-:DiZturbed´s Volvo 740-90 Projekt:- SPL Dynamics Ljudbygge // Hjulafton!

Mitt Volvo 740 Stereo projekt
  • 82 Följare
  • 179 947 Visningar
  • Projektet avslutat 23 februari 2013
VD-Design
23 januari 2011 · 1 324 Inlägg

matheus skrev:
så du köpte elhissar, hur kopplar du in dom då? eftersom du då inte har de orginal ? eller? tongue hehe ja har vevar men skulle vilja ha elhissar tongue hehe  synd på taket, men tur de löste sig smile

Hade komplett kablage och elhissmotorer fram i reservdelsbilen.. smile

Har dock inte fått det att funka ännu..Vet inte vilket relä man ska ha.. Får kolla på det när jag kan köra in den i garaget..

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
Lille_Skorpan Avstängd
23 januari 2011 · 201 Inlägg

Feting, bara däck på så blire fint;)

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)
VD-Design
23 januari 2011 · 1 324 Inlägg

Lille_Skorpan skrev:
Feting, bara däck på så blire fint;)

Aaah! 2 fälgar till också.. Och ditt ratt nav wink

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
matheus
23 januari 2011 · 181 Inlägg

DiZturbed skrev:

matheus skrev:
så du köpte elhissar, hur kopplar du in dom då? eftersom du då inte har de orginal ? eller? tongue hehe ja har vevar men skulle vilja ha elhissar tongue hehe  synd på taket, men tur de löste sig smile

Hade komplett kablage och elhissmotorer fram i reservdelsbilen.. smile

Har dock inte fått det att funka ännu..Vet inte vilket relä man ska ha.. Får kolla på det när jag kan köra in den i garaget..

aha! men finns det framdraget till dörrarna ? de borde det ju göra kan man tycka, orka att dom trycker ner olika kablar i olika bilar bara för att den då itne har elhissar /elspeglar å så, de borde ju finnas framdraget å bara koppla in kan man ju tycka.. ja skulle vilja ha elhissar.. å taklucka men de måste man ju kapa upp de e ju inte bara å koppla in inte tongue hehe

Volvo 945 T5 "MyToy" (1991)
VD-Design
23 januari 2011 · 1 324 Inlägg

matheus skrev:

DiZturbed skrev:

matheus skrev:
så du köpte elhissar, hur kopplar du in dom då? eftersom du då inte har de orginal ? eller? tongue hehe ja har vevar men skulle vilja ha elhissar tongue hehe  synd på taket, men tur de löste sig smile

Hade komplett kablage och elhissmotorer fram i reservdelsbilen.. smile

Har dock inte fått det att funka ännu..Vet inte vilket relä man ska ha.. Får kolla på det när jag kan köra in den i garaget..

aha! men finns det framdraget till dörrarna ? de borde det ju göra kan man tycka, orka att dom trycker ner olika kablar i olika bilar bara för att den då itne har elhissar /elspeglar å så, de borde ju finnas framdraget å bara koppla in kan man ju tycka.. ja skulle vilja ha elhissar.. å taklucka men de måste man ju kapa upp de e ju inte bara å koppla in inte tongue hehe

Är inte framdraget alls.. hmm riktigt drygt..  Förstår inte heller varför dom ska bry sig om att dra olika kablar i olika modeller.. men men.... funderar också på att ta min taklucka från reservdelsbilen.. Får se tongue

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
matheus
23 januari 2011 · 181 Inlägg

DiZturbed skrev:

matheus skrev:

DiZturbed skrev:

Hade komplett kablage och elhissmotorer fram i reservdelsbilen.. smile

Har dock inte fått det att funka ännu..Vet inte vilket relä man ska ha.. Får kolla på det när jag kan köra in den i garaget..

