Mappningsdagen:
Liten rolig (och sann historia).
På onsdagskvällen satt jag och bytte display på min Iphone och när man gör detta så måste man ju ta ut batteriet och när batteriet tas ut och sätt i igen så ställer sig Iphones klocka på 01:00. Jag glömde helt bort att ställa om klockan när jag var klar.
Nästa morgon vaknade jag till och tänkte "hmm, undra vad klockan är", tittar på klockan och den visar att klockan är 08:03(!!). Jag får världens panik och flyger upp ur sängen, borstar tänderna och på med kläderna. Ut till bilen och tänker "hur fan ska jag hinna ner till butiken och köpa oljo, göra oljebyte och även hinna efterdra toppen på under 1 timme". Jag hinner åka 2 kvarter innan jag reflekterar över hur lite folk det var ute.... Tittar ner på klockan i bilen och klockan är inte mer än 5 på morgonen!!! haha
Åkte kvarteret runt och gick upp och la mig i 1 timme till.
När jag sedan kom till garaget så gjorde jag oljebytet och efterdrog även toppen, tyvärr så lyckades jag ha sönder 1 öra till ventilkåpan och när jag släppte på den för att täta så hade jag sönder 2 till

Väl nere på AG:s så säger Tony: den går ju inte på alla cylindrar på tomgång.. felsökningen inleds. Vi gör komp. test och jag har inget komp alls (typ) på 4ans cylinder. Gör ett leak-down test och får inget läckage alls (typ).
Så vi kommer fram till att det är en eller flera ventiler som inte stänger ordentligt på tomgång. Men vid gaspådrag så stänger dom pga. trycket.
Med de sagt så kan jag avslöja att det inte blev någon mappning igår, utan det blev en tur till garaget och börja skruva isär. Ska nog inte behöva lyfta toppen, utan misstänker att det är en lyftare eller lash-cap som orsakar problemet.
Jag kommer ta en liten paus från de här nu för att vara med familjen. Har blivit alldeles för mycket tid i garaget för att hinna klart.