Era projekt är så jäkla roliga att följa, för ni har verkligen öga för detaljer!
Tack , det var kul att höra. var in och kollade dina bilar också. Var ju bra grejer det också.
Ja är ju bra bilar, men på golfen händer det förhoppningsvis mycket till sommaren. Har inte tillgång till garage så får vänta tills det är barmark innan jag får börja med den. Finns ju inge garage att hyra för en vettig peng här i Ösd
Subarun är mer en bruksbil, småpillat lite med den men inte lagt upp en bild på länge. Förhoppningsvis har jag körkort igen nu i slutet på Januari, då blir det ut och fota lite tror jag
Men är långt ifrån era bilar, ni gör ett sådan jäkla bra arbete med ett sjukt öga för detaljer. Det gäller både far och son!
...ett litet ryck till blev det , började montera sidolisterna. Byter här ut alla clips mot nya så dom inte spricker när man klämmer dit listerna igen...
Senast redigerat av eastmotorsport (16 januari 2011)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
...ett litet ryck till blev det , började montera sidolisterna. Byter här ut alla clips mot nya så dom inte spricker när man klämmer dit listerna igen...
skulle ta och limma fast clipsen på listerna så dom inte lossnar har haft lite problem att mina lister lossnat på bakdörrarna så nu är dom limmade med nå elastiskt lim
skulle ta och limma fast clipsen på listerna så dom inte lossnar har haft lite problem att mina lister lossnat på bakdörrarna så nu är dom limmade med nå elastiskt lim
Det är inte dumt, jag limmade också de ute i kanterna eftersom jag fick använda mina g;a clips.
Jobb ikväll var att montera klart listerna på bilen. Det gick bättre än väntat och var klart på ett par timmar. Även montering av bakpanelen gjordes samt en modifikation av handtaget som brukar hamna väldigt nära karosskanten vid lucköppning.
Koll att nya clipsen sitter rätt innan man trycker dit listen..
---knackar dit clipsen för de helt nya tätlisterna i dörrarnas nederkant...
...sen är det bara att skjuta dit listen.Smorde den lite innan med Autosmat innan så den gick på hur fint som helst.
..tadaaaaa....färdigt
Bakplasten ska dit ...
...sitter där...
...också hur jag limmar tillbaka det lätt nedslipade handtaget och sätter det i spänn på allra lättaste sättet.
Kom på att motorvärmarkontakten lock kunde tjänstgöra som fäste för R6-emblemet ( ett nerkapat VR6 -emblem ) Får se om det får sitta kvar. Ska isåfall snyggas till lite ....
Senast redigerat av eastmotorsport (17 januari 2011)
R6?....du ska ju ha tagit bort 'R'et...du har ju inte en rak 6a...skaffa ett R emblem istället...sitter på blan Toaureg.....jag ska ha det min A100 me rak 5n i....