Han ville köpa mitt 2.5l block till helgen sa han. Vi får se.. Vet iaf att nu är 19" LeMans till salu och 17" fälgar med dubbade vinterdäck som knappt gått 400mil!
Om det är så enkelt så man ska väl slipa in ventiler å dyligt oxå...är ju små sprickor runt stiften.
satt och slö surfade lite och trillade in på din tråd. det där med med sprickor vid tändstiften är standard på dom motorerna, alla 5:or har i princip det. och det gör i regel ingenting. så det kan gå att svetsa toppen, kolla med en motorrenoverings firma. dom kan också provtrycka den varm som kall och se om sprickorna är något problem.
du körde ett tag med blåst packning eller? iom att det försvunnit så mycket att matrialet.
Om det är så enkelt så man ska väl slipa in ventiler å dyligt oxå...är ju små sprickor runt stiften.
satt och slö surfade lite och trillade in på din tråd. det där med med sprickor vid tändstiften är standard på dom motorerna, alla 5:or har i princip det. och det gör i regel ingenting. så det kan gå att svetsa toppen, kolla med en motorrenoverings firma. dom kan också provtrycka den varm som kall och se om sprickorna är något problem.
du körde ett tag med blåst packning eller? iom att det försvunnit så mycket att matrialet.
Mjo generellt brukar inte små sprickorna göra något men dessa är nig lite för kraftig. Har fått tag i 7a topp så det blir en sådan som skall fixas till.
Mjo vart ju att jag fick köra en bit :-/ trodde de bara va en spole som gått men men huvudet dumt får plånboken lida.
är ju lite moddning av 7a toppen för att kunna använda den men är ju i regel mer sprickfria.
Aa vattenröret ska man ju fräsa om för och fästet för hallgivaren men Thomas på Cp-Service kan man lämna till sen är det fixat å då åker de ju i nya fjädrar etc etc på en gång