Klarade ni uppkörningen på första försöket?

crillelundh
22 april 2005 · 100 Inlägg

hehe fick fuska till svaren på pärmarna så man skulle få göra teorin, väl där så var det inga problem dock.

uppkörningen var oxå rätt rolig, han tyckte att jag svängde för tidigt ut från parkeringsplatsen å att man skulle varit nära bilen på min sida, som tur är satt min lärare med i baksätet å kunde intyga att det inte alls var nära hehe.
20min senare var man tillbaka på parkeringen å han kryssade i godkänt och skulle precis ge mig intyget när han tog tillbaka å började ta upp den där första incidenten igen!!! slutade med att jag skulle ta en lektion till med parkering så skulle jag få pappret så vi gick med på det, insåektören gick ur bilen å jag å läraren körde till fiket å fikade, hehe skrattade gott åt inspektören sen sa läraren tak för sig smile

MAZDA RX7 TURBO2 CONV.
BMW 535i
spana gärna in dom å lägg din dom
nofearsy Bilbyggare
22 april 2005 · 225 Inlägg

jag klarade teorin på 3e ... ( taskigt med nervositet o sen en dator som krånglade )  men uppkörningen klarade jag fint ... förutom att han tyckte att jag böt filer förfort och råkade köra 10 förfort i typ 100 meter tongue
betalade totalt 3 teoriprob á 180 .- + halkbanan 1600 ( tror jag det var ) samt uppkörningen 950.-
så det va inte så mycket smile
Dock fick jag kärring stopp första rölyset EFTER klarat körkort tongue  smile

Senast redigerat av nofearsy (22 april 2005)

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
Tiiniz
22 april 2005 · 11 Inlägg

Fkoff skrev:
Jag kan berätta om när jag körde upp för lätt Mc.. då kom jag inte utanför banan där vi gjorde manöverprov!smile han bara skaka på huvet o sa att det här fick jag åka hem o tänka över.. hahah


bilkortet gick som på rälls därimot.
Jag hade 60 på teoritestet, Någonsom haft 65?tongue

Fick 64/65..Markerade fel på den frågan jag missade...hur klantig får man vara..Kunde ju svaret! Var väl nervositeten som spelade in?? sad

mrcelica
22 april 2005 · 1 639 Inlägg

Har klarat alla körkort utan att kugga faktiskt... (A lätt mc, A, B, C, CE+BE)

Jag kan tala om att uppkörning och teori för B körkort ät så ortroligt mycket enklare än det man får genomlida när man ska köra upp för tung lastbil med släp... Att backa i trixiga konbanor med 24 meters lastbil och släp på tid är ingen lek kan jag lova, sedan är teorin betydligt svårare med flervalsalternativ. Så ni som tycker B behörighet är knivig kan trösta er med att det finns det som är 1000ggr värre... (teoriperovet för B är i dag en barnlek i jämförelse jag lovar er...)
A körkort var lite svårare än B, men det har visst blivit lättare nu enlig nya EU regler, garagevändningen är tydligen borttagen m.m...

Och ni unga finniga killar som tror ni är PROFFS på bilkörning, kom igen när ni jobbat som yrkeschaufförer i flera år, hahaha...
Har ni bara B behörighet och ingen förarlicens eller liknande är ni INGENTING, tänk på det när ni tar enorma risker i trafiken!!!
Blev själv arg och hånflinade åt folk som påstod samma sak när jag just fått körkort, men nu vet jag att det stämmer till 100% !
Mvh/ Gubbe med erfarenhet tongue

Senast redigerat av mrcelica (22 april 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
TS_quattro fyrkrafsare
24 april 2005 · 1 443 Inlägg

nofearsy skrev:
Dock fick jag kärring stopp första rölyset EFTER klarat körkort tongue  smile

kärringstopp får jag rätt ofta numera, har fortfarande inte anpassat mej till steget från 2.8 V6 till 1.8T (SLÖ i botten)

teori och uppkörning på första försöket, missade en högerregel på uppkörningen, men det gick ju bra så hon gnällde inte så hårt på den saken...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Svärd Mr,
24 april 2005 · 219 Inlägg

Fkoff skrev:
bilkortet gick som på rälls därimot.
Jag hade 60 på teoritestet, Någonsom haft 65?tongue

Klara allt på fösta fösöket.. Och japp full pott på teorin..65 p....smile Uppkörningen tog 20 min.. från att jag satte mig i bilen tills jag klev ur med lappen ifylld..smile Men inte fan kan man köra  lagligt för det... smile

Goose Mr2 for 2
24 april 2005 · 128 Inlägg

Klarade också allt på första försöket! wink

//Goose
Tuck
24 april 2005 · 52 Inlägg

Klarade allt på första försöket. Jag hade en enkel uppkörning...Landsvägskörning i 30 minuter smile

Volvo V70 2,4D "Baip" (2010)
skanse
24 april 2005 · 18 Inlägg

Lyckades med både första teoriprovet och första uppkörningen som privatist...

