Har väll inte så jätte stora planer.. ska se om jag hittar en annan tändspole då blaster ss spolen inte verkar hänga med som jag vill.. sen ska den ev upp i bänken igen.. men det återstår att se.. gav ju 418 på hjulen när vi drog ett pull på 5000rpm.. så det funkar ju gott och vl att köra med.. och leka lite vill man ju göra
Så här såg det ut innanför kåpan, blir lite kocks efter 13 000 mil
Skruvade loss plattorna till vevhusventilationen och där såg det ännu värre ut, tjocka lager av kocks och gägga på plattorna och i avskillningsgångarna
Skrapade med kniv och tvättade med etanol och diskborste. Fick väck det värsta.
Tog kåporna till skolan. Dieseltvättade dem 2 gånger, tvättade av med högtryckstvätt och tryckluft. Grymskillnad blev det
Påbörjat och slipa ner revor och skador på kåporna, lackar dem senare i veckan. Har tänkt i svart eller silver. Vad tycker NI?
finfint! e de universalfästen, domdära DW Lowmount? Vart får man tag i såna? Har en likadan stol i min 940 men sitter som en kratta
:Edit: Silver kåpor, svarta slangar o polerade rör = win!
Köpte mina av FluGan, han köpte dem från Driftworks, tvivlar på att dem har till Volvo men till nissan och andra japsar har dem bolt on till. Försök modda dina fästen så att stolen hamnar nere mellan "L" fästena och inte ovanför, svårt att förklara men du förstår säkert
finfint! e de universalfästen, domdära DW Lowmount? Vart får man tag i såna? Har en likadan stol i min 940 men sitter som en kratta
:Edit: Silver kåpor, svarta slangar o polerade rör = win!
Köpte mina av FluGan, han köpte dem från Driftworks, tvivlar på att dem har till Volvo men till nissan och andra japsar har dem bolt on till. Försök modda dina fästen så att stolen hamnar nere mellan "L" fästena och inte ovanför, svårt att förklara men du förstår säkert
aha okej. Ja jag får nog borra extra hål i L-profilerna då. Sitter i lägsta hålen men ändå inte nöjd
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.