aha! men finns det framdraget till dörrarna ? de borde det ju göra kan man tycka, orka att dom trycker ner olika kablar i olika bilar bara för att den då itne har elhissar /elspeglar å så, de borde ju finnas framdraget å bara koppla in kan man ju tycka.. ja skulle vilja ha elhissar.. å taklucka men de måste man ju kapa upp de e ju inte bara å koppla in inte tongue hehe

Är inte framdraget alls.. hmm riktigt drygt..  Förstår inte heller varför dom ska bry sig om att dra olika kablar i olika modeller.. men men.... funderar också på att ta min taklucka från reservdelsbilen.. Får se tongue

haha okej tongue ja ne fy fan vilka idioter på volvo.. ofta man gör olika på olika modeller, snacka om jobbigt å göra olika kabelhärvor :S
hehe ja gör de, bara kapa av hela taket å svetsa dit de andra taket.. de måste ju vara den lättaste varianten big_smile haha

Volvo 945 T5 "MyToy" (1991)
VD-Design
23 januari 2011 · 1 324 Inlägg

matheus skrev:

DiZturbed skrev:

matheus skrev:

aha! men finns det framdraget till dörrarna ? de borde det ju göra kan man tycka, orka att dom trycker ner olika kablar i olika bilar bara för att den då itne har elhissar /elspeglar å så, de borde ju finnas framdraget å bara koppla in kan man ju tycka.. ja skulle vilja ha elhissar.. å taklucka men de måste man ju kapa upp de e ju inte bara å koppla in inte tongue hehe

Är inte framdraget alls.. hmm riktigt drygt..  Förstår inte heller varför dom ska bry sig om att dra olika kablar i olika modeller.. men men.... funderar också på att ta min taklucka från reservdelsbilen.. Får se tongue

haha okej tongue ja ne fy fan vilka idioter på volvo.. ofta man gör olika på olika modeller, snacka om jobbigt å göra olika kabelhärvor :S
hehe ja gör de, bara kapa av hela taket å svetsa dit de andra taket.. de måste ju vara den lättaste varianten big_smile haha

haha ja....

Ja jag får se... Vet ingen som kan svetsa det så.. blir jobbigt på det sättet.. tongue Får fundera på det..!
Hur går det med din 740? smile

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
matheus
23 januari 2011 · 181 Inlägg

hehe okej, ja ne men de är inte så svårt, bara kapa det likadant på båda bilarna, å punkta 1 punkt på varje stolpe i taget så det inte slår sig.. sen bägga kancke 1 cm i taget på varje stolpe så man är säker.. sen är de bara slipa lite sen äre klart tongue låter ju mycket lättare än va det är.. men så är de ju med allt.. tongue haha

jodå för fan de går bara bra, synd bara att jag inte har ett eget garage som ja kan mecka i, har bara garaget på jobbet där alla andra bilar står (alla som jobbar där parkerar där) så kan inte göra så stora grejer på jobbet.. men funderar på att beställa lite roliga grejer nu till lön om ja får något över, har bokat resa till miami å grejer.. men ja orkar inte uppdatera tråden så vi får se big_smile hehe

Volvo 945 T5 "MyToy" (1991)
VD-Design
23 januari 2011 · 1 324 Inlägg

matheus skrev:
hehe okej, ja ne men de är inte så svårt, bara kapa det likadant på båda bilarna, å punkta 1 punkt på varje stolpe i taget så det inte slår sig.. sen bägga kancke 1 cm i taget på varje stolpe så man är säker.. sen är de bara slipa lite sen äre klart tongue låter ju mycket lättare än va det är.. men så är de ju med allt.. tongue haha

jodå för fan de går bara bra, synd bara att jag inte har ett eget garage som ja kan mecka i, har bara garaget på jobbet där alla andra bilar står (alla som jobbar där parkerar där) så kan inte göra så stora grejer på jobbet.. men funderar på att beställa lite roliga grejer nu till lön om ja får något över, har bokat resa till miami å grejer.. men ja orkar inte uppdatera tråden så vi får se big_smile hehe

Sant...

haha okej! ja det är inte lätt inte..

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
Alsedakingen Banditen
24 januari 2011 · 52 Inlägg

vart hittade du sånna dioder??? wink

Never grow old, never die, never know fear again.
ALSEDA PERFORMANCE - Drunken Bastards, Losers & Fools
Volvo Amazon "Psychobilly" (1966)
VD-Design
24 januari 2011 · 1 324 Inlägg

Alsedakingen skrev:
vart hittade du sånna dioder??? wink

http://www.diodhuset.se/1/sv/diod-led-l … grp-s1/228

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Alsedakingen Banditen
24 januari 2011 · 52 Inlägg

okok

Never grow old, never die, never know fear again.
ALSEDA PERFORMANCE - Drunken Bastards, Losers & Fools
Volvo Amazon "Psychobilly" (1966)
VD-Design
29 januari 2011 · 1 324 Inlägg

Här kommer ytterligare en uppdatering!

Kom ett paket för några dagar sedan.. smile

http://i1198.photobucket.com/albums/aa449/VD-Design/blaaaaaa008.jpg
En sportratt jag tycker var skit snygg! Fattas bara ratt nav!
http://i1198.photobucket.com/albums/aa449/VD-Design/blaaaaaa010.jpg
Ett 4tums slutrör
http://i1198.photobucket.com/albums/aa449/VD-Design/blaaaaaa011.jpg
Och huvlås.. Eller är det fult?
http://i1198.photobucket.com/albums/aa449/VD-Design/blaaaaaa014.jpg
Passade på att prova R fälgarna samt farsans comet fälgar...

MVH

Senast redigerat av DiZturbed (29 januari 2011)

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Nygardh
29 januari 2011 · 1 314 Inlägg

Huvlås är nice wink

If everybody drove an old Volvo, the world would be a better place!
740:ns projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171791
T5-projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272295
Volvo 240 "VOC Rallybil" (1984)
Volvo 945 LTT "Bruksbilen" (1996)
VD-Design
29 januari 2011 · 1 324 Inlägg

RallyMartin skrev:
Huvlås är nice wink

Blir till att montera till våren! Såg rätt Race ut när jag provmonterade.. smile

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
alexxander93
29 januari 2011 · 49 Inlägg

Tror att du kommer lösa alla småproblemen wink Bara att kämpa på tongue Och huvlås kan bli snyggt! Blir lite rally inspirerat big_smile

VD-Design
29 januari 2011 · 1 324 Inlägg

alexxander93 skrev:
Tror att du kommer lösa alla småproblemen wink Bara att kämpa på tongue Och huvlås kan bli snyggt! Blir lite rally inspirerat big_smile

Tack tack! smile

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
IX ____________________________________
30 januari 2011 · 1 340 Inlägg

DiZturbed skrev:
har börjat pilla med Elhissarna som ska i bilen.. Någon som vet vilket relä man ska ha till dom?
?

Sitter på samma relä som stolsvärmen om jag inte minns fel smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
VD-Design
30 januari 2011 · 1 324 Inlägg

RightFront skrev:

DiZturbed skrev:
har börjat pilla med Elhissarna som ska i bilen.. Någon som vet vilket relä man ska ha till dom?
?

Sitter på samma relä som stolsvärmen om jag inte minns fel smile

Stämmer bra det.. smile

Inte fått det att funka ändå.. hmm Ska kolla noga när det är varmare ute..

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
alexxander93
30 januari 2011 · 49 Inlägg

DiZturbed skrev:

RightFront skrev:

DiZturbed skrev:
har börjat pilla med Elhissarna som ska i bilen.. Någon som vet vilket relä man ska ha till dom?
?

Sitter på samma relä som stolsvärmen om jag inte minns fel smile

Stämmer bra det.. smile

Inte fått det att funka ändå.. hmm Ska kolla noga när det är varmare ute..

Men Daniel , det e bara att gå ut ! wink Själv ska man ut åå greja med bromsarna i ett garage med 7 minus (Y) big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang