2864
Sök

Skyline R33 GTS-T Rörramschassi - Uppdatering 2017-02-05 - Bromssystem, styrsystem

Nissan Skyline R33 GTS-T, rörramschassi 25.4B

771 391 Visningar
Uppdaterades senast 14 september 2018
246 Inlägg
28 maj 2012
Låter gött big_smile

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3

Always Bet On Black
125 Inlägg
28 maj 2012
Ihhhh så fint den låter smile

Mr. David Z
Saab 9-5 Aero 2.3T
Fifty Procent of Something is better than Hundred Procent of Nothing

1 397 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
PREMIÄR TUREN ÄR NU GJORT!

Woooo! Fan vad skönt det kändes. Fick bilen "grov mappad", det var knotan_nrkpg som hjälpte till med de (massor med tack!). Åkte nog 3-4 mil igår och tog bilen till jobbet idag, för att typ "köra in den" så mycket som möjligt innan mappningen som är IMORGON(!!!)

Bilen går fint som fan nu, förutom att kopplingen bråkar lite. Men vad är en premiär tur utan lite problem? smile
Kopplingscylindern är lite underdimensionerad och klarar inte av att koppla ur ordentligt. Ska titta på detta problemet lite idag, men blir nog inte att fixa de förän nästa vecka. Går ju bevisligen att köra, men tar ett tag att synca lägena i växellådan tongue

Blev en tur till statoil direkt tongue Ingen aning om soppa nivån, har ju ingen mätare för de än tongue E85 är billigt! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-b44a41248a0212446241446a56fe0ad0.jpg

1 278 Inlägg
30 maj 2012
fan vad gött det måste va!smile

Street Knight

369 Inlägg
30 maj 2012
Härligt!! Bra jobbat!!

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden

1 397 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
syabo skrev:
fan vad gött det måste va!smile

Ja! as nice!

FredrikF skrev:
Härligt!! Bra jobbat!!

Nervös som fan att den ska gå sönder som sist tongue

90 Inlägg
30 maj 2012
Ser fint ut! hoppas man får se den på lördag !?

1 397 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Bicce skrev:
Ser fint ut! hoppas man får se den på lördag !?

Ja då.. den kommer rulla på lördag! Hoppas jag bara hinner lacka klart dörren och fronten

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
30 maj 2012
grattis till en näst intill felfri premiär tur då smile

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

1 397 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
Mappningsdagen:

Liten rolig (och sann historia).

På onsdagskvällen satt jag och bytte display på min Iphone och när man gör detta så måste man ju ta ut batteriet och när batteriet tas ut och sätt i igen så ställer sig Iphones klocka på 01:00. Jag glömde helt bort att ställa om klockan när jag var klar.

Nästa morgon vaknade jag till och tänkte "hmm, undra vad klockan är", tittar på klockan och den visar att klockan är 08:03(!!). Jag får världens panik och flyger upp ur sängen, borstar tänderna och på med kläderna. Ut till bilen och tänker "hur fan ska jag hinna ner till butiken och köpa oljo, göra oljebyte och även hinna efterdra toppen på under 1 timme". Jag hinner åka 2 kvarter innan jag reflekterar över hur lite folk det var ute.... Tittar ner på klockan i bilen och klockan är inte mer än 5 på morgonen!!! haha

Åkte kvarteret runt och gick upp och la mig i 1 timme till.

När jag sedan kom till garaget så gjorde jag oljebytet och efterdrog även toppen, tyvärr så lyckades jag ha sönder 1 öra till ventilkåpan och när jag släppte på den för att täta så hade jag sönder 2 till sad

Väl nere på AG:s så säger Tony: den går ju inte på alla cylindrar på tomgång.. felsökningen inleds. Vi gör komp. test och jag har inget komp alls (typ) på 4ans cylinder. Gör ett leak-down test och får inget läckage alls (typ).

Så vi kommer fram till att det är en eller flera ventiler som inte stänger ordentligt på tomgång. Men vid gaspådrag så stänger dom pga. trycket.

Med de sagt så kan jag avslöja att det inte blev någon mappning igår, utan det blev en tur till garaget och börja skruva isär. Ska nog inte behöva lyfta toppen, utan misstänker att det är en lyftare eller lash-cap som orsakar problemet.

Jag kommer ta en liten paus från de här nu för att vara med familjen. Har blivit alldeles för mycket tid i garaget för att hinna klart.

369 Inlägg
1 juni 2012
Trist som f*n att det ska strula. Bara bita ihop och komma igen när du känner att det är dags.

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info

1 397 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
FredrikF skrev:
Trist som f*n att det ska strula. Bara bita ihop och komma igen när du känner att det är dags.

Ja, det är jäkligt trist. Men felsökningen är påbörjad. Men känner inte för att jäkta längre. Ny mappning kommer eventuellt om 1 månad (om felet inte är så allvarligt)

1 105 Inlägg
1 juni 2012
Men va segt! Hoppas att det är nå lättfixat då så mappningen blir av snart. Kämpa på!

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

Always Bet On Black
125 Inlägg
1 juni 2012
Fan vad segt lider med dig gubben sad

Mr. David Z
Saab 9-5 Aero 2.3T
Fifty Procent of Something is better than Hundred Procent of Nothing

1 397 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
Tack för stödet. Gör ett nytt försök idag att få ordning på skräpet smile dagens uppdrag: hitta och få tag i den förlorade lash-capen smile

1 397 Inlägg
6 juni 2012
Trådstartare
lill3bror skrev:
Tack för stödet. Gör ett nytt försök idag att få ordning på skräpet smile dagens uppdrag: hitta och få tag i den förlorade lash-capen smile

Hittade fan inte den där lash-capen.. så jag drar slutsatsen att den absolut inte ligger i toppen. Så jag ska beställa en ny lash-cap imorgon. Har även beställt 4 lyftare från en kompis. Ska även ta och rengöra alla lyftare i motorn.

1 397 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
Här såg de ut att stå stilla smile Men ICKE! Har typ fått ihop allting igen, har rengjort hälften av alla tryckare. I 1 utav dom så hittade jag spån från det förra lager raset. Så då fanns det ju iaf en anledning till att den betedde sig som den gjorde. Bytte ut den tryckaren till en renoverad, reserv tryckare smile

Sen i mitt ivriga iver att få ihop allt så lyckades jag ha sönder 1 tändstift och i min rena rama idioti så lyfte jag bort stiftet innan jag tog bort porslinsbitarna (slå huvudet i väggen). Men nu har jag fått ut alla bitar, men för säkerhets skull så lånar jag hem en inspektionskamera från jobbet för att se så allt är borta och så att fodret inte fått några skador.

Så idag ska jag inspektera fodret, ser allt okej ut så ska de sista ihop och bilen ska startas igen, varmköras och sen komp. testas igen. Förhoppningsvis är problemet borta big_smile

369 Inlägg
11 juni 2012
Tummen upp!! :-D

1 105 Inlägg
11 juni 2012
Väntar spänt på siffror och effektkurva från kommande mappning big_smile

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

1 397 Inlägg
13 juni 2012
Trådstartare
Fick ihop allting igår igen. Ventilerna tickade som fan när jag drog igång den tongue Men de blev typ tyst efter lite körning. Körde en sväng innan jag prova att komp. testa cylindrarna. Problemet kvarstår tyvärr, att jag har 3-4 i komp. på 4ans cylinder. Så jag får väl fortsätta att felsöka. I värsta fall så blir det väl till att lyfta toppen. Men de gör jag inte í första taget. (slutar väl med att man lyfter toppen ändå i slutändan)

Sök