Jag har aldrig i hela mitt liv satt en fot på någon körskola... smile

Shitty Sluts Racing Crew
Nudum
24 april 2005 · 3 Inlägg

jepp allt på första försöket!

the crill Yrkesförare
24 april 2005 · 4 Inlägg

klarade både teori och uppkörning på första försöket när jag tog B

kuggade första uppkörningen med lätt mc (krypkörde förbi en stopplikt roll)
fick godkänt på teoriprovet för lätt mc med 0 poängs marginal! cool
(godkänt=52, jag fick exakt 52)

Adder Adder
25 april 2005 · 972 Inlägg

Teorin inget att säga skrev och klarat. slut...

Men fatta inte vad som hände när jag körde upp alltså...
Nr1: Då sa "hon"... Att jag höll lite för långt åt höger på smal och krokig väg vi ett möte hmm Asså lixom hallå men körde ju inte ner i diket precis...!!! Men det värsta var egentligen att hon tveka först... Hon sa hur tyckte du det gick...
Nr2: Körde motor väg osv på första. Hon sa typ du får köra några gånger på smal och krogig väg så går det säkert bra nästa för att du skötte dig bra på allt annat... Och kommer till nästa uppkörningen just då hade första snön kommit men körde bra tyckte jag. Ingen smal och krokig väg körde bara lite motor väg och lite i stan... Parkera så sa han: Nee du når inte riktigt upp till kraven... Vf koka alltså, för vad jag tyckte så gick inget fel... Då var det påfarten på motor vägen han tyckte jag skulle öva mera på... Och bor i norrköping och vi har spårvagnar så då var det nån korsning... Men de där med påfarten... Åkte bara upp på motor vägen/leden en gång och då var en lång tradare några meter före mig så jag sakta in blinka in på motorvägen la mig bakom inget med det... Och de där med spårvangns korsningen... Kom "ner ifrån" kolla höger iget kolla vänster där står en "service" bil och lagar nått i deras höger körfält med bilen och dom så kan ingen spår vagn komma förbi så jag körde... Men skulle ha varit mer uppmärksam på det iaf sa han... Men då sa jag: så du säger iprincip att jag ska stanna när det är grön för det blir rött... Då sa han bara att det inte var det som var övervägande... Vad var det då... Påfarks sträckan eller accelerationsfältet... Du skulle vara mer tydlig... Blinka tidigare... Amen... Då sa jag va bra då vet jag det... Det räcker inte... Åhh...
Nr3: Allt gick lika bra som sist... Och han sa det här gick strålnde... Så var de klart...

Kändes så fel vid speciellt andra gången... Var ju inte så glad den och några dag efter precis men kändes inte speciellt bra efter första heller för den delen... Men men nu har man kortet och hade tänkt att behålla det smile

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\
Nissan 200SX - S14 "200an" (1995)
ola_volvo Biltokig
25 april 2005 · 310 Inlägg

jag kan faktiskt skryta med att ha klarat 2 traktorkort 2 bilkörkort och ett lastbilskörkort på första försöket teori och uppkörning men när jag skulle ta tungt släp till lastbil gick det åt helvete 3 ggr på teori (orkade inte plugga) men uppkörningen gick bra.

Harè bra
zoopåse
26 april 2005 · 1 171 Inlägg

Klarade på första försöket teori och uppkörning. I stockholm dessutom. Trots att jag körde lite tveksamt i en rondell och missade att stanna för en gångtrafikant. Dålig tempoväxling hade jag också.

Känns som att man kör bil betydligt säkrare/bättre nu efter ett par år...

När man är nybörjare så "tittar man jättenoga" överallt men ser ingentning, nu är det nästan tvärtom. Man ser allt utan att behöva tänka på att titta.

carnageman Rallyförare
27 april 2005 · 1 075 Inlägg

Kanske ska tillägga att jag körde alla tre rally debutanttävlingarna i hög fart utan avåkningar... 2000 va det...

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Humlan
27 april 2005 · 238 Inlägg

zoopåse skrev:
När man är nybörjare så "tittar man jättenoga" överallt men ser ingentning, nu är det nästan tvärtom. Man ser allt utan att behöva tänka på att titta.

Förmodligen för att du omedvetet vet vad du måste se och vad du kan sålla bort som oviktigt...

A B E C E D E
loudness
28 april 2005 · 4 554 Inlägg

inga problem på första...

Zagato
28 april 2005 · 12 Inlägg

Jepp. Klarade uppkörningen på första försöket igår :-D
Teorin klarades också på första försöket.

Nu är man så där lagom glad :-)

Blueberry
28 april 2005 · 9 Inlägg

Åh.
Gratulerar wink

Jag har teoriprov på onsdag.
Är redan nervös..!

wipeout
28 april 2005 · 44 Inlägg

Man fyllde ju på söndan 7:nov och hade bokat skrivning på tisdagen..
klarade den och hittade en tid i solna på tors.. hade körkortet lagom till helgen som planerat.. här slänger man inte ut pengar på körlektioner inte...
Farsan hade även ställt på bilen dagen innan så man kunde ut och leka på helgen ! hehe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang