du med kabel gång? Menar du slang lr något?
Tror han menar en sorts kabellist/kanal för att gömma undan kablarna, hade blivit lite cleanare look då
Ser bara att det kommer fastna skit där ska ju ändå ha skärmarna på när jag kör, så ser ingen anledning till att sätta "kanal". Förstår att det blir snyggare men ser de som överflödigt
Var ute i söndags och pulade lite i några timmar. Tröttnade lite på att dra el och vet inte riktigt vad jag ska göra som nästa steg, så jag hoppade vidare till toppen. Den ska portas och planas. Så påbörjade portningen igår. Kommer inte göra något jättejobb, utan bara släta ut kanalerna. Kanalerna är ju väldigt fina redan som dom är. Men finns några knölar och kanter här och var som ska bort
Avgaskanaler som är färdiga
Insugskanaler, råkade skada ett säte lite, men de slipas till sen
Här står man och jobbar
Hoppas jag har portat klart den imorgon, får se hur lång tid de